Bővül a oneworld, de...

A valaha a Malévot is magában foglaló oneworld légiszövetség új tagokat egyelőre nem, de csatlakozó partnereket fogad. Az első fecske a Fiji Airways — jelentették be június 3-án, a IATA, Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség éves, 74. közgyűlésének (AGM) előestéjén, Sydney-ben.

Pekka Vauramo, az oszlopos oneworld-tag Finnair vezérigazgatója beismerte: a szövetség híján van potenciális tagjelölteknek, de olyannak is, akit a oneworld látna szívesen tagjai közt. Marad az ún. connect partner program, amivel nagyon újat nem alkottak, amennyiben a légiszövetségek versenyét nézzük. A Star Alliance Chicagóban 3 éve a dél-afrikai South African Airways-leány, diszkont Mango-val egészült ki. Majd 2017 májusában jelentette be „connecting partner” programját a Juneyao Airlines bevonásával. „Nem hasonlítjuk magunkat a Star Alliance-hez, megvan a saját elképzelésünk” — hárította az utánozás lehetőségét firtató újságírói kérdést Rob Gurney oneworld-ügyvezető. Később, amikor az est forgatagában munkatársunk ezt felidézte, Jeffrey Goh, a Star Alliance vezérigazgatója csak sejtelmesen mosolygott.

A lényeg azonban a oneworld esetében is az, hogy a partner nem taggá válva, 3 szövetségi tag szponzor légitársaság által támogatva összehangolja szolgáltatásait a tagokéval. Az összehangolás érinti a törzsutasprogramok, törzsutaspontok kölcsönös elfogadását, beválthatóságát, a csomagok végcélig történő szállítását, lounge-használatot. Szintén meg kell felelnie a connect partnernek a IATA szigorú működési biztonsági előírásainak, az Operational Safety Audit, IOSA-nak. Legmagasabb szolgáltatási színvonalának ki kell tudni elégíteni a prémium utasok elvárásait is — sorolta a feltételeket Rob Gurney.

A szintén a feltételek közt szereplő három tag-légitársaság felkarolásában nem meglepő módon az ausztrál Qantas járt élen. A Fiji Airways 1950-ben ausztrál kezdeményezésre jött létre, a Qantas mai napig részvényese a vállalatnak — tudtuk Alan Joyce-tól, a Qantas Csoport vezérigazgatójától. A kontinenstől egy nagyobb kőhajításra fekvő Fiji-re az ausztrálok közt mindenképp népszerű prémium leisure desztinációként irányítják rá a figyelmet, vagyis egyszerűsítik az eljutást. Szintén hasonló megfontolásból állt az ügy mellé az American Airlines — ismerte el Doug Parker, az American Airlines elnöke-vezérigazgatója. Harmadikként a hongkongi Cathay Pacific „nyúlt alájuk”.

„Bula!” — köszöntötte Fiji módra az egybegyűlt sajtót André Viljoen, a Fiji Airways ügyvezető igazgatója hozzátéve, hogy a connect partnerség révén a világ legtávolibb szeglete is jobban bevonódik a turizmus vérkeringésébe. A Viljoen által elárult adatokból úgy tűnik, nem panaszkodhat a légitársaság a tavalyi 1,6 millió utasukkal 44 millió dolláros nyereséget kaszáltak, az utasszám növekszik; tavaly a Fiji-re látogatók bő 65 százaléka utazott velük. A hosszú távú desztinációikból látszik egyértelműen, hogy a fő küldőpiacaik az USA (Los Angeles, San Francisco), Ausztrália (Sydney, Birsbane, Adelaide, Melbourne), valamint Délkelet-Ázsia (Hongkong, Szingapúr).

„Hány connect partnerre számít a oneworld?” — merült fel a kérdés. „Nincs meghatározott szám, a lényeg, hogy egészen új piacok kapcsolhatók be ekképpen a szövetség útvonalhálózatába” — felelte Pekka Vauramo.


Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót

A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót 

Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni

Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni 

Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.
Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.