Itt az MSZÉSZ-Screbo közös kutatásának adatai

Nagyon meglepő eredmények nem születtek. És az ismét kiderül, vajon van-e Budapest-vidék közt számottevő különbség?

114 szálloda küldte vissza a kérdőívet kitöltve - ez valóban szép eredmény.

Ez alapján kiderült, budapesti házak esetében a többség (86%) a közösségi médiát használja hirdetési felületnél, vidéki szálláshelyeknél ez a szám 43 százalék.

Keresőoptimalizálást a kutatásban részt vett fővárosi házak 84 százaléka használja, vidéken ez a szám 39 százalék.

Vendégelérésre azonos adat érkezett: mindenütt magas, átlagban 98 százalékban használják a hazai szálláshelyek ezt a megoldást.

Saját hirdetések feladására a vidéki házak még mindig jobban támaszkodnak, náluk ez a promóciós mód bevált.

A szallas.hu foglalóportált inkább vidéken alkalmazzák, a fővárosi házak az Expediához fordulnak nagy előszeretettel.

E-mailben a vendéggel kommunikációt a megkérdezettek foglalás előtt 60 százalékban, a foglalás után 87 százalékban folytatnak (ez a szám is Budapesten magasabb).

Foglalások kezelésére a Booking engine a legkeresetteb (89%), a Chanel managert 75 5-ban veszik igénybe. Az OTA-kon a foglalások mintegy egynegyede érkezik.

Keresletvezérelt napi árazást elsősorban Budapesten alkalmaznak (94 % - 64% Bp-vidék arány ezen a téren).

A megkérdezettek 87 százaléka válaszolta azt, hogy tervezi a weboldala fejlesztését, mert ezzel növelheti foglalásai számát.

A vélemények áramlása továbbra is leginkább a recepción, papírformában zajlik, második helyezett az e-mailen történő kommunikáció, ezt követi a messenger üzenet, valamint a közösségi média platformok.

Okos eszközök közül a legtöbben Smart tévékészülékekkel várják vendégeiket.

A trendek mindezek alapján a következők:

- azonnali reakciót, válaszokat várnak kérdéseikre a vendégek

- újdonságok, attrakciók érdeklik őket

- elsősorban vidéken a helyi attrakciók iránt nagy az érdeklődés

- szeretik az egyszerű, átlátható megoldásokat, ajánlatokat

- a digitális megoldásoktól sem idegenkednek.

Forrás: turizmusonline.hu


Megújult a Kempinski Hotel Corvinus

Megújult a Kempinski Hotel Corvinus  

350 új élmény: a Kempinski Hotel Corvinus Budapestben befejeződött a szobák és lakosztályok felújítása.
Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.