Itt az MSZÉSZ-Screbo közös kutatásának adatai

Nagyon meglepő eredmények nem születtek. És az ismét kiderül, vajon van-e Budapest-vidék közt számottevő különbség?

114 szálloda küldte vissza a kérdőívet kitöltve - ez valóban szép eredmény.

Ez alapján kiderült, budapesti házak esetében a többség (86%) a közösségi médiát használja hirdetési felületnél, vidéki szálláshelyeknél ez a szám 43 százalék.

Keresőoptimalizálást a kutatásban részt vett fővárosi házak 84 százaléka használja, vidéken ez a szám 39 százalék.

Vendégelérésre azonos adat érkezett: mindenütt magas, átlagban 98 százalékban használják a hazai szálláshelyek ezt a megoldást.

Saját hirdetések feladására a vidéki házak még mindig jobban támaszkodnak, náluk ez a promóciós mód bevált.

A szallas.hu foglalóportált inkább vidéken alkalmazzák, a fővárosi házak az Expediához fordulnak nagy előszeretettel.

E-mailben a vendéggel kommunikációt a megkérdezettek foglalás előtt 60 százalékban, a foglalás után 87 százalékban folytatnak (ez a szám is Budapesten magasabb).

Foglalások kezelésére a Booking engine a legkeresetteb (89%), a Chanel managert 75 5-ban veszik igénybe. Az OTA-kon a foglalások mintegy egynegyede érkezik.

Keresletvezérelt napi árazást elsősorban Budapesten alkalmaznak (94 % - 64% Bp-vidék arány ezen a téren).

A megkérdezettek 87 százaléka válaszolta azt, hogy tervezi a weboldala fejlesztését, mert ezzel növelheti foglalásai számát.

A vélemények áramlása továbbra is leginkább a recepción, papírformában zajlik, második helyezett az e-mailen történő kommunikáció, ezt követi a messenger üzenet, valamint a közösségi média platformok.

Okos eszközök közül a legtöbben Smart tévékészülékekkel várják vendégeiket.

A trendek mindezek alapján a következők:

- azonnali reakciót, válaszokat várnak kérdéseikre a vendégek

- újdonságok, attrakciók érdeklik őket

- elsősorban vidéken a helyi attrakciók iránt nagy az érdeklődés

- szeretik az egyszerű, átlátható megoldásokat, ajánlatokat

- a digitális megoldásoktól sem idegenkednek.

Forrás: turizmusonline.hu


Nő az online foglalásos vendégéjszakák száma Európában

Nő az online foglalásos vendégéjszakák száma Európában 

A vendégéjszakák száma 2025 első negyedévében 2024 azonos időszakához képest 4,8 százalékkal nőtt.
MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra

MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége idén is meghirdette társult tagjai részére az Év Technológiai Újítása pályázatot.
Designhotel a Lánchídnál – új szállodát nyitott a CPI Hotels

Designhotel a Lánchídnál – új szállodát nyitott a CPI Hotels 

A cseh anyacéggel rendelkező hotellánc új Mamaison szállodája már várja vendégeit Budapest szívében.
15 éve vörösben – a Kempinski ikonikus nagyköveteinek ünnepe

15 éve vörösben – a Kempinski ikonikus nagyköveteinek ünnepe 

Idén 15 éves a Lady in Red program, amely a Kempinski szállodalánc egyik legjellegzetesebb arculati eleme.
Friss, ropogós trendriport – 2025 májusi szállodai forgalomról

Friss, ropogós trendriport – 2025 májusi szállodai forgalomról 

Az idei év ötödik hónapjában Magyarországon 987 szálloda üzemelt.
Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel

Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel 

NGM: tovább dübörög a turizmus a hazai szálláshelyeken.
Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben

Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben 

Bemutatkozott az ibis Styles Debrecen Airport Hotel.
KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról

KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról 

Áprilisban a turisztikai szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
Új tulajdonosnál a Budapest Marriott Hotel

Új tulajdonosnál a Budapest Marriott Hotel 

Jó ideje árulták, mostanra megszületett a megállapodás: tulajdonost váltott a Duna-parti ötcsillagos szálloda.
Rangos nemzetközi minősítést zsebelt be a dél-balatoni szálloda

Rangos nemzetközi minősítést zsebelt be a dél-balatoni szálloda 

Elsőként a balatoni házak közül Green Globe-minősítést kapott a Mövenpick BalaLand Resort.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.