A CNNMoney tudósítása szerint az Egyesül Államokon belül Atlantában, Phoenixben, San Diegóban és San Antonióban hagy fel tevékenységével a vállalat, míg a számára külföldinek számító piacok közül a kolumbiai Bogotából, a perui Limából és a brazil Rio de Janeiróból vonul ki. Az Axios című híroldal szerint Európában egyelőre az ausztriai Linzből vonul ki a cég.
A rolleróriás közlése szerint ezenfelül elbocsátják 100 teljes munkaidős alkalmazottukat is, ez a cég összes munkavállalójának 14 százalékát jelenti. Azt nem közölték, hogy a lépés a részmunkaidőben foglalkoztatottak közül hány embert érint. A takarékossági intézkedésre azért van szükség, mert nem elég nagy a rollerek kihasználtsága, miután számos helyen egyre szigorúbban korlátozzák azok használatát. Jó néhány piacukon például betiltották a rollerrel való éjszakai közlekedést. Ezen felül sok helyen jelentősen emelték a járművek engedélyezési díjait is.
Brad Bao vezérigazgató egy blogposztban közölte a döntést. A menedzsment elsősorban most a nyereséges működés helyreállítására helyezi majd a hangsúlyt. Szavai szerint a piacaik többsége - ez több mint 120 helyszínt jelent - gyorsan alkalmazkodott a mikromobilitás jelentette változásokhoz, ezért ezeken nyereségesen lehet működni. Van azonban néhány közösség világszerte, ahol ez a folyamat lassabban zajlik.
Lime Budapesten
A szolgáltató egy kéthónapos tesztidőszak után 2019 közepén indította el a szolgáltatását Budapesten. Adataik szerint a felhasználók 82 százaléka helyi lakos, akik leginkább a pesti oldalon használták a járműveket. A legnépszerűbb útvonal Andrássy út, illetve a Kiskörút. A magyar fővárosban november 16-án regisztrálták a legtöbb Lime-használatot, a késő őszi időjárásnak köszönhetően. A Lime tavaly a nyáron az V. kerület döntése miatt kivonulni kényszerült a Belvárosból. Az Index korábbi cikke szerint a kerület begyűjtötte a nem szabályosan elhelyezett elektromos rollereket és segwayeket, és csak közigazgatási eljárás után adta vissza azokat.
Forrás: napi.hu