Hogy tehetők fenntarthatóvá az üzleti utazások?

Az idegenforgalom jelentősen hozzájárul a globális szén-dioxid kibocsátáshoz: becslések szerint a teljes globális CO2 kibocsátásnak kb. 8-10%-a a turizmusból származik.

Ebben az értékben mindent részterületet beleszámítanak (a közlekedést, a szállás, transzferek és egyéb a kapcsolódó földi szolgáltatásokat), ugyanakkor fontos kiemelni, hogy ennek közel 90%-át a légiközlekedés adja.

Ebből következik, hogy ha zöldíteni szeretnénk a turizmust, akkor elsősorban a repüléssel kell kezdeni valamit. Korábbi becslések szerint a légiközlekedésen belül az üzleti célú utazások arányát kb. 20%-ra tették, de újabb kifinomultabb mérések szerint ez a szám valószínűleg jóval magasabb.

Egy üzleti utazás karbonlábnyoma logikusan végiggondolva magasabb lehet, mint egy szabadidős utazóé. Például egy légi utas karbonlábnyomát meghatározza, hogy mennyi helyet foglal a repülőgépen, és egy ülés a business classon nyilvánvalóan nagyobb helyet igényel, mint a turistaosztályon.

Az üzleti utazóknak a karbonlábnyoma az arányaiban nagyobb annál, mint ahányan vannak, szemben a szabadidős utazókkal. Ebből következően az üzleti utazók az utazási szokásainak megváltoztatásával nagyobb hatást is lehet elérni, amelyek a fenntarthatóság irányába mutatnak.

Egyik lehetőségként jogosan merülhet fel az utazások számának a csökkentése. Közismert, hogy a covid-járvány után is velünk maradtak az online megbeszélések, amik érezhetően csökkentik az üzleti utazás volumenét. Egyre inkább teret nyernek a repüléshez képest az alternatív közlekedési eszközök.

Rövid távon mindenképpen meg kell említeni a vonatot, mint a légiközlekedés alternatíváját. Egy utasra levetítve repülővel utazva tízszer annyi CO2 kerül a levegőbe, mint vasúti közlekedés esetén, ráadásul a vonat általában jóval olcsóbb is. Ha pedig mindenképpen légiközlekedéssel utazunk, akkor nem mindegy, hogy mennyire új repülőgépet választunk.

Mivel a gépek a le- és felszállásnál okozzák a legnagyobb környezetszennyezést, ezért az is sokat számít, hogy egy adott úti célra átszállással vagy átszállás nélkül repülünk el.

Elolvasom a teljes cikket, meghallgatom a podcastot >> 

Forrás: wecotravel.hu


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.