Csak év vége felé repülhetnek újra a betiltott Boeing-ek

Leghamarabb csak 2019 végén kaphat ismét zöld utat a hatóságoktól a 737 MAX, hogy repüljön – erről maga a Boeing vezérigazgatója beszélt - írja a hvg.hu

Március közepén parancsolták földre világszerte a Boeing 737 MAX gépeit, miután rövid időn – néhány hónapon belül – a típus két járata is lezuhant. Az egyik tragédia az etióp társaság járművét érintette, nem sokkal később kiderült: a gép orra már a felszállást követő percek után megindult lefelé. Dennis Muilenburg, a Boeing vezérigazgatója nemrég a CNBC hírcsatornának nyilatkozott a típus újbóli forgalomba állításának lehetséges időpontjáról. Mint mondta, a tilalom az év végéig is eltarthat, utána azonban ismét repülhetnének az érintett modellek. Azt nem tudni, pontosan mikor van erre esély, a vezérigazgató nem közölt részleteket.

Az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal egy kedden napvilágra került vizsgálata arra világított rá, hogy több száz 737-es Boeing-gépet is hibás alkatrésszel szerelhettek fel. Egy esetleges katasztrófa veszélye ugyan egyik modellnél sem áll fenn, de így is komoly gondról van szó. Úgy tűnik azonban, hogy a 737 MAX-ok visszatérését mindez nem hátráltatja, legalább Muilenburg ezt nem említette. A magyar repülési szakportál, az AIRportal azt írja, a hatóságok ezen a héten szimulátoron vizsgálják a 737 MAX repülésirányító rendszerének szoftveres módosításait, ezt követően az FAA kijelöli az első hatósági tesztrepülés időpontját.

A Bloomberg időközben arról írt, hogy Tim Clark, az Emirates vezérigazgatója szerint a 737 MAX-ok még az év végén sem állnak forgalomba az amerikai légifelügyelet, az FAA, illetve az egyes országok hatóságai között fennálló vita miatt. A nézetkülönbségek okai ugyanakkor nem ismertek.

Az etióp légikatasztrófát a Boeing automatikája, az úgynevezett átesés megakadályozására kifejlesztett MCAS-rendszer okozta, amely hibás adatokat kapott egy érzékelőtől, emiatt pedig megdöntötte a gépet, ami végül lezuhant. A rendszernek akkor kellett aktiválódnia, amikor az érzékelők adatai azt jelezték, túl lassan halad a repülő, vagy túl meredeken emelkedik. Nem sokkal később kiderült, a pilóták drámai küzdelmet folytattak a repülőgépért, de végül nem sikerült nekik egyenesbe kormányozni a járművet. Akkor arról szóltak a hírek, hogy a Boeing egy biztonsági felszerelést nem épített be a repülőgépbe, mert azt csak felárért cserébe volt hajlandó biztosítani. A Boeing-tragédia kapcsán nemrég az is kiderült, a repülésügyi szakemberek már 15 évvel ezelőtt figyelmeztettek arra, hogy bekövetkezhet egy ilyen tragédia.

Forrás: hvg.hu


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.