Mit gondolnak a vendégeid rólad?

És Te mit gondolsz a vendégeidről? Tények, amiket soha nem nevezünk nevén. (A szereplők és a példák fikción alapszanak, minden, ami egyezik a valósággal, csupán a véletlen műve.)   (X)

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a vendégvéleményeknek mekkora szerepe van a szálloda
életében. Ennél nagyobb szerepe már csak a véleményekre adott válasznak van.  
 
A jó válasz bizalmat és hűséget épít. A jó válasz marketing eszköz. A jó válasz enyhíti a negatív
véleményt és erősíti a pozitívat. A jó válasz foglalás ösztönző. A jó válasz bevételt generál. A jó
válasz hitelesíti a szállodát. A legfontosabb, hogy a jó válasz személyre szabott.  
 
És itt álljunk is meg egy pillanatra. Személyre szabott. Testhez álló, testre szabott, egyéni, egyéni
igényeknek megfelelő, egyedi, egyéni igényeket kiszolgáló.  
Minden  vendég  különböző,  minden  vendégnek  mások  az  igényei,  minden  vendég  egyedi.
Valóban?  

A következőkben néhány olyan tipikus vendéget és véleményét mutatja be Gondos Kitti, reputation manager, aki és ami, biztos, hogy minden szállodában megfordult már.  


 
1. Az “én mindenhol jártam már és soha...” vendég
 
Ki ne hallotta volna már azt a mondatot, hogy “én mindenhol jártam már, de most először
történik velem, hogy...”. A vendég valóban azt gondolja, hogy Ő mindent tud már a
szállodákról és nála jobban senki sem ismeri a folyamatokat.  
Az  ilyen  vendég  előszeretettel  hangoztatja, hogy mennyi helyen járt már, de a
véleményírásra azért Őt is ösztönözni és motiválni kell. Magától csak akkor ír véleményt,
ha egy, számára meghökkentő dolog történik a tartózkodása során (pl. Regisztrálni kell a
bankkártyát, ledobni a földre a törölközőt, hogy kicseréljék).  
Az ilyen vendég, valóban tud jó vendég lenni, ne hagyjuk őket magukra - fogjuk végig a
kezüket.  
Kérdezzünk, meséltessük a vendéget, szereti, ha Ő van a középpontban! Cserébe pedig,
kérjünk tőle véleményt!  
Tréningezd a csapatot a véleménykérésre!


 
2. Az “én mindig hagyok véleményt” vendég
 
A  digitalizmus  elterjedése  teljes  mértékben  rányomta  bélyegét  a  vendégvélemények
megosztására  is.  Az  X-generáció  beletanult,  az  Y-generáció  együtt  fejlődött  és  a  Z-
generáció pedig beleszületett. “Menő” lett megosztani a véleményt és vannak, akik ebben
élik meg kiteljesedésüket, de róluk, a “véleményhuszárokról”, később. Azok a vendégek,
akik minden adandó alkalmat megragadnak arra, hogy a személyzet tudtára hozzák, hogy
ők bizony mindenhol hagynak véleményt, annak nincs más oka, mint hogy a lehető
legjobb  szobát,  a  legjobb  kiszolgálást,  a  legszebb asztalt  és a  legjobb  falatokat  kapják.
Tisztában  vannak  a  vendégek  azzal,  hogy  mekkora  fegyver  van  a  kezükben,  és  nem
félnek használni.  
Ők  tényleg  hagynak  véleményt,  feketén-fehéren  leírnak  mindent,  úgy,  ahogy  történt.
Rájuk oda kell figyelni, megismerni őket, felismerni azt, hogy miként lehet őket boldoggá
tenni, hogyan lehet élményt nyújtani számukra.
Ezt pedig nem máshonnan fogjuk tudni, mintsem a vendégvélemények elemzéséből!  
 
3. Az influenszer
 
“12.232 követőm van  instagramon,  travel  bloggerként,  influenszerként  tevékenykedem.
Szívesen szentelnék egy-két postot szállodájukról, amennyiben december 31- január 3-ig
a szállodájukban tudom tölteni a Szilvesztert.”
 
Biztos  vagyok  benne,  hogy  mindannyian  találkoztunk  már  ilyen,  és  ehhez  hasonló
megkeresésekkel. A mai világban ez egy abszolút nem elhanyagolható marketing eszköz,
amit  ha  jól  használ  a  szálloda,  nem  csak  foglalásokat  tud  generálni,  hanem  a  jó
reputációhoz is hozzájárul.  
Ezek  azok  a  vélemények,  amik  jó  esetben  sok  százezer  emberhez  eljutnak,  ezért
kiemelten fontos az ezekre adott reakció a szálloda részéről.  
A marketing és a reputáció szinergiái itt szuper lehet kihasználni!
 
4. A véleményhuszár
 
Avagy, kinek a véleménye, ha nem az enyém. A legkritikusabb vendég, aki úgy érkezik a
szállodába, hogy már mindent is tud, hiszen minden véleményt elolvasott.  
“Azt olvastam, hogy lehet kérni extra párnát”, “Azt írták Google-n, hogy a légkondi hangos
volt, remélem az enyém nem lesz az...”.  
Ők azok, akikre minden idegszálunkkal oda kell figyelni, hiszen ők lesznek azok, akik a
következő, kritikus véleményt megírják. A szőrszálhasogatás nem idegen tőlük, sem pedig
a kendőzetlen negatív vélemény.  
Szálloda  legyen  a  talpán,  aki  ezekre  a  véleményekre  tudja  a  frappáns  választ!  Az
Everguest tudja ;)  
 
5. A “mosolygós, csendes gyilkos”
 
Ő az a vendég, akinek minden mindig rendben van a szállodában. Aki kedves, nem túl
beszédes, nem kérdez sokat. Szinte, már-már a tökéletes vendég, aki nem panaszkodik,
aki  mosolyogva  fizet  és  távozik.  Aki  kicsekkolásnál  azt  mondja,  hogy  “igen,  minden
rendben volt”.  
Na Ő az, aki hazaér és kimutatja a foga fehérjét. Első dolga lesz, hogy leül a laptop elé,
vagy előkapja az okostelefont és elkezdi gépelni azt a véleményt, ami köszönő viszonyban
sem  lesz  a szemtől szembe mondottakkal. A véleményből fog kiderülni, hogy mégsem mégsem
volt minden rendben; nem működött rendesen a wifi, nem folyt le a csapból a víz, hangos
volt a légkondi, stb. Érthetetlenül állunk ilyenkor, hogy ezt miért nem tudta a helyszínen
mondani, amikor 2 perc alatt megoldást találtunk volna a problémájára.  
Két lépés hátra, nagy levegő. Ilyenkor könnyű hibázni és olyan választ publikálni, ami nem
a szálloda jó hírnevét erősíti.
Jó hír, hogy az ilyen esetet meg lehet előzni! Hogyan? Kérdezd az Everguestet!


Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely

Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely 

Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.
Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén

Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén 

Az Accor prémium nemzetközi szállodamárkája, a Pullman Hotels & Resorts november 1-jétől Szabó Áront nevezte ki a Pullman Budapest szálloda új igazgatójának.
Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel

Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel 

Az egykori négycsillagos hotelben már a felújítási munkálatok is elkezdődtek.
Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón

Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón 

November 16-án tartották a Heritage Hotels of Europe Awards gáláját, amelynek során Európa történelmi szállodáinak legjobbjait ünneplik.
Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival

Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival 

A Hotel Divinus*****Superior az Everguest egyik legösszetettebb projektje.
„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon

„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon 

A „Zöld Szálloda” cím mellett a Mövenpick BalaLand az elmúlt év során további rangos díjakat is elnyert.
Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából

Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából 

Az idén januárban Bécsben megrendezésre kerülő eseményen az iparág vezetői találkoznak, hogy feltárják a vendéglátás jövőjét meghatározó kulcsfontosságú trendeket, kihívásokat és lehetőségeket.
Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten

Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten 

Alapvetően üzleti utazókat és szabadidős vendégeket várnak Best Western (BW) hotelekbe – a lánchoz 19 márka, 4 ezer taghotellel, több mint 100 országban szerepel az ernyőmárka egységeiként
Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora

Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora 

Új korszak kezdetéhez érkezett a Hotel Gellért, Budapest egyik legismertebb és legkedveltebb történelmi épülete, hiszen októberben megkezdődött a szálloda felújítása.
Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál?

Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál? 

A szántódi ötcsillagos szálloda üzemeltetői szerint év végéig kitarthat a nyártól kezdődő, októberben kissé alábbhagyó, de még mindig jelentős utazási kedv.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.