A cég szakértői szerint a járatok teljes leállítására egyetlen, de nyomós oka lehet a légitársaságoknak: ez a készpénzállomány megtartása, ezt pedig a megszorító intézkedések mellett az üzemelésük felfüggesztésével tudják elérni.
Kedden a Ryanair jelentette be, hogy március 24-től szinte teljesen leáll, és járataik áprilisban és májusban sem indulnak el, tekintve, hogy a kínai tapasztalatok alapján a koronavírus-járvány terjedését három hónapos időtávon sikerül csak megfékezni.
Így tett korábban a szintén hozzájuk tartozó Lauda, illetve a SAS Scandinavian, a Transavia, az Austrian Airlines, a Brussels Airlines is, mások mellett. Ezt a hetet a tavalyi azonos időszakhoz képest átlagosan 59 százalékkal alacsonyabb kapacitással kezdték a légitársaságok Európában, a belföldi forgalomban 48, a nemzetköziben 62 százalék volt a mérséklődés. A csökkenés üteme a napokban fel fog erősödni azzal, hogy egyre több légitársaság áll le.
Olaszországban a legsúlyosabb a helyzet, ott 87,5 százalékos mélyrepülés tapasztalható, de 70 százaléknál nagyobb mértékben csökkent a járatok száma Finnországban, Spanyolországban, Németországban, Dániában, Görögországban és Belgiumban is. Bár a legtöbb kormány már bevezetett valamilyen határzárat, további szigorításra is van még lehetőség, amely újabb járatok leállításához fog vezetni. Oroszország például kedden közölte, hogy minden nemzetközi járatot fel kell függeszteni a kormány döntése értelmében, és így tettek a thaiföldi légitársaságok is.
Forrás: Airportal.hu