Csak év vége felé repülhetnek újra a betiltott Boeing-ek

Leghamarabb csak 2019 végén kaphat ismét zöld utat a hatóságoktól a 737 MAX, hogy repüljön – erről maga a Boeing vezérigazgatója beszélt - írja a hvg.hu

Március közepén parancsolták földre világszerte a Boeing 737 MAX gépeit, miután rövid időn – néhány hónapon belül – a típus két járata is lezuhant. Az egyik tragédia az etióp társaság járművét érintette, nem sokkal később kiderült: a gép orra már a felszállást követő percek után megindult lefelé. Dennis Muilenburg, a Boeing vezérigazgatója nemrég a CNBC hírcsatornának nyilatkozott a típus újbóli forgalomba állításának lehetséges időpontjáról. Mint mondta, a tilalom az év végéig is eltarthat, utána azonban ismét repülhetnének az érintett modellek. Azt nem tudni, pontosan mikor van erre esély, a vezérigazgató nem közölt részleteket.

Az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal egy kedden napvilágra került vizsgálata arra világított rá, hogy több száz 737-es Boeing-gépet is hibás alkatrésszel szerelhettek fel. Egy esetleges katasztrófa veszélye ugyan egyik modellnél sem áll fenn, de így is komoly gondról van szó. Úgy tűnik azonban, hogy a 737 MAX-ok visszatérését mindez nem hátráltatja, legalább Muilenburg ezt nem említette. A magyar repülési szakportál, az AIRportal azt írja, a hatóságok ezen a héten szimulátoron vizsgálják a 737 MAX repülésirányító rendszerének szoftveres módosításait, ezt követően az FAA kijelöli az első hatósági tesztrepülés időpontját.

A Bloomberg időközben arról írt, hogy Tim Clark, az Emirates vezérigazgatója szerint a 737 MAX-ok még az év végén sem állnak forgalomba az amerikai légifelügyelet, az FAA, illetve az egyes országok hatóságai között fennálló vita miatt. A nézetkülönbségek okai ugyanakkor nem ismertek.

Az etióp légikatasztrófát a Boeing automatikája, az úgynevezett átesés megakadályozására kifejlesztett MCAS-rendszer okozta, amely hibás adatokat kapott egy érzékelőtől, emiatt pedig megdöntötte a gépet, ami végül lezuhant. A rendszernek akkor kellett aktiválódnia, amikor az érzékelők adatai azt jelezték, túl lassan halad a repülő, vagy túl meredeken emelkedik. Nem sokkal később kiderült, a pilóták drámai küzdelmet folytattak a repülőgépért, de végül nem sikerült nekik egyenesbe kormányozni a járművet. Akkor arról szóltak a hírek, hogy a Boeing egy biztonsági felszerelést nem épített be a repülőgépbe, mert azt csak felárért cserébe volt hajlandó biztosítani. A Boeing-tragédia kapcsán nemrég az is kiderült, a repülésügyi szakemberek már 15 évvel ezelőtt figyelmeztettek arra, hogy bekövetkezhet egy ilyen tragédia.

Forrás: hvg.hu


Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését

Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését 

A budapesti repülőtér a világ repülőterei között is egyedülálló ezen a téren.
Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál

Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál 

Delegáció miatt ideiglenes korlátozások és lezárások.
Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót

A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót 

Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni

Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni 

Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.
Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.