Az elektromos meghajtású, majdnem háromszáz kilométer per órás végsebességű, négy ember szállítására képes jármű tesztelését már idén megkezdik. A tervek szerint három éven belül a piacra is kerül a most még S-A1 névre típus.
Az utasokon kívül kezdetben egy pilóta is ül majd a száz kilométeres hatótávú, elsősorban városi közlekedésre tervezett gépben, később azonban teljesen önvezetővé fog válni. A tervezők a biztonságra is figyeltek, a rotorok helyettesíteni tudják egymást meghibásodás esetén, és a fülkében ejtőernyőt is elhelyeznek.
A Morgan Stanley tavalyi becslése szerint a légitaxizás húsz év múlva több mint ezermilliárd dolláros üzlet lesz, ezért egyre több cég próbálja megvetni a lábát a szektorban. Az amerikai repülőgépgyártó óriásvállalat, a Boeing a Volkswagen-csoport sportmárkájával, a Porschével közösen fejleszt repülni képes elektromos autót, a kínai Geely pedig részesedést vásárolt egy ígéretes német startupban, a Volocopterben.
A szakértők szerint azonban a működő prototípus nem elég, a repülő taxiknak még rengeteg kihívásra kell választ adniuk, mielőtt forgalomba állhatnak. A terület jogilag például még egyáltalán nincs szabályozva, és szintén hatalmas feladatnak tűnik a városi környezet átalakítása olyan módon, hogy a repülő járművek biztonságosan tudjanak közlekedni.