Az adatok szerit a Wizz Air 24 százalékkal 1,9 milliárd euróra növelte árbevételét, amelyben az utasforgalom növekedése mellett a kiegészítő árbevételek 24 százalékos emelkedése is közrejátszott. Az elmúlt időszakban a Wizz 816 millió euróra tett szert a jegyértékesítésen felüli eladásokból, ez a teljes bevétel 41,9 százaléka. A megnövekedett bevétel legfontosabb forrása a 25 százalékos növekedéssel 30 milliósra emelkedő éves utasforgalom volt, amellyel a Wizz Air megőrizte vezető szerepét a kelet-közép-európai piacon. Saját számításaik szerint 42 százalékos piaci részesedéssel bírnak, míg fő versenytársuknak, a Ryanairnek 30 százalék jut.
A kerozin árának 10 százalékos emelkedése mellett a Wizz Air egy utaskilométert 3,19 euróból "állított elő", ami 1,5 százalékos emelkedést jelent. A 2017 április-2018 márciusi időszakban a Wizz Air 14 géppel 93 darabosra növelte flottáját, a járatok kihasználtságát 90,1 százalékról 91,3 százalékra javította. A légitársaság 27 bázist üzemeltet Európában és 44 ország 141 repülőterére közlekedik több mint 600 útvonalon. Előrejelzésében a cég azzal számol, hogy az adózott eredmény a 2018-as pénzügyi évben a 310-340 millió eurós sávban lesz.
Váradi József, a légitársaság vezérigazgatója az eredmények közzététele után az MTI-nek elmondta, 2018-ra magasabb adózott eredményt várnak, mert költségszintjüket sikerült alacsonyan tartani. A kerozinárak emelkedése idén marginálisan, jövőre viszont erőteljesebben meglátszódnak majd a jegyárakban, azok kisebb mértékű drágulása várható.
Elmondta még, hogy bár a kiegészítő árbevétel 42 százalékos aránya rendkívül magas, de további növekedést várnak, mert a Wizz Air stratégiája, hogy a jeggyel csak a széket adja el, a többi szolgáltatást az utas saját igényeinek megfelelően választhatja ki.
Forrás: MTI / Turizmus Online