A koronavírus-járvány miatt az El Al a legtöbb útvonalán, így Budapestre is még tavaly márciusban felfüggesztette a menetrend szerinti járatokat és fővárosunkba a magyarországi korlátozások könnyítésével csak idén augusztustól tért vissza. Amilyen hosszú volt a szünet, olyan erőteljes volt a visszatérés: ugyan a napi kettő helyett egyelőre csak heti három járattal kezdte meg a közlekedést, de nagyon magas kapacitás kihasználtsággal. Az erős kezdéshez nagyban hozzájárultak az őszi ünnepek Izraelben, amikor a lakosság hagyományosan sokat utazik. A kereslet további élénkülését eredményezte, hogy október elején hazánk egyoldalúan elismerte több állam, köztük Izrael védettségi igazolványait, így már a negatív PCR teszt sem volt feltétel az oltottak és a betegségen átesettek számára a Magyarországra való beutazáshoz.
Az ünnepek idejére az El Al-on kívül még 5 légitársaság (Arkia, Bluebird Airways, Israir Airlines, Ryanair, Wizz Air) indított járatokat az izraeli fővárosból Budapestre, és Váradi János kiugró eredményként értékeli, hogy társaságuk az egyetlen hagyományos légiszállítóként a legjobb töltöttségi mutatókat produkálta a mezőnyben úgy, hogy árban alá kínált mindegyik versenytársa. A szakember szerint ez bizonyíték arra, hogy van igény az utasok részéről a magas minőségre a repülésben, és hajlandók is áldozni rá.
Az ünnepek elmúltával továbbra is jó mutatókkal közlekedik a légitársaság ezen az útvonalon - a Budapest Airport szerint a legjobban teljesítő járatok egyike, kiemelkedő kihasználtsággal - de ahogy Váradi Jánostól megtudtuk, korábban sem panaszkodhattak: 2018-ban a 10., 2019-ben pedig már a 7. legjobb Ferihegyről elérhető útvonal volt utasszám szempontjából a járatuk, amely napi kétszer, 90 százalékos átlagos töltöttséggel közlekedett, és volt, hogy 300 fős, szélestörzsű gépeket állítottak be a teljesítésre.
Jelenleg 100 százalékban izraeliek ülnek a járatokon, mivel a közel-keleti ország továbbra is szigorúan zárva tart a külföldi állampolgárok előtt. Az igazgató reményei szerint Izrael határnyitásával rövidesen visszaáll a 80-20 százalékos izraeli-magyar arány a gépeken. Egyelőre egyéni vendégek nem, csak csoportok utazhatnak be az országba, de a magyar utaztatók nem szívesen programozzák most a közel-keleti úti célt a túlságosan szigorú járványügyi és utazási előírások miatt.
Forrás: Turizmus Online