Az AccorHotels a vezetőitől három fontos tulajdonságot vár el, ezek a felhatalmazási képesség, a vállalkozói szellem és az együttműködési készség – tudtuk meg Komlósi Gabriella Talent & Culture Managertől. A Magyarországért és Szlovákiáért felelős szakember pozíciójának a neve is tükrözi az új, a tehetséget központba állító szervezeti kultúrát.
Mint azt Komlósi elmondta, a felhatalmazó típusú vezető számára a vendégek elégedettsége mellett elsődleges a munkatársak fejlesztése, azok és saját maga kihívások elé állítása, a világ iránti nyitottság. A vállalkozó szelleműség a fejlődés és értékteremtés érdekében az új tudás megszerzését állítja a középpontba. A régi szokások megkérdőjelezése és a kockázatvállalás mellett az ilyen vezető elviseli a hibázást is. A kapcsolatépítés, a sokszínűség elfogadása, a csapatmunkában való részvétel jellemzi az együttműködő vezetőt. A sok, különféle elvárásnak megfelelésben segítenek az AccorHotels vezetőképző programjai és a személyre szabott fejlesztési tervek. A fejlődésben szintén segítségükre vannak egyebek mellett a munkahelyi képzések, szemináriumok, illetve az éves teljesítményértékelések.
A képzés hátterét a vállalat 18 AccorHotels Akadémiájának budapesti egysége biztosítja. Ez az Orbis Csoport varsói akadémiájával együttműködve rendhagyó eszközökkel is elősegíti a munkatársak személyes fejlődését, szakmai előmenetelét. A képzéseket, a munkatársak fejlesztését olyan rendezvények is segítik, mint a Learning Week, vagyis a tanulás hete. Az AccorHotels Académie Hungary egyhetes eseménye során különböző programokon olyan témakörökkel ismerkedhettek meg a dolgozók, melyeket a vállalati alapértéknek is tekintett tisztelet, illetve ezzel összefüggésben a sokszínűség témája köré építettek fel.
A sokszínűséget az AccorHotels nem csupán a szállodáikban megszálló vendégek miatt tartja fontosnak, hanem össztársadalmi és erkölcsi szempontból. Ennek jegyében a diverzitás elfogadásának és megértésének segítésére szervezett a cég ún. érzékenyítő tréninget. Ennek során mint Fogyatékosságbarát Munkahely a kollégákat arról is okították, hogyan vonhatók be a szállodai munkákba a megváltozott képességű munkavállalók. Emellett a fogyatékkal élőkről tanulhattak a munkatársak általános ismereteket.
A sokszínűség kérdéskörének elválaszthatatlan része a nemek szerepe, különösen a nők társadalmi helyzete, illetve a munka világába való beilleszkedésük segítése. Ezen értékek mellett az AccorHotels egyértelműen elkötelezett. Az AccorHotels kelet-európai márkáit képviselő Orbis Csoportnál 40 százalékos a női szállodaigazgatók aránya, ami a teljes vállalati hálózaton belül a legmagasabb. Ennek is köszönhető, hogy létrejött a nők mellett férfiakat is tömörítő WAAG (Women At AccorHotels Generation) hálózat, mely a női kollégák számára a vezetői képességek erősítése mellett kölcsönös inspirációs lehetőségeket is teremt.
A Learning Week során a vállalat lefektette egy női mentoring program alapjait is. A diverzitásnak része még a dolgozók körében a felkészülés az új generációk megjelenésére is. Ezen elsősorban a „Z” generációt kell érteni, amely 2020-ra már a cég munkavállalóinak ötödét adja. Feel Valued, vagyis Érezze magát értékesnek – ez a vállalat jelmondata munkavállalói számára.
A cég célul tűzte ki, hogy dolgozói személyiségük, tehetségük és munkájuk megítélése alapján értékesnek érezzék magukat. Az AccorHotelsnél kíváncsiak a dolgozók véleményére, munkavállalói elkötelezettségére, utóbbit célcsoportonként évente mérik fel. Ezek alapján a vállalat egyik kiemelt vonzereje a biztonságos környezetben történő karrierépítés lehetősége. (x)