A légikikötő a 2018-as évben is az európai átlagot meghaladó, 13,5 százalékos növekedéssel és 14,8 millió utassal újabb rekordot állított fel (miközben a cargoforgalom közel 16 százalékkal emelkedett), és az előrejelzések szerint a bővülés tovább folytatódik. Ezzel azonban számos fejlesztés elkerülhetetlenné vált, amelyek egy része már el is kezdődött és hamarosan érzékelteti hatását – leginkább a csomagok, a biztonság, a tájékozódás és az utaskomfort területén – ismertette Szarvas Gábor, közösségi kapcsolatokért felelős igazgató.
Az utasforgalmi folyamatokat folyamatosan vizsgáljuk, és a visszajelzések alapján tervezzük meg a szükséges beruházásokat, így már az új, 3-as Terminál elkészülte előtt is komoly változások várhatóak – mondta el Huszka Péter forgalmi igazgató. Így a 2B Terminálon, illetve a SkyCourt területén a mosdókat felújítják és kapacitásukat megháromszorozzák, már a nyári főszezonra.
Szintén a 2B Terminálon raktárak és irodák elbontásával kiszélesítik azt a folyosót, amelyen az utasok a csomagkiadóhoz juthatnak. További üzemi területek felszámolásával a csomagkiadó területe is növekszik, újabb poggyász-szalag áll munkába, kibővül a vámterület, és automata beléptető kapukat is kiépítenek a nem-schengeni utasok számára. Az utasok elől elzárt területen pedig a csomagosztályozó területet is kibővítik.
Az indulási oldalon a csomagok feladására automatákat helyeznek üzembe, ezek próbaidőszaka hamarosan elkezdődik, és a légitársaságok részéről komoly érdeklődés mutatkozik az időt és költséget megtakarító megoldás bevezetésére. Megújulnak az utastájékoztató táblák és rendszerek is, és egy fiatalokból álló csapat segíti az utasok gyorsabb információhoz való jutását. Az információs táblák és képernyők száma is nő, és a terminálokon hamarosan valós időben jelenítik meg a biztonsági ellenőrzés várható idejét. Ennek csökkentése érdekében pedig az A és B terminál felőli oldalon egyaránt újabb röntgensort alakítanak ki, amely egyszerre több utas ellenőrzését teszi lehetővé, az A oldalon pedig a kávézó egy részének elbontásával növelik a várakozási területet.
Szabó István biztonsági igazgató rámutatott: a repülőtér vezetői még a főszezoni csúcsidőszakban is 30 percben szeretnék maximalizálni a biztonsági vizsgálat idejét. A bud:plus program összességében több mint 70 tételt foglal magában, és a Budapest Airport 6,5 milliárd forintos pénzügyi keretet határozott meg rá, ez azonban szükség esetén változhat. A program első szakaszának beruházásai idén nyáron fejeződnek meg, a további intézkedésekről a repülőtér vezetői hamarosan beszámolnak.
Forrás: Turizmus Online