Kizárólag A380-as és B777-es flottára áll át az Emirates

A legkorszerűbb szélestörzsű gépekből álló flotta kialakítása érdekében az Emirates kivonta a forgalomból utolsó A330-as és A340-es gépét. Ezzel az Emirates a világ első és egyetlen olyan légitársasága, amely kizárólag Airbus 380-as és Boeing 777-es típusú gépekből álló flottával üzemelteti kereskedelmi járatait - büszkélkedett csütörtökön a légitársaság.

Az Emirates a közelmúltban vonta ki a forgalomból az A6-EAK jelzésű repülőgépet, amely a légitársaság korábban szolgáló, 29 darabból álló A330-as típusú gépparkjának utolsó tagja volt. A flottához 2002-ben csatlakozott A6-EAK a 14,5 év alatt több mint 60,000 órát töltött a levegőben, és mintegy 45 millió kilométert tett meg. Ez a távolság egyenlő a Föld és Hold közötti oda-vissza út megtételével, csaknem 60-szor. Az Emirates a flotta utolsó A340-es típusú, A6-ERN jelzésű repülőgép működtetését is leállította. Az 1999-ben gyártott gép 2004-ben került a légitársaság flottájába.

2015 januárja óta az Emirates összesen 18 darab A330-ast és 5 darab A340-est vont ki a flottájából. Az Emirates e géptípusokat átlagosan 16,5 évig üzemeltette, ami jóval kevesebb, mint az iparágban jellemző 25 éves átlag. A 2015 januárja óta kivont gépeken kívül az Emirates 2017-2018-ban további 25 repülőgép működtetésének leállítását tervezi a korszerű és hatékony flotta biztosítása, valamint az utasoknak nyújtott nagyobb kényelem és biztonság érdekében.

Az idősebb gépek kivonásával párhuzamosan fiatalabb, modernebb gépek érkeztek a légitársaság gépparkjába. Ennek eredményeképp az Emirates rendelkezik a légiipar egyik legfiatalabb, 5,2 éves átlagéletkorú flottájával. A légitársaság legfiatalabb gépe a 2016 októberében átvett újgenerációs, az Emirates 85-dik A380-asa, valamint 125-dik, kevesebb mint kéthetes Boeing 777-300ER típusa. Az Emirates kizárólag A380-as és B777-es gépekből álló flottájának kisebb a környezeti hatása, mivel a kivont gépekhez képest mindkét típusnak kedvezőbb az üzemanyag-hatékonysága és alacsonyabb a károsanyag-kibocsátása.

A 2016-os naptári évben az Emirates számára összesen 36 új gépet – 20 darab A380-ast és 16 darab B777-est – szállítanak, beleértve a 2016 novemberétől érkező újgenerációs Boeing 777-300ER géptípust is, amely továbbfejlesztett Business osztályú ülésekkel és többek között alacsonyabb üzemanyag-fogyasztással működik majd.

Jelenleg az Emirates az Airbus 380-as és a Boeing 777-es géptípus legnagyobb működtetője: flottája 85 darab A380-assal és 160 darab B777-essel rendelkezik. A megrendelt további 234 darab gépből, amelyek összértéke meghaladja a 112 milliárd dollárt, 150 darab az új, 2020-tól érkező Boeing 777X. A géptípus számos utasközpontú fedélzeti szolgáltatással működik majd, így például nagyobb ablakokkal, belmagassággal és szélesebb utastérrel várja az utasokat mindamellett, hogy az idősebb gépekhez képest kedvezőbb üzemanyag-hatékonysággal üzemel.


Egyedi megjelenésű géppel ünnepel a születésnapos ultrafapados

Egyedi megjelenésű géppel ünnepel a születésnapos ultrafapados 

Az Airbus hamburgi gyárában tartott eseményen bemutatták a Wizz Air flottájának legújabb, 132. tagját, a 9H-WNM lajstromszámú Airbus A321neo--t, amelyik a légitársaság 20. születésnapja alkalmából egyedi festést kapott.
Elkerülhetetlenek a késések, de a légitársaság nem hagyja magára utasait

Elkerülhetetlenek a késések, de a légitársaság nem hagyja magára utasait 

A légitársaság mindent megtesz annak érdekében, hogy a késésekből keletkezett kellemetlenségeket enyhítse.
Csúcsot döntött a vonattal utazók száma Ausztriában

Csúcsot döntött a vonattal utazók száma Ausztriában 

Ausztriában rekordot döntött a vasúttal utazók száma. Módosították a vasúti közlekedésről szóló törvényt.
Hasít a lett légitársaság

Hasít a lett légitársaság 

A légitársaság továbbra is elkötelezett abban, hogy a legjobb összeköttetést kínálja a Baltikum és a világ több része között.
A MÁV elég sajátos módon kezeli, hogy vonataik a nagy hőség miatt folyamatosan késnek és meghibásodnak

A MÁV elég sajátos módon kezeli, hogy vonataik a nagy hőség miatt folyamatosan késnek és meghibásodnak 

Azt tanácsolják utasaiknak, hogy vonat helyett inkább menjenek busszal.
Bezárt a debreceni reptér - a budapesti már reagált is a váratlan lépésre

Bezárt a debreceni reptér - a budapesti már reagált is a váratlan lépésre 

Mint pénteken szerkesztőségünknek eljuttatott közleményükben írják, ők veszik át az átmenetileg bezárt debreceni repülőtér forgalmának egy részét.
Egyelőre zárva a debreceni reptér

Egyelőre zárva a debreceni reptér 

A Debrecen Nemzetközi Repülőtér a következő információt küldte ezzel kapcsolatban.
A mogyoródi Forma-1 futamra nem egyszerű a kijutás - vagy mégis?

A mogyoródi Forma-1 futamra nem egyszerű a kijutás - vagy mégis? 

A Formula 1 Magyar Nagydíjat július 19-21. között rendezik - telt ház, azaz négy nap alatt több mint 300 ezer néző várható a versenyhétvégén.
Metanol-üzemanyagú tengerjáró ennél a luxus hajótársaságnál

Metanol-üzemanyagú tengerjáró ennél a luxus hajótársaságnál 

Fontos mérföldkőhöz érkezett a tengeri utazás jövője.
Megvan a Magyar Paralimpiai Társaság új hivatalos partnere

Megvan a Magyar Paralimpiai Társaság új hivatalos partnere 

A Wizz Air repíti a paralimpikonokat Párizsba.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.