Itt az MSZÉSZ-Screbo közös kutatásának adatai

Nagyon meglepő eredmények nem születtek. És az ismét kiderül, vajon van-e Budapest-vidék közt számottevő különbség?

114 szálloda küldte vissza a kérdőívet kitöltve - ez valóban szép eredmény.

Ez alapján kiderült, budapesti házak esetében a többség (86%) a közösségi médiát használja hirdetési felületnél, vidéki szálláshelyeknél ez a szám 43 százalék.

Keresőoptimalizálást a kutatásban részt vett fővárosi házak 84 százaléka használja, vidéken ez a szám 39 százalék.

Vendégelérésre azonos adat érkezett: mindenütt magas, átlagban 98 százalékban használják a hazai szálláshelyek ezt a megoldást.

Saját hirdetések feladására a vidéki házak még mindig jobban támaszkodnak, náluk ez a promóciós mód bevált.

A szallas.hu foglalóportált inkább vidéken alkalmazzák, a fővárosi házak az Expediához fordulnak nagy előszeretettel.

E-mailben a vendéggel kommunikációt a megkérdezettek foglalás előtt 60 százalékban, a foglalás után 87 százalékban folytatnak (ez a szám is Budapesten magasabb).

Foglalások kezelésére a Booking engine a legkeresetteb (89%), a Chanel managert 75 5-ban veszik igénybe. Az OTA-kon a foglalások mintegy egynegyede érkezik.

Keresletvezérelt napi árazást elsősorban Budapesten alkalmaznak (94 % - 64% Bp-vidék arány ezen a téren).

A megkérdezettek 87 százaléka válaszolta azt, hogy tervezi a weboldala fejlesztését, mert ezzel növelheti foglalásai számát.

A vélemények áramlása továbbra is leginkább a recepción, papírformában zajlik, második helyezett az e-mailen történő kommunikáció, ezt követi a messenger üzenet, valamint a közösségi média platformok.

Okos eszközök közül a legtöbben Smart tévékészülékekkel várják vendégeiket.

A trendek mindezek alapján a következők:

- azonnali reakciót, válaszokat várnak kérdéseikre a vendégek

- újdonságok, attrakciók érdeklik őket

- elsősorban vidéken a helyi attrakciók iránt nagy az érdeklődés

- szeretik az egyszerű, átlátható megoldásokat, ajánlatokat

- a digitális megoldásoktól sem idegenkednek.

Forrás: turizmusonline.hu


Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely

Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely 

Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.
Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén

Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén 

Az Accor prémium nemzetközi szállodamárkája, a Pullman Hotels & Resorts november 1-jétől Szabó Áront nevezte ki a Pullman Budapest szálloda új igazgatójának.
Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel

Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel 

Az egykori négycsillagos hotelben már a felújítási munkálatok is elkezdődtek.
Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón

Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón 

November 16-án tartották a Heritage Hotels of Europe Awards gáláját, amelynek során Európa történelmi szállodáinak legjobbjait ünneplik.
Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival

Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival 

A Hotel Divinus*****Superior az Everguest egyik legösszetettebb projektje.
„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon

„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon 

A „Zöld Szálloda” cím mellett a Mövenpick BalaLand az elmúlt év során további rangos díjakat is elnyert.
Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából

Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából 

Az idén januárban Bécsben megrendezésre kerülő eseményen az iparág vezetői találkoznak, hogy feltárják a vendéglátás jövőjét meghatározó kulcsfontosságú trendeket, kihívásokat és lehetőségeket.
Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten

Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten 

Alapvetően üzleti utazókat és szabadidős vendégeket várnak Best Western (BW) hotelekbe – a lánchoz 19 márka, 4 ezer taghotellel, több mint 100 országban szerepel az ernyőmárka egységeiként
Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora

Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora 

Új korszak kezdetéhez érkezett a Hotel Gellért, Budapest egyik legismertebb és legkedveltebb történelmi épülete, hiszen októberben megkezdődött a szálloda felújítása.
Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál?

Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál? 

A szántódi ötcsillagos szálloda üzemeltetői szerint év végéig kitarthat a nyártól kezdődő, októberben kissé alábbhagyó, de még mindig jelentős utazási kedv.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.