Barta Balázs, a SIA-Port Kft. ügyvezető igazgatója közölte: a vállalkozás 2005 óta dolgozik a Vát-Porpáci nemzetközi légikikötő és az ahhoz kapcsolódó logisztikai központ létrehozásán. "Az elmúlt években mindent megtettünk a beruházás sikeréért, a SIA-Port Kft. azonban a lehetőségeinek határához ért, jelen pillanatban ennél többet nem tud tenni a repülőtéri projekt megvalósulásért" - szögezte le az ügyvezető.
Búcsú a kínaiaktól?
A Vát és Porpác térségébe tervezett Savaria Airport ügyében a kínai befektetők január 27-ig várták a magyar kormány válaszát. Felvetődött, ha ez nem születik meg, Magyarország helyett esetleg Lengyelországban építhetik ki hídfőállásukat - számolt be róla saját forrásaira hivatkozva néhány héttel ezelőtt a Vas Népe című megyei napilap.
Az MTI információja szerint eddig a kínaiak sem közölték még döntésüket a beruházás előkészítését végző vasi céggel. A Vát és Porpác közé tervezett több mint 100 milliárd forint értékű beruházás közvetlenül több száz, az oda települő logisztikai központ és ipari park pedig közvetve akár ezer munkahelyet is jelenthetne.
A két vasi falu között tervezett repülőtér a tervek szerint Európa leghosszabb kifutópályájú cargo repülőtere lett volna. A Pécs, Maribor, Graz, Bécs, Pozsony, Győr és Sármellék működő repülőterek által közrezárt terület nagyjából közepére tervezett légikikötő - mint arról lapunk, Turizmus Trend egy korábbi számában Barta beszámolt - működése ötödik évében már napi 27 gépet fogadott volna. A repülőteret 2012-re tervezte befejezni a SIA-Port. A munkálatok megkezdéséhez szükséges kormányhatározatot eredetileg 2009 szeptemberére várták, ezt meg is kapták a Bajnai-kormánytól arra hivatkozva, hogy az nagyszámú munkahely teremtő képessége miatt nemzetgazdasági jelentőségű projekt.
Forrás: MTI
Forrás: Turizmus Online