Kizárólag A380-as és B777-es flottára áll át az Emirates

A legkorszerűbb szélestörzsű gépekből álló flotta kialakítása érdekében az Emirates kivonta a forgalomból utolsó A330-as és A340-es gépét. Ezzel az Emirates a világ első és egyetlen olyan légitársasága, amely kizárólag Airbus 380-as és Boeing 777-es típusú gépekből álló flottával üzemelteti kereskedelmi járatait - büszkélkedett csütörtökön a légitársaság.

Az Emirates a közelmúltban vonta ki a forgalomból az A6-EAK jelzésű repülőgépet, amely a légitársaság korábban szolgáló, 29 darabból álló A330-as típusú gépparkjának utolsó tagja volt. A flottához 2002-ben csatlakozott A6-EAK a 14,5 év alatt több mint 60,000 órát töltött a levegőben, és mintegy 45 millió kilométert tett meg. Ez a távolság egyenlő a Föld és Hold közötti oda-vissza út megtételével, csaknem 60-szor. Az Emirates a flotta utolsó A340-es típusú, A6-ERN jelzésű repülőgép működtetését is leállította. Az 1999-ben gyártott gép 2004-ben került a légitársaság flottájába.

2015 januárja óta az Emirates összesen 18 darab A330-ast és 5 darab A340-est vont ki a flottájából. Az Emirates e géptípusokat átlagosan 16,5 évig üzemeltette, ami jóval kevesebb, mint az iparágban jellemző 25 éves átlag. A 2015 januárja óta kivont gépeken kívül az Emirates 2017-2018-ban további 25 repülőgép működtetésének leállítását tervezi a korszerű és hatékony flotta biztosítása, valamint az utasoknak nyújtott nagyobb kényelem és biztonság érdekében.

Az idősebb gépek kivonásával párhuzamosan fiatalabb, modernebb gépek érkeztek a légitársaság gépparkjába. Ennek eredményeképp az Emirates rendelkezik a légiipar egyik legfiatalabb, 5,2 éves átlagéletkorú flottájával. A légitársaság legfiatalabb gépe a 2016 októberében átvett újgenerációs, az Emirates 85-dik A380-asa, valamint 125-dik, kevesebb mint kéthetes Boeing 777-300ER típusa. Az Emirates kizárólag A380-as és B777-es gépekből álló flottájának kisebb a környezeti hatása, mivel a kivont gépekhez képest mindkét típusnak kedvezőbb az üzemanyag-hatékonysága és alacsonyabb a károsanyag-kibocsátása.

A 2016-os naptári évben az Emirates számára összesen 36 új gépet – 20 darab A380-ast és 16 darab B777-est – szállítanak, beleértve a 2016 novemberétől érkező újgenerációs Boeing 777-300ER géptípust is, amely továbbfejlesztett Business osztályú ülésekkel és többek között alacsonyabb üzemanyag-fogyasztással működik majd.

Jelenleg az Emirates az Airbus 380-as és a Boeing 777-es géptípus legnagyobb működtetője: flottája 85 darab A380-assal és 160 darab B777-essel rendelkezik. A megrendelt további 234 darab gépből, amelyek összértéke meghaladja a 112 milliárd dollárt, 150 darab az új, 2020-tól érkező Boeing 777X. A géptípus számos utasközpontú fedélzeti szolgáltatással működik majd, így például nagyobb ablakokkal, belmagassággal és szélesebb utastérrel várja az utasokat mindamellett, hogy az idősebb gépekhez képest kedvezőbb üzemanyag-hatékonysággal üzemel.


Új kompjárat Málta és Szicília között

Új kompjárat Málta és Szicília között  

Az út körülbelül két órát vesz igénybe.
Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta

Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta 

A tavaszi szünet sikerét követően a májusi hosszú hétvége is minden várakozást felülmúlt a balatoni hajózásban.
Már készül a balatoni főszezonra a MÁV

Már készül a balatoni főszezonra a MÁV 

Pályafelújításokkal készül a balatoni főszezonra a MÁV, ezért erre a hétre időzítették a vágányzárat Székesfehérvár és Lepsény között.
Belépési korlátozások a madridi repülőtéren

Belépési korlátozások a madridi repülőtéren 

A közleményben nem tértek ki arra, hogy a korlátozást pontosan mikortól vezetik be.
Leáll a máltai légitársaság

Leáll a máltai légitársaság 

A leállás magyarországi járatpárokat is érint.
A KLM újraindítja izraeli járatait

A KLM újraindítja izraeli járatait 

A légitársaság szerint a körülmények kellően javultak a szolgáltatások újraindításához.
IATA : új szempontok a biztonságosabb földi kiszolgálás érdekében

IATA : új szempontok a biztonságosabb földi kiszolgálás érdekében 

A hangsúly három fő területen van: a biztonság javítása, a globális szabványok bevezetése és a fenntarthatóság előmozdítása.
Wizz Air: ugrásszerűen megnőtt a Skandináv térségbe utazók száma

Wizz Air: ugrásszerűen megnőtt a Skandináv térségbe utazók száma 

Egyre többen választják nyaralásuk célpontjának a hűvösebb Skandináv térséget.
Beköszöntött a Nagy Vonatozás korszaka

Beköszöntött a Nagy Vonatozás korszaka 

A vonatozás virágkorát éli, és egy friss kutatás szerint az európai utazók közül a következőkben még többen veszik majd igénybe ezt a szolgáltatási formát.
A magyar fiatalok ezt figyelik utazástervezéskor

A magyar fiatalok ezt figyelik utazástervezéskor 

Szinte minden magyar fiatal bevet trükköket azért, hogy spóroljon a repülőjegyen.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.