IATA: más iparágak is tegyenek a fenntarthatóságért!

Az összes érintett iparág tevékeny összefogásával, összehangolt politikai támogatással és a megfelelő finanszírozás biztosításával érhető csak el a légiközlekedés szén-dioxid kibocsátásának nullára csökkentése 2050-re – írja az AIRportal a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) Isztambulban megrendezett közgyűléséhez kapcsolódóan tartott globális csúcstalálkozóról.

A szervezet taglégitársaságai a 2021-ben tartott, 77. közgyűlésen vállalták, hogy 2050-re elérik a nettó nulla szén-dioxid-kibocsátást. Az IATA ennek érdekében az érintett felek és szakértők bevonásával készítette el stratégiai intézkedési ütemtervét. A tervek nemcsak a légitársaságok számára készültek, hanem foglalkoznak a repülőgép- és hajtómű-technológiával, az energiainfrastruktúrával, az üzemeltetéssel, a finanszírozással és a politikai döntésekkel is.

A következő 27 évben a szén-dioxid-mentesítés terén a legnagyobb eredményt a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) alkalmazásával lehet elérni a légitársaságok szerint, amelyhez új energia- és üzemanyag-infrastruktúra, valamint a megújuló energiaforrások használata szükséges. Ehhez azonban a SAF termelésének drasztikus felfuttatása szükséges, mert a 2022-ben rendelkezésre álló mintegy 300 millió liter a világszerte összesen felhasznált repülőgép-üzemanyagnak még mindig csak a 0,1 százalékát tette ki.

 

A kínálatot messze meghaladó kereslet jobb kielégítéséhez növelni kellene a megújuló üzemanyagok finomítási kapacitásait is. Emellett fontos a hatékonyabb repülőgépek és hajtóművek fejlesztése, a meglévő repülőgépek üzemeltetésének jobbá tétele, a légiforgalmi irányítás optimalizálása és a légi közlekedési rendszer általános hatékonyságának növelése. A célok eléréséhez kulcsfontosságú a globálisan összehangolt stratégiai szakpolitika is.

Mehmet Tevfik Nane, a Pegasus Airlines elnöke és az IATA igazgatótanácsának leköszönő soros elnöke szerint nem fair, hogy a légitársaságokat helyezik a reflektorfénybe a legnagyobb szennyezőként, holott a cégek teljesítik a vállalásaikat, és mindent megtesznek a fenntarthatósági célok eléréséért. Más, ötször nagyobb szennyezést okozó iparágak nem tesznek semmit a karbonlábnyomuk csökkentése érdekében, mégis a légiközlekedést érinti a legtöbb kritika, holott ez az egyetlen ágazat a közlekedési szektorban, amely rendelkezik kibocsátáscsökkentési célokkal a 2050-es végső és a közbenső céldátumokra – emelte ki.


Júniustól újra megy a  FlixBus Horvátországba

Júniustól újra megy a FlixBus Horvátországba 

Az Isztriai-félsziget városai mellett lehetőség nyílik Horvátország délebben lévő partszakaszaira is eljutni a FlixBus másik nyári járatával.
London helyett  Rómába utaznak a szívesebben a magyarok

London helyett Rómába utaznak a szívesebben a magyarok 

Számottevően változott a repülőjegy ára több úticél tekintetében is.
Ez a legfelkészültebb kerékpárosbarát térség az országban

Ez a legfelkészültebb kerékpárosbarát térség az országban 

Aki új biciklis kalandokra vágyik, annak Békés Vármegyében érdemes kezdeni a felfedezést.
Húsz éves a Wizz Air

Húsz éves a Wizz Air 

Az első járat 2004. május 19-én szállt fel.
Jön az ország egyik legnépszerűbb kerékpárversenye

Jön az ország egyik legnépszerűbb kerékpárversenye 

2024-ben újdonságokkal indul a KÉSZ Group Balatonfondo kerékpárverseny.
Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása

Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása 

A parton, a vízen és a vízben, valamint hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett hajó eltűnt utasait.
Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.