Kizárólag A380-as és B777-es flottára áll át az Emirates

A legkorszerűbb szélestörzsű gépekből álló flotta kialakítása érdekében az Emirates kivonta a forgalomból utolsó A330-as és A340-es gépét. Ezzel az Emirates a világ első és egyetlen olyan légitársasága, amely kizárólag Airbus 380-as és Boeing 777-es típusú gépekből álló flottával üzemelteti kereskedelmi járatait - büszkélkedett csütörtökön a légitársaság.

Az Emirates a közelmúltban vonta ki a forgalomból az A6-EAK jelzésű repülőgépet, amely a légitársaság korábban szolgáló, 29 darabból álló A330-as típusú gépparkjának utolsó tagja volt. A flottához 2002-ben csatlakozott A6-EAK a 14,5 év alatt több mint 60,000 órát töltött a levegőben, és mintegy 45 millió kilométert tett meg. Ez a távolság egyenlő a Föld és Hold közötti oda-vissza út megtételével, csaknem 60-szor. Az Emirates a flotta utolsó A340-es típusú, A6-ERN jelzésű repülőgép működtetését is leállította. Az 1999-ben gyártott gép 2004-ben került a légitársaság flottájába.

2015 januárja óta az Emirates összesen 18 darab A330-ast és 5 darab A340-est vont ki a flottájából. Az Emirates e géptípusokat átlagosan 16,5 évig üzemeltette, ami jóval kevesebb, mint az iparágban jellemző 25 éves átlag. A 2015 januárja óta kivont gépeken kívül az Emirates 2017-2018-ban további 25 repülőgép működtetésének leállítását tervezi a korszerű és hatékony flotta biztosítása, valamint az utasoknak nyújtott nagyobb kényelem és biztonság érdekében.

Az idősebb gépek kivonásával párhuzamosan fiatalabb, modernebb gépek érkeztek a légitársaság gépparkjába. Ennek eredményeképp az Emirates rendelkezik a légiipar egyik legfiatalabb, 5,2 éves átlagéletkorú flottájával. A légitársaság legfiatalabb gépe a 2016 októberében átvett újgenerációs, az Emirates 85-dik A380-asa, valamint 125-dik, kevesebb mint kéthetes Boeing 777-300ER típusa. Az Emirates kizárólag A380-as és B777-es gépekből álló flottájának kisebb a környezeti hatása, mivel a kivont gépekhez képest mindkét típusnak kedvezőbb az üzemanyag-hatékonysága és alacsonyabb a károsanyag-kibocsátása.

A 2016-os naptári évben az Emirates számára összesen 36 új gépet – 20 darab A380-ast és 16 darab B777-est – szállítanak, beleértve a 2016 novemberétől érkező újgenerációs Boeing 777-300ER géptípust is, amely továbbfejlesztett Business osztályú ülésekkel és többek között alacsonyabb üzemanyag-fogyasztással működik majd.

Jelenleg az Emirates az Airbus 380-as és a Boeing 777-es géptípus legnagyobb működtetője: flottája 85 darab A380-assal és 160 darab B777-essel rendelkezik. A megrendelt további 234 darab gépből, amelyek összértéke meghaladja a 112 milliárd dollárt, 150 darab az új, 2020-tól érkező Boeing 777X. A géptípus számos utasközpontú fedélzeti szolgáltatással működik majd, így például nagyobb ablakokkal, belmagassággal és szélesebb utastérrel várja az utasokat mindamellett, hogy az idősebb gépekhez képest kedvezőbb üzemanyag-hatékonysággal üzemel.


airBaltic: gyorsjelentés és egy új partnerség

airBaltic: gyorsjelentés és egy új partnerség 

A lett nemzeti légitársaság előzetes adatokat tett közzé a 2025 első féléves időszaki eredményeiről.
Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest

Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest 

A diszkont légitársaság vezére ezt a minap jelentette be.
Egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek utaztatása

Egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek utaztatása 

Mostantól elegendő a gyermek diákigazolványának másolatát bemutatni – akár nyomtatott, akár digitális formában – a díjmentes jegyváltáshoz és az életkor igazolásához.
Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét

Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét 

A péntek hajnali járat kényszerleszállást hajtott végre Varsóban.
Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket

Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket 

A magyar fiatalok nemcsak álmodoznak, hanem tudatosan készülnek arra is, ha valami nem a tervek szerint alakul.
Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól

Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól 

A NAV felhívja a figyelmet a készpénzre is.
Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein

Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein  

Még vizsgálják a katasztrófa okait.
Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek

Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek  

Tizenegy balatoni állomáson a peronokat szektorokra osztják az utasok segítése érdekében.
Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak

Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak 

A Wizz Air ismét elnyerte a World Finance Sustainability Awards 2025-ös „Legfenntarthatóbb diszkont légitársaság” címét.
A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról

A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról 

A légitársasággal szemben azt követően indítottak vizsgálatot, hogy a hétfői Dubaj-Budapest járat törlése miatt több tucat magyar utas maradt ellátás nélkül a Közel-Keleten.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.