Brian Pearce, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) vezető közgazdásza tegnap egy videokonferencián az európai légiközlekedésről azt mondta: az előzetes foglalások itt alakulnak a legrosszabbul, az egy évvel korábbihoz képest. Az oltóanyagok forgalomba kerülése után bár megugrott az előzetes foglalások száma, de azóta ismét csökkent a jegyértékesítés üteme.
A Reuters hírügynökségnek egy elemző ugyanis hangsúlyozta: az idei első félévre az Európán belüli járatokon az egy évvel korábbinak alig 22 százaléka az előzetes foglalások mértéke, viszont az Egyesült Államok belföldi útvonalainál ez 36 százalék, Kínában pedig 48 százalék. Kutatások szerint jelenleg az európai hálózat háromnegyede korlátozások alá esik.
A Reuters a járatelemzéssel foglalkozó OAG adatai alapján azt írja: most egy hét alatt az elérhető jegyek negyedét, több mint 2 milliót vontak ki a légitársaságok az európai piacról. Példaként a Wizz Airt hozták: a magyar kötődésű légitársaság a brit járatok felfüggesztése után januárban az egy évvel korábbi kapacitásának alig 25 százalékát fogja üzemeltetni.
A járatok elmaradásával a készpénzállomány felélése is a vártnál tovább fog tartani: míg korábban 2021 harmadik, most már csak negyedik negyedévére teszi az IATA azt, hogy megáll ennek csökkenése. A hírügynökségnek John Grant, az OAG elemzője azt mondta: “vérfürdő várható” Európában a rendkívül nagy kapacitáskivonás után, szerinte nyomasztók a kilátások a következő hónapokra.
Forrás: Airportal.hu