Itt az MSZÉSZ-Screbo közös kutatásának adatai

Nagyon meglepő eredmények nem születtek. És az ismét kiderül, vajon van-e Budapest-vidék közt számottevő különbség?

114 szálloda küldte vissza a kérdőívet kitöltve - ez valóban szép eredmény.

Ez alapján kiderült, budapesti házak esetében a többség (86%) a közösségi médiát használja hirdetési felületnél, vidéki szálláshelyeknél ez a szám 43 százalék.

Keresőoptimalizálást a kutatásban részt vett fővárosi házak 84 százaléka használja, vidéken ez a szám 39 százalék.

Vendégelérésre azonos adat érkezett: mindenütt magas, átlagban 98 százalékban használják a hazai szálláshelyek ezt a megoldást.

Saját hirdetések feladására a vidéki házak még mindig jobban támaszkodnak, náluk ez a promóciós mód bevált.

A szallas.hu foglalóportált inkább vidéken alkalmazzák, a fővárosi házak az Expediához fordulnak nagy előszeretettel.

E-mailben a vendéggel kommunikációt a megkérdezettek foglalás előtt 60 százalékban, a foglalás után 87 százalékban folytatnak (ez a szám is Budapesten magasabb).

Foglalások kezelésére a Booking engine a legkeresetteb (89%), a Chanel managert 75 5-ban veszik igénybe. Az OTA-kon a foglalások mintegy egynegyede érkezik.

Keresletvezérelt napi árazást elsősorban Budapesten alkalmaznak (94 % - 64% Bp-vidék arány ezen a téren).

A megkérdezettek 87 százaléka válaszolta azt, hogy tervezi a weboldala fejlesztését, mert ezzel növelheti foglalásai számát.

A vélemények áramlása továbbra is leginkább a recepción, papírformában zajlik, második helyezett az e-mailen történő kommunikáció, ezt követi a messenger üzenet, valamint a közösségi média platformok.

Okos eszközök közül a legtöbben Smart tévékészülékekkel várják vendégeiket.

A trendek mindezek alapján a következők:

- azonnali reakciót, válaszokat várnak kérdéseikre a vendégek

- újdonságok, attrakciók érdeklik őket

- elsősorban vidéken a helyi attrakciók iránt nagy az érdeklődés

- szeretik az egyszerű, átlátható megoldásokat, ajánlatokat

- a digitális megoldásoktól sem idegenkednek.

Forrás: turizmusonline.hu


Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje

Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje 

Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?