A Reuters hírügynökség jelentése szerint a frissítés után az átesésvédelmi rendszert több biztonsági mechanizmussal látták el: mindkét állásszögjelző berendezés jeleit elemzi majd, és ha köztük 5,5 foknál nagyobb eltérés van, az MCAS nem aktiválódik. Emellett probléma esetén az átesésvédelem nem adhat engedélyt a trim annál nagyobb értékre állítására, mint amit a pilóták képesek ellensúlyozni a kormányszervekkel, így kikerülhetővé válik az MCAS, teljesen kézi irányítással is lehet repülni a MAX-okat. A szoftverfrissítéssel együtt a Boeing a 737 MAX típusváltozat képzési programját is átalakítja. A pilóták jobban átlátható és egyértelműbb információkat kaphatnak az MCAS rendszerről, illetve a kontrollálatlan átesés elkerüléséről. Emellett frissítették a trimmeléssel kapcsolatos nem szabványos ellenőrzőlistát és az egyéb kézikönyveket is.
A Boeing tájékoztatása szerint a frissítést több száz órányi elemzés, tesztelés, szimuláció és két tesztrepülés után adták ki, ezek egyike a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) légialkalmassági vizsgálatait is tartalmazta. A későbbiekben a Boeing figyelmeztető funkciót is standardként beépít a repülésirányító rendszerbe, amely eddig csupán opcióként volt elérhető. A gyártó azok után adott ki frissítést, hogy a gyanú szerint két MAX-8-as, a Lion Air, illetve az Ethiopian Airlines gépének lezuhanása is összefüggésbe hozható az átesésvédelmi rendszer hibáival.
Arról egyelőre nincsenek információk, hogy a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) által elrendelt üzemeltetési tilalmat mikor oldják fel. Korábbi hírek szerint az amerikai hatóságok engedélyét a kanadai és európai légügyi szervek nem fogják automatikusan átemelni, hanem saját légialkalmassági vizsgálatot folytatnak majd le. Eközben folytatódik az FAA-nél a Szövetségi Nyomozó Iroda bevonásával is zajló vizsgálat a MAX-ok légialkalmasságának kiadása ügyében.
Forrás: AIRportal.hu