A Kempinski az első ötcsillagos hotel a Hotelstars rendszerben

A Kempinski Hotel Corvinus Budapest az első ötcsillagos szálloda, amely csatlakozott a Hotelstars minősítőrendszerhez, az erről szóló tanúsítványt hétfőn vette át Emile Bootsman igazgató Kopócsy Andreától, a Magyar Szállodaszövetség tiszteletbeli elnökétől - írja a noplaza.

Az eseményen részt vett Susanne Winkler, a HOTREC (az Európai Szállodák, Éttermek és Kávéházak Szövetsége) alelnöke, Nemes Andrea, a Nemzetgazdasági Minisztérium főosztályvezetője is. Susanne Winkler beszédében kiemelte, hogy a rendszer átlátható, a szállodák ennek segítségével könnyen összehasonlíthatók. Mint mondta, jelenleg Európában mintegy 18 ezer ház csatlakozott a rendszerhez. A Hotelstars Uniont 2009. december 14-én Prágában a cseh, a holland, a német, a magyar, az osztrák, a svájci és a svéd szállodaszövetség alapította meg. Jelenleg már 11 országban alkalmazzák. Magyarországon eddig 272 szálloda regisztrált, a minősített hotelek száma 81. A Kempinski az 50. szálloda. A minősítési rendszer nem kötelező, összesen 270 feltétel teljesítésén alapul. Ezeket többek között a vendégek körében végzett felmérések alapján dolgozták ki.

A közelmúltban Szatmáry Kristóf belgazdaságért felelős államtitkár bejelentette, az a kormányzat célja, hogy minden szálláshely-kategóriában legyen nemzeti tanúsító védjegy. Ezt jelenleg három kategóriában dolgozták ki, illetve vezetik be, a magán- és falusi szálláshelyeknél, valamint a kempingeknél. Ahol nem működik ilyen védjegy, azoknál a szálláskategóriáknál a korábban érvényben lévő szabályozást egy évvel tervezik meghosszabbítani. Az államtitkár akkor azt mondta, készek arra, hogy egyeztessenek a Magyar Szállodaszövetséggel is, amely a közelmúltban indította el a Hotelstars Union elnevezésű, nemzetközileg is alkalmazott minősítő rendszerét. A kérdés az, hogy ez a rendszer átalakítható-e, illetve adaptálható-e a hazai viszonyokra. Amennyiben nem lehetséges, akkor lehet, hogy a nemzeti védjegyrendszer emellett párhuzamosan működik tovább. (noplaza/MTI)


Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.
Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra

Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra 

A budapesti Mövenpick Hotel Budapest Centre története mesébe illő, megjelenése lenyűgöző.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.