A március végén zárult 12 hónapos időszakban rekordszámú, 168,6 millió utas vette igénybe a Ryanair járatait, miközben járatok átlagos üléskihasználtsága az előző évhez képest 11 százalékponttal 93 százalékra nőtt – olvasható a cég közleményében.
Az utasszám az előző évit 74, a pandémia előtti utolsó évét pedig 13 százalékkal haladta meg, a legnagyobb piaci növekedést Olaszországban, Lengyelországban és Írországban sikerült elérnie a Ryanairnek.
A vállalat teljes éves bevétele elérte a 10,78 milliárd eurót, a nettó nyereség pedig a rekordközeli 1,43 milliárd eurót, a tavalyi 355 milliós veszteséget követően.
A profitot annak ellenére sikerült elérni, hogy a működési költségek 75 százalékkal 9,2 milliárd euróra emelkedtek a magasabb üzemanyagárak miatt, miközben utóbbi nélkül az egységköltség 31 euróra csökkent, amely jelentősen alacsonyabb az összes uniós versenytársánál.
A Ryanair azzal számol, hogy az idei nyári csúcsidőszakban a Boeing szállítási késései miatt akár tíz 737-8200-as repülőgép is hiányozni fog a flottából az eredetileg tervezetthez képest, és hosszabb távon is arra számít, hogy az új gépek lassabb átadási üteme még akár négy évig szűk keresztmetszetet jelenthet a kapacitásainak bővítésénél.
Az idei üzleti évben a Ryanair ugyanakkor azt tervezi, hogy további 10 százalékkal 185 millióra növeli utasai számát, és az emelkedő üzemanyagköltség ellenére a profit további növekedésére számít.