Kényelmi fejlesztések a Liszt Ferenc Repülőtéren

Bár a Budapest Airport 2024-ig előirányzott, összességében 225 milliárd forintos fejlesztési terve hosszabb távon hoz látványos változásokat a repülőtér életébe, számos kisebb beruházás már most esedékessé vált a bud:plus program keretében.

A légikikötő a 2018-as évben is az európai átlagot meghaladó, 13,5 százalékos növekedéssel és 14,8 millió utassal újabb rekordot állított fel (miközben a cargoforgalom közel 16 százalékkal emelkedett), és az előrejelzések szerint a bővülés tovább folytatódik. Ezzel azonban számos fejlesztés elkerülhetetlenné vált, amelyek egy része már el is kezdődött és hamarosan érzékelteti hatását – leginkább a csomagok, a biztonság, a tájékozódás és az utaskomfort területén – ismertette Szarvas Gábor, közösségi kapcsolatokért felelős igazgató.

Az utasforgalmi folyamatokat folyamatosan vizsgáljuk, és a visszajelzések alapján tervezzük meg a szükséges beruházásokat, így már az új, 3-as Terminál elkészülte előtt is komoly változások várhatóak – mondta el Huszka Péter forgalmi igazgató. Így a 2B Terminálon, illetve a SkyCourt területén a mosdókat felújítják és kapacitásukat megháromszorozzák, már a nyári főszezonra.

Szintén a 2B Terminálon raktárak és irodák elbontásával kiszélesítik azt a folyosót, amelyen az utasok a csomagkiadóhoz juthatnak. További üzemi területek felszámolásával a csomagkiadó területe is növekszik, újabb poggyász-szalag áll munkába, kibővül a vámterület, és automata beléptető kapukat is kiépítenek a nem-schengeni utasok számára. Az utasok elől elzárt területen pedig a csomagosztályozó területet is kibővítik.

Az indulási oldalon a csomagok feladására automatákat helyeznek üzembe, ezek próbaidőszaka hamarosan elkezdődik, és a légitársaságok részéről komoly érdeklődés mutatkozik az időt és költséget megtakarító megoldás bevezetésére. Megújulnak az utastájékoztató táblák és rendszerek is, és egy fiatalokból álló csapat segíti az utasok gyorsabb információhoz való jutását. Az információs táblák és képernyők száma is nő, és a terminálokon hamarosan valós időben jelenítik meg a biztonsági ellenőrzés várható idejét. Ennek csökkentése érdekében pedig az A és B terminál felőli oldalon egyaránt újabb röntgensort alakítanak ki, amely egyszerre több utas ellenőrzését teszi lehetővé, az A oldalon pedig a kávézó egy részének elbontásával növelik a várakozási területet.

Szabó István biztonsági igazgató rámutatott: a repülőtér vezetői még a főszezoni csúcsidőszakban is 30 percben szeretnék maximalizálni a biztonsági vizsgálat idejét. A bud:plus program összességében több mint 70 tételt foglal magában, és a Budapest Airport 6,5 milliárd forintos pénzügyi keretet határozott meg rá, ez azonban szükség esetén változhat. A program első szakaszának beruházásai idén nyáron fejeződnek meg, a további intézkedésekről a repülőtér vezetői hamarosan beszámolnak.

Forrás: Turizmus Online


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.