Ünnepel a Holland Királyi Légitársaság

Fontos mérföldkövet ünnepel a Holland Királyi Légitársaság, ugyanis 95 évvel ezelőtt nyílt meg a légi összeköttetés Amszterdam és Budapest között.

A világ leghosszabb légiútvonalának részeként 1929. szeptemberében, 95 évvel ezelőtt került fel Budapest a KLM térképére. Az első járat szeptember 12-én szállt fel Schipholról és másnap érkezett meg Budapestre. Az első járatokat még csak légipostára használták. A magyar főváros az indonéziai útvonal része volt, amelynek célállomása az akkori holland kolónia, Batávia (mai nevén Jakarta) volt. A repülőgépek összesen 21 megállóval jutottak el a Távol-Keletre, a II. világháborúig ez volt a leghosszabb légi útvonal a világon, a

15 ezer kilométer hosszú utat a 30-as években még 6 nap alatt tették meg.

Az első, utasokat is szállító járat egy évvel később, 1930. szeptember 25-én indult el. Budapest később része volt a Kék Duna Expressznek is, amely 1936. április 20-án jött létre. A KLM az Amszterdam-Prága-Bécs-Budapest, később az Amszterdam-Frankfurt-Budapest-Isztambul-Kairó útvonalon repült, a járatokat a II. világháború, az 1956-os forradalom, valamint az 1968-as prágai tavasz miatt fel kellett függeszteni. Budapest azonban – amikor a nemzetközi környezet lehetővé tette – folyamatosan szerepelt a KLM kínálatában.

A világ leghosszabb légiútvonalának részeként 1929. szeptemberében, 95 évvel ezelőtt került fel Budapest a KLM térképére
A világ leghosszabb légiútvonalának részeként 1929. szeptemberében, 95 évvel ezelőtt került fel Budapest a KLM térképére
Fotó: KLM

Mai kínálat

Az évforduló alkalmából Marjan Rintel, a KLM Csoport vezérigazgatója Budapestre látogatott és minden munkatársnak megköszönte elkötelezett munkáját. A járat évfordulójával kapcsolatban elmondta: „Büszkék vagyunk történelmünkre, hiszen mi vagyunk a világ legrégebbi, mai napig eredeti nevén üzemelő légitársasága. Budapest régóta kulcsfontosságú pozíciót foglal el a KLM stratégiájában, ezt bizonyítja, hogy közel egy évszázada a hálózatunkban tudhatjuk a magyar fővárost. Ezzel nemcsak a magyar utazók álmait segítünk megvalósítani, de nagyban hozzájárulunk az ország kulturális kapcsolatainak, gazdaságának gyarapodásához is.”

McPartlin-Kiss Ildikó, az Air France-KLM magyarországi vezetője a KLM globális hálózatának fontosságát emelte ki.

“Codeshare és interline partnereinkkel, valamint a SkyTeam légiszövetséggel a világ 160 országában több mint ezer célállomás érhető el. Ez a kapcsolati háló 95 éve tartja Budapestet a globális légiközlekedés térképén, és jelent számtalan lehetőséget arra, hogy a magyarok felfedezzék a világot és a világpolgárok megismerhessék Budapestet.”

Hozzátette, hogy büszkék arra, hogy egy ilyen nagymúltú és magas színvonalat képviselő légitársasággal, mint a KLM, immár 95 éves évfordulót ünnepelhetnek a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

„  Az összeköttetés biztos pont az utasok számára, hiszen az elmúlt kilenc és fél évtizedben folyamatos összeköttetést, a napi öt járat pedig rugalmasan tervezhető utazást biztosít Amszterdam és Budapest között, egyúttal pedig kedvez a két ország közötti turisztikai és kulturális kapcsolatoknak is.”

- emelte ki Francois Berisot, a Budapest Airport vezérigazgatója.

 


Hét civil szervezet: töröljék el az ingyenes parkolást Budapesten!

Hét civil szervezet: töröljék el az ingyenes parkolást Budapesten! 

A fővárosi képviselőknek kiosztott javaslatban civilek sürgetik az ingyenes parkolás megszüntetését a főváros teljes területén, ennek körében például megszüntetnék a parkolási zónákba beékelődött díjmentes területeket.
A Ryanair megszüntetné a papír alapú reptéri utasfelvételt

A Ryanair megszüntetné a papír alapú reptéri utasfelvételt 

Az utasok nagy része már most is a weboldalon vagy az applikáción keresztül jelentkezik be.
Járatritkítás várható a ráckevei, a csepeli és a gödöllői HÉV-vonalán

Járatritkítás várható a ráckevei, a csepeli és a gödöllői HÉV-vonalán 

A magyarázat egyszerű: nincs elég hadra fogható szerelvény.
Szintet lép a KLM

Szintet lép a KLM 

Az új intézkedéscsomag több fontos területet érintene.
Itt az új elektromos midibusz

Itt az új elektromos midibusz 

Európai uniós támogatással fejlesztették az új elektromos midibuszt.
MÁV-vezér: A vállalatnak felelősséget kell vállalnia az eddigi mulasztásokért

MÁV-vezér: A vállalatnak felelősséget kell vállalnia az eddigi mulasztásokért 

Az ígéret szép szó, ha betartják - úgy jó.
Napelemeket telepít ez a légitársaság

Napelemeket telepít ez a légitársaság 

Az Emirates 39 960 napelempanel telepítésére kötött megállapodást az Etihad Clean Energy Developmenttel.
Ingyenes európai uniós vonatbérlet fiataloknak

Ingyenes európai uniós vonatbérlet fiataloknak 

Az EU jövőre 35 500 ingyenes DiscoverEU utazási igazolványt biztosít fiataloknak.
Fedélzeten a világ legősibb kenyere

Fedélzeten a világ legősibb kenyere 

A világ legősibb kenyerét kínálja business class utasainak a török légitársaság.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.