Hogy tehetők fenntarthatóvá az üzleti utazások?

Az idegenforgalom jelentősen hozzájárul a globális szén-dioxid kibocsátáshoz: becslések szerint a teljes globális CO2 kibocsátásnak kb. 8-10%-a a turizmusból származik.

Ebben az értékben mindent részterületet beleszámítanak (a közlekedést, a szállás, transzferek és egyéb a kapcsolódó földi szolgáltatásokat), ugyanakkor fontos kiemelni, hogy ennek közel 90%-át a légiközlekedés adja.

Ebből következik, hogy ha zöldíteni szeretnénk a turizmust, akkor elsősorban a repüléssel kell kezdeni valamit. Korábbi becslések szerint a légiközlekedésen belül az üzleti célú utazások arányát kb. 20%-ra tették, de újabb kifinomultabb mérések szerint ez a szám valószínűleg jóval magasabb.

Egy üzleti utazás karbonlábnyoma logikusan végiggondolva magasabb lehet, mint egy szabadidős utazóé. Például egy légi utas karbonlábnyomát meghatározza, hogy mennyi helyet foglal a repülőgépen, és egy ülés a business classon nyilvánvalóan nagyobb helyet igényel, mint a turistaosztályon.

Az üzleti utazóknak a karbonlábnyoma az arányaiban nagyobb annál, mint ahányan vannak, szemben a szabadidős utazókkal. Ebből következően az üzleti utazók az utazási szokásainak megváltoztatásával nagyobb hatást is lehet elérni, amelyek a fenntarthatóság irányába mutatnak.

Egyik lehetőségként jogosan merülhet fel az utazások számának a csökkentése. Közismert, hogy a covid-járvány után is velünk maradtak az online megbeszélések, amik érezhetően csökkentik az üzleti utazás volumenét. Egyre inkább teret nyernek a repüléshez képest az alternatív közlekedési eszközök.

Rövid távon mindenképpen meg kell említeni a vonatot, mint a légiközlekedés alternatíváját. Egy utasra levetítve repülővel utazva tízszer annyi CO2 kerül a levegőbe, mint vasúti közlekedés esetén, ráadásul a vonat általában jóval olcsóbb is. Ha pedig mindenképpen légiközlekedéssel utazunk, akkor nem mindegy, hogy mennyire új repülőgépet választunk.

Mivel a gépek a le- és felszállásnál okozzák a legnagyobb környezetszennyezést, ezért az is sokat számít, hogy egy adott úti célra átszállással vagy átszállás nélkül repülünk el.

Elolvasom a teljes cikket, meghallgatom a podcastot >> 

Forrás: wecotravel.hu


Nosztalgiajáratok a Gyermekvasúton

Nosztalgiajáratok a Gyermekvasúton 

A tavaszi szünetben nosztalgiajáratok közlekednek.
Kína visszaküldött a gyártónak egy vadiúj Boeing repülőgépet

Kína visszaküldött a gyártónak egy vadiúj Boeing repülőgépet 

Az utasszállító gép 55 millió dolláros ára 125 százalékkal nőtt volna az Amerikai Egyesült Államokban bevezetett kétoldalú vámok miatt.
Elindult a dunai hajózási szezon

Elindult a dunai hajózási szezon 

Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.
A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit 

A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.
Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok 

2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.
Jönnek az új Bubik

Jönnek az új Bubik 

Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.
Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt 

A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS 

Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.
Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten! 

Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.
Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba 

Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.