A könyv várhatóan CD formájában jelenik meg, előreláthatólag a Szakma idei évadzáró szakmai fórumán, novemberben kíván bemutatni a szakmai közönségnek.
Az éles turisztikai piaci versenyben, amely a szállodák között hazánkban is dúl a vendégért, látható, hogy azok a piacra nem megfelelően bevezetett és/vagy nem megfelelően megtervezett hotelek a leginkább sérülékenyek, amelyek híján vannak a szükséges szállodai profilnak, a specialitásnak, az egyediségnek. Nehézségeik közül leginkább a piacelemzés és a pozicionálás ütközik ki. De jellemző az is, hogy az ehhez illesztett értékesítési irány, a célcsoportok behatárolásának szintén hiányosak.
A TUTSz tanácsadóinak átfogó ismeretei és tapasztalatai vannak a hazai szállodafejlesztés elmúlt évtizedes folyamatairól. Ezek közült főként a „Befektető – Építészek & tervezők - Üzemeltető” triumvirátus koordinálatlan együttműködését erősítik fel még inkább válságjelenségek.
A munkában résztvevő szerzők közül Dr. Puczkó László, Bocsák László, Brachna János, Dr. Erdei János, Dr. Szemrédi József és Dr. Kraft Péter konkrét témáik kidolgozását megkezdték. A szerzői kollektíva a témákat illetően összefogott és rövid teljességre törekszik. Nem tankönyv készül; a szerzők szakmai ajánlást, gondolatfelvetést fogalmaznak meg arról, hogy miként, hogyan lehetne optimális egy szállodafejlesztés.
A szakmailag elvárható folyamatmenedzsment kialakításába be kívánják vonni az építészszakmát és a pénzügyi szférát is, remélve, hogy így együtt közösen meg tudják szólítani majd a pénzügyi befektetőket, finanszírozókat is. A szerzők nem csupán leendő, új szállodák építéséhez kívánnak szakmai ajánlást tenni, de a jelenleg is üzemelő és felújítás, átépítés vagy fejlesztés előtt álló szállodák menedzsmentjének, tulajdonosainak figyelmét is fel kívánják kelteni. A szerzők úgy vélik: érdemes a szállodaszakma speciális kérdéseivel foglalkozó kollégáinak javaslatát megismerniük!
A Napi Turizmus következő számaiban részletesen is tájékoztatunk a kézikönyv várható tartalmáról.