Nyugaton terjeszkedik a Corinthia

A Közép-Kelet-Európában és Afrikában már számos piacon jelenlévő felsőkategóriás szállodalánc a világ “boldogabbik” felének meghódítására készül.

Algoflex-szpot
Megbízó: Sanofi-Aventis/Chinoin
Márka:
Algoflex
Ügynökség:
Publicis


Nem elég, hogy egyre kellemetlenebb a szabadban tartózkodni a sűrű páratartalom és a csökkenő hőmérséklet miatt, plusz lassan egész nap sötét van, a telet tovább mérgezi, hogy megállás nélkül gyógyszerreklámokkal van tele a tévé. Ráadásul ez az iparág okádja magából a legszemetebb reklámokat. Nincs sok kivétel, vagy csak alig. A gyógyszergyári kommunikációban a rossz ízlésnek és a gátlástalanságnak csak mély és mélyebb szintjei vannak, tisztelet persze a kivételnek.

Ha elég kitartóan merülünk az igénytelenség mocsarába, és csak egy pillanatra állunk meg integetni az advil ultrás lánynak, aki kipróbálta és tényleg hatott, akkor előbb-utóbb eljutunk az Algoflexhez. Ezen a ponton azért érdemes megállni, mert lentebb már csak ismeretlen eredetű, veszélyes dolgok vannak, itt pedig még látszik távolról a felszín fénye.

Az Algoflex-reklámok ugyanis következetesek. Lassan több éve kitartóan visznek egy kommunikációs és kivitelezési irányt. Semmiképpen nem készítenek igazi reklámfilmet a tévében vásárolt reklámblokkokba sem. A fájdalomcsillapító eladására az az ötlet, hogy a megjegyezhetetlen fejű embereket ábrázoló fotókat egy ügyes eljárással eltorzítják, és a narrátor közben mímelt hangon a fájdalom különböző típusairól beszél, majd jön a megoldás, az Algoflex, amely jó lázra és fájdalomra is, ezért a dobozt bemutató kép után következő arcok képei már nincsenek eltorzítva.

Ez a hirdetmény egyébként annyiban bevállalós, hogy mert dacolni a felülettel, megúszta a tévéreklámot forgatás és egyéb pazarló dolgok nélkül. Az egész gyártási költség mindennel együtt sem hiszem, hogy meghaladja a néhány százezer forintot, és talán még valamennyire működik is, csak kíméletlenül sokat kell nyomni. Az emberek megjegyzik ezeket a torz fejeket, és talán az ellenszer nevét is. Az ötlet kiterjeszthetősége is megvan, nyáron például már rajzos animációkat is fejlesztettek a stockfotók mellé, sőt a most futó lázcsillapítós reklámban már egészen apró mozdulatok is vannak, a lány megfogja a rajzolt hőmérőt, a fiú pedig összehúzza a vállait a vacogás miatt.
 

{video|id=728|width=425|height=344}



Az Algoflex utóbbi kétéves reklámtevékenysége pontosan megmutatja, hogyan gondolkodik a gyógyszeripar nagy része a kommunikációról. Elkülönítek egy hatalmas összeget tévére, aztán minden mindegy alapon valakik valahogy összefércelnek valami képsort. Tehát a végtelen cikiséggel kürtölik tele a világot, ami azért furcsa, mert az igénytelenséget inkább rejtegetni szokták. Két esetben nem: ha ezzel valamit üzenni szeretnének a világnak, vagy ha nem veszik észre. Az Algoflex esetében egyik rosszabb, mint a másik. Még véletlenül se jusson eszébe senkinek azzal védekezni, hogy a célcsoport ezt szereti, vagy a film megsokszorozza az eladásokat, mert ez nem mentség az igénytelenségre. 

Az emberek éppen eléggé szomorúak, hogy 2007  februárja óta a szintén a Sanofi-Aventis/Chinoin által gyártott helyi márka, az Algopyrin beszerzése megbonyolódott. Ezt a csalódást és a pótlékként kínált Algoflexet csak valami egészen finom, simogató reklámmunkával lehetne tompítani. Ehelyett ez a viszonylag jómódú gyógyszeróriás oltári nagy fityiszt mutat a közösségnek.

Értékelés: 1

 


Ötcsillagos Maldív-szigeteki szálláshely a világ legjobb szállodái között

Ötcsillagos Maldív-szigeteki szálláshely a világ legjobb szállodái között  

Az Ayada Maldives elnyerte a TripAdvisor „Best of the Best” címet a 2025-ös Travelers’ Choice Awards keretében.
Fehér ház a kéklő tó partján – születésnapot ünnepelt a Kenese Bay Garden

Fehér ház a kéklő tó partján – születésnapot ünnepelt a Kenese Bay Garden 

Van a Balaton északi partján egy hely, amit, ha egyszer felfedez az ember, szinte biztos, hogy szeretne oda visszatérni.
Átadták az idei Aranynap-díjakat

Átadták az idei Aranynap-díjakat 

Hat magyarországi konferencia és wellness szálloda, valamint rendezvényhelyszín kapott elismerést.
Napfényes fejezet – a Danubius-lánc, köztük a  Danubius Hotel Helia megújulásáról

Napfényes fejezet – a Danubius-lánc, köztük a Danubius Hotel Helia megújulásáról 

A Danubius Hotel Helia – nevéhez méltóan, hiszen a „Helia” a Naphoz kötődőt jelenti – fénylő pont a főváros szállodai kínálatában.
Újabb négy ház a Hilaris Hotels portfóliójában

Újabb négy ház a Hilaris Hotels portfóliójában 

Négy magyarországi szálláshellyel bővül a szállodalánc.
Megkezdődött a 44. Országos Borverseny

Megkezdődött a 44. Országos Borverseny 

Mintegy 2700 palack bor versenyez.
Már fogad vendégeket Hévíz legújabb szállodája

Már fogad vendégeket Hévíz legújabb szállodája 

Az ötcsillag superior minősítésű hotel 285 szobájában több mint 600 vendéget tud fogadni.
Turisztikai fejlesztés Nógrádban

Turisztikai fejlesztés Nógrádban 

Jelentős felújításon esik át az 1973 óta működő Salgó Hotel.
Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen

Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen 

A Hunguest Hotels szállodaláncnál a lánc számos szállodája teljes körűen megújult, köztük hévízi egységeik is.
Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken

Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken 

A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint eddig 2,4 millió belföldi és 2,6 millió nemzetközi turistát regisztráltak a hazai szálláshelyek.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.