Nyugaton terjeszkedik a Corinthia

A Közép-Kelet-Európában és Afrikában már számos piacon jelenlévő felsőkategóriás szállodalánc a világ “boldogabbik” felének meghódítására készül.

Algoflex-szpot
Megbízó: Sanofi-Aventis/Chinoin
Márka:
Algoflex
Ügynökség:
Publicis


Nem elég, hogy egyre kellemetlenebb a szabadban tartózkodni a sűrű páratartalom és a csökkenő hőmérséklet miatt, plusz lassan egész nap sötét van, a telet tovább mérgezi, hogy megállás nélkül gyógyszerreklámokkal van tele a tévé. Ráadásul ez az iparág okádja magából a legszemetebb reklámokat. Nincs sok kivétel, vagy csak alig. A gyógyszergyári kommunikációban a rossz ízlésnek és a gátlástalanságnak csak mély és mélyebb szintjei vannak, tisztelet persze a kivételnek.

Ha elég kitartóan merülünk az igénytelenség mocsarába, és csak egy pillanatra állunk meg integetni az advil ultrás lánynak, aki kipróbálta és tényleg hatott, akkor előbb-utóbb eljutunk az Algoflexhez. Ezen a ponton azért érdemes megállni, mert lentebb már csak ismeretlen eredetű, veszélyes dolgok vannak, itt pedig még látszik távolról a felszín fénye.

Az Algoflex-reklámok ugyanis következetesek. Lassan több éve kitartóan visznek egy kommunikációs és kivitelezési irányt. Semmiképpen nem készítenek igazi reklámfilmet a tévében vásárolt reklámblokkokba sem. A fájdalomcsillapító eladására az az ötlet, hogy a megjegyezhetetlen fejű embereket ábrázoló fotókat egy ügyes eljárással eltorzítják, és a narrátor közben mímelt hangon a fájdalom különböző típusairól beszél, majd jön a megoldás, az Algoflex, amely jó lázra és fájdalomra is, ezért a dobozt bemutató kép után következő arcok képei már nincsenek eltorzítva.

Ez a hirdetmény egyébként annyiban bevállalós, hogy mert dacolni a felülettel, megúszta a tévéreklámot forgatás és egyéb pazarló dolgok nélkül. Az egész gyártási költség mindennel együtt sem hiszem, hogy meghaladja a néhány százezer forintot, és talán még valamennyire működik is, csak kíméletlenül sokat kell nyomni. Az emberek megjegyzik ezeket a torz fejeket, és talán az ellenszer nevét is. Az ötlet kiterjeszthetősége is megvan, nyáron például már rajzos animációkat is fejlesztettek a stockfotók mellé, sőt a most futó lázcsillapítós reklámban már egészen apró mozdulatok is vannak, a lány megfogja a rajzolt hőmérőt, a fiú pedig összehúzza a vállait a vacogás miatt.
 

{video|id=728|width=425|height=344}



Az Algoflex utóbbi kétéves reklámtevékenysége pontosan megmutatja, hogyan gondolkodik a gyógyszeripar nagy része a kommunikációról. Elkülönítek egy hatalmas összeget tévére, aztán minden mindegy alapon valakik valahogy összefércelnek valami képsort. Tehát a végtelen cikiséggel kürtölik tele a világot, ami azért furcsa, mert az igénytelenséget inkább rejtegetni szokták. Két esetben nem: ha ezzel valamit üzenni szeretnének a világnak, vagy ha nem veszik észre. Az Algoflex esetében egyik rosszabb, mint a másik. Még véletlenül se jusson eszébe senkinek azzal védekezni, hogy a célcsoport ezt szereti, vagy a film megsokszorozza az eladásokat, mert ez nem mentség az igénytelenségre. 

Az emberek éppen eléggé szomorúak, hogy 2007  februárja óta a szintén a Sanofi-Aventis/Chinoin által gyártott helyi márka, az Algopyrin beszerzése megbonyolódott. Ezt a csalódást és a pótlékként kínált Algoflexet csak valami egészen finom, simogató reklámmunkával lehetne tompítani. Ehelyett ez a viszonylag jómódú gyógyszeróriás oltári nagy fityiszt mutat a közösségnek.

Értékelés: 1

 


Már Budapesten is várnak a Pullman Happenings események

Már Budapesten is várnak a Pullman Happenings események 

November 21-én egy varázslatos érzékszervi utazással zajlott a Pullman Happenings rendezvénysorozat első magyarországi eseménye, amelynek művészi koncepcióját Demeter Richárd álmodta meg.
Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely

Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely 

Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.
Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén

Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén 

Az Accor prémium nemzetközi szállodamárkája, a Pullman Hotels & Resorts november 1-jétől Szabó Áront nevezte ki a Pullman Budapest szálloda új igazgatójának.
Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel

Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel 

Az egykori négycsillagos hotelben már a felújítási munkálatok is elkezdődtek.
Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón

Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón 

November 16-án tartották a Heritage Hotels of Europe Awards gáláját, amelynek során Európa történelmi szállodáinak legjobbjait ünneplik.
Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival

Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival 

A Hotel Divinus*****Superior az Everguest egyik legösszetettebb projektje.
„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon

„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon 

A „Zöld Szálloda” cím mellett a Mövenpick BalaLand az elmúlt év során további rangos díjakat is elnyert.
Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából

Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából 

Az idén januárban Bécsben megrendezésre kerülő eseményen az iparág vezetői találkoznak, hogy feltárják a vendéglátás jövőjét meghatározó kulcsfontosságú trendeket, kihívásokat és lehetőségeket.
Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten

Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten 

Alapvetően üzleti utazókat és szabadidős vendégeket várnak Best Western (BW) hotelekbe – a lánchoz 19 márka, 4 ezer taghotellel, több mint 100 országban szerepel az ernyőmárka egységeiként
Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora

Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora 

Új korszak kezdetéhez érkezett a Hotel Gellért, Budapest egyik legismertebb és legkedveltebb történelmi épülete, hiszen októberben megkezdődött a szálloda felújítása.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.