A brit kormány várhatóan a héten dönt a Heathrow harmadik kifutópályájának beruházási tervéről, amely ellen hosszú ideje erőteljesen tiltakoznak a környezetvédő csoportok és a helyi lakosság. A Greenpeace most olyan akcióba fogott, amelytől azt reméli, hogy ellehetetleníti az építkezést: a bővítés számára kijelölt földterület közepén felvásárolt egy futballpályányit. A szervezet arra készül, hogy a földdarabot ezernyi kisebb parcellára osztja, és azokat eladja a tiltakozáshoz csatlakozó magánszemélyeknek. Ez azt jelenti, hogy a legnagyobb brit repülőtér-üzemeltető cégnek, a Heathrow-t is birtokló BAA-nek - amely rövid ideig a Budapest Airport tulajdonosa is volt - minden "földbirtokossal" külön kell tárgyalnia, ami a végtelenségig elhúzhatja a folyamatot. A tervek szerint az új pálya és a hozzákapcsolódó hatodik terminál 2019-re vagy 2020-ra készülne el, 9 milliárd fontos beruházással.
A Heathrow bővítése évek óta súlyos viták tárgya. A jelenlegi két kifutópálya 98 százalékos kihasználtsággal működik, vagyis gyakorlatilag kapacitástartalékok nélkül, és emiatt bármilyen fennakadás utóhatása akár napokig tarthat késések, járattörlések formájában. A repülőtér jelenleg naponta átlagosan 1400 - évente több mint félmillió - járatot fogad és indít. Az új kifutópályával a tervek szerint 700 ezer fölé lehetne emelni az éves járatszámot, különösen abban az esetben, ha megépülne hozzá a hatodik terminál is.
Boris Johnson, London konzervatív polgármestere sajtóhírek szerint komolyan foglalkozik azzal az elképzeléssel, hogy a környékbeli lakosság számára nagy zaj- és környezeti terhelést jelentő Heathrow-t bezárnák és egy új, tengeri repülőteret építenének helyette egy mesterséges szigetre, a Temze torkolatában. (Gazdasági Rádió)