A reprezentatív kutatásban résztvevő szolgáltatók háromnegyede a munkaerőhiányt olyan akut problémának tartja, amivel korábban még nem szembesültek. Emellett az elszabaduló árak is komoly nehézséget jelentenek a napi üzletmenetben. A frissen bemutatott felmérés szerint a szálláshelyek fele „részben, vagy teljes mértékben” a vendégére lesz kénytelen áthárítani a megnövekedett költségeket, amelyek közül az energiaárak megugrása okozza a legnagyobb problémát - írja a GD Consulting.
Az ÖHV felmérése szerint a turisztikai vállalkozok 43 százaléka számolt be arról, hogy az ágazat kedvezőtlen helyzete miatt a bankok nem, vagy nehezebben hiteleznek számukra, így a túlélésük szempontjából nélkülözhetetlen hitelekhez nem jutnak hozzá, így a beruházások is rendre elmaradnak. A Kurier napilap által megszólatott turisztikai államtitkár, Susanne Kraus Winkler szerint különös szezon vár az ágazatra, hiszen két év rendkívüli üzletmenet után megnyugvás helyett újabb nehézségek jönnek.
Ahhoz, hogy a vendégélmény ne változzon, korábban nem látott megoldásokhoz és praktikákhoz kénytelenek a szállásadók nyúlni. Ezek közé tartozik a digitalizáció segítségével a hatékonyság további növelése, a kollektív szerződésen felüli javadalmazás juttatása az alkalmazottak számára, illetve a munkakörülmények minőségi feltételeinek javítása, például a komfortosabb szálláslehetőség és extra ellátás biztosítása a szezonális munkaerő számára.
Az osztrák munkaügyi hivatal (AMS) adatai szerint a legnagyobb munkaerőhiány a turizmusban alakult ki Ausztriában. Az ágazatban dolgozó vállalkozások 80 százaléka panaszkodik arról, hogy nem találnak megfelelő munkaerőt. Ezzel az aránnyal a turizmus olyan szektorokat is "megelőz", mint a közlekedés, a szállítmányozás és a kiskereskedelem.