A nemzetközi utazások folyamatos népszerűsítése ellenére az Utasellátó az elmúlt években – különösképpen 2016-ban – jelentős veszteséget termelt, ezért a személyszállító vasúttársaság részletes gazdaságossági vizsgálatot rendelt el minden nemzetközi járatra vonatkozóan a kihasználtságuk (utasszámok), bevételtermelő képességük és a jövőbeli piaci lehetőségek elemezésével, és az eredményeket összevetette a járatok által felmerülő közvetlen és közvetett költségekkel.
A vizsgálatot követően a MÁV-START a nemzetközi járatok optimalizálása mellett döntött, amelyről a külföldi vasútvállalatokat is tájékoztatta, valamint az Utasellátó munkatársainak továbbfoglalkoztatásával kapcsolatban az érdekvédelmi képviseletekkel is egyeztetett.
A vasútvállalat mindent megtesz annak érdekében, hogy a gazdaságossági és üzleti alapon meghozott döntés egyetlen munkavállalója esetében se járjon negatív következménnyel.
Az utasellátó szervezeti egység működése zavartalan marad a menetrendváltásig. Addig a munkáltató minden érintett munkavállalója részére méltányos és továbbfoglalkoztatást jelentő munkakört ajánl fel a MÁV-START-on, illetve a MÁV-csoporton belül az alkalmassági feltételek és az átképzési lehetőségek figyelembevételével – a 2017. március 13-án, a szakszervezetek által is aláírt Együttműködési Megállapodásnak megfelelően.
Mivel az Utasellátónál sokan szakács és felszolgáló végzettséggel rendelkeznek, ezért a MÁV-START együttműködésre kéri fel azokat a vendéglátó-ipari cégeket, ahol szakemberhiánnyal küzdenek.
A döntés értelmében több nemzetközi járat étkező- és hálókocsi nélkül közlekedik a decemberi menetrendváltástól, a Metropol EuroNight pedig Berlin helyett csak Prágáig közlekedik.
A változások viszont nem érintik az Adria, Beograd, Dacia, Hungária, Kálmán Imre, Varsovia és Wiener Walzer elnevezésű nemzetközi járatokat.
Forrás: Turizmus Online