Egy korszak lezárult

A Wizz Air pénteken vette át utolsó Airbus A321ceo repülőgépét, mostantól már csak korszerűbb. környezetbarátabb gépekkel bővít.

A Wizz Air fontos mérföldkőhöz érkezett péntek délután, amikor HA-LTI lajstromjellel Budapesten landolt  flottájának utolsó Airbus A321ceo típusú repülőgépe. Az így 119 darabosra bővülő flotta egyben korszakváltáshoz is érkezik, hiszen ez a repülőgép az utolsó, amelynek a hajtóműve az eddig elérhető technológiával készült. A WIZZ flotta ezután érkező új Airbus gépei már új, még környezetkímélőbb neo hajtóművekkel érkeznek, megerősítve ezzel a Wizz Air pozícióját Európa legzöldebb légitársaságai között.

Az A321neo új generációs hajtóművei és a kabintér iparági referenciát jelentő újításai önmagában mintegy 20 százalékos üzemanyag-megtakarítást eredményeznek. A neo hajtóművekkel szerelt repülőgépek környezetvédelmi szempontból is a világ élvonalához tartoznak: zajterhelésük és nitrogén-oxid-kibocsátásuk közel 50 százalékkal alacsonyabb a korábbi modellekéhez képest. Ennek is köszönhető, hogy az A320neo és a gépcsalád többi tagja a világ leghatékonyabb keskenytörzsű repülőgépeivé váltak. Az első neo márciusban érkezett meg a budapesti bázisra, ahol jelenleg 6 ilyen repülőgép teljesít szolgálatot.

A Wizz Air flottája nemcsak az egyik legzöldebb, hanem az egyik legfiatalabb is. Világszerte a 100 repülőgépnél nagyobb flottával rendelkező légitársaságok között a Wizz Air rendelkezik a negyedik legfiatalabb – átlagban 5,43 éves – repülőgépekkel – ez derül ki a svájci légügyi információs- és adatelemző központ, a CH-AVIATON friss adataiból. A modern és megfelelően karbantartott flottát egyben a világ tíz legbiztonságosabb diszkont légitársasága közé is választotta az AirlineRatings.com, a világ egyetlen, a légiközlekedési szolgáltatók biztonságát és szolgáltatásait értékelő szervezete. A modern flottának köszönhetően a Wizz Air 2019 júniusában is Európa legzöldebb légitársasága lett: utasonként és kilométerenként 57,3 grammos szén-dioxid-kibocsátásával.

A Wizz Air repülőgépeinek károsanyag-kibocsátása az elmúlt években folyamatosan csökkent és a következő években ez a trend folytatódni fog. Az előttünk álló évtizedben a Wizz Air utasainak egy kilométerre vetített CO2 kibocsátása további 34%-kal alacsonyabb lesz. A Wizz Air jelenleg 119 repülőgépből álló flottát üzemeltet (72 A320ceo, 41 A321ceo és 6 A321neo). Ezen felül minden idők legnagyobb, 273 darabból álló (A320neo, A321neo és A321XLR) repülőgép megrendelését adta le az Airbusnál, amivel egyben a repülőgépgyártó legnagyobb partnerévé is vált. A rendelés teljesítése után a flotta darabszáma eléri majd a 300 repülőgépet, amivel a Wizz Air évente 10 000 kolléga foglalkoztatása mellett 100 millió utast lesz képes szállítani. A rendelés része 20 darab Airbus A321XLR (extra hosszú hatótávú) típus is, amellyel a légitársaság képes lesz 7-8 órás utakat is hasonló üzemanyag-hatékonysággal teljesíteni, mint a rövidebb hatótávolságú társai. A gép nagy hatótávolsága egyben lehetővé teszi, hogy a Wizz Air a hálózatát olyan új útvonalakkal bővítse, amelyeket a jelenlegi flotta nem tesz lehetővé.

 

Forrás: turizmusonline.hu


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.