Légitársaságok sosem hallott titkai

A pilóták kimerültségétől a fedélzeten kapott vízig mindenre ügyelnünk kell, mielőtt repülőre szállunk! - figyelmeztetett a tourexpi.com.

A nem megfelelő képzés mellett a kimerült személyzet jelent veszélyforrást a fedélzeten. Maguk a hajózó személyzet tagjai mondták el, túl gyakran előfordul a légi közlekedésben, hogy a hajózó személyzet kimerülten, kevés alvás után jelentkezik szolgálatra. Így volt ez 2009 februárjában, amikor is az USA-beli Buffalo-ban 49 utas halt meg a Colgan Air egy járatának lezuhanásakor.

Előfordulhat, hogy a felszolgált kávé baktériumokkal teli vízből fő. A fedélzeten kínált kávé és tea a repülőgép víztartályába a helyi vízszolgáltató által szivattyúzott víz felhasználásával készül. A tartályokban sok város sok vize keveredik össze. Az utasok többségének fogalma sincs arról, hogy a repülő vécé csapjából folyó víz ugyanaz, mint amiben a tea füve is ázik.

Az Amerikai Környezetvédelmi Hivatal (EPA) vizsgálata szerint 327 megvizsgált repülő 15%-án találtak coliform baktériumot a vízben. Jóllehet a baktérium önmagában nem jelent egészségre ártalmasságot, jelenléte az ivóvízben jelzi, hogy más kórokozók lehetnek a repülő vízellátó rendszerében – tájékoztat az EPA.

Mérges gázok, homokzsákok

Szintén veszélyt jelenthetnek a hajtóművekből az utastérbe szivárgó mérgező gázok. A repülő levegőellátását a hajtómű kompresszor lapátsorán átáramló levegő biztosítja, melyet a kabinba fújás előtt lehűtenek. A kabinban a levegő keveredik azzal a levegővel, amely a baktériumokat és egyéb kórokozókat eltávolító szűrőn keresztül áramlott. Ha a hajtóműben motorolaj, hidraulikus folyadék vagy üzemanyag szivárog, akkor az itt átáramló levegő kapcsolatba lép a szivárgó folyadékok párájával. Ez mérgezheti a kabin levegőjét, mert ezeket az anyagokat a szűrők nem képesek eltávolítani.

Ha kevesebb a gépen a feladott csomag, több homokzsákot kell a csomagtérbe pakolni. Minderre azért van szükség, hogy a gép repülés közbeni egyensúlyát biztosítsák. Adott számú utasra adott számú és tömegű csomaggal számolnak a pilóták felszállás előtt, mely alapján és az utasok kabinbeli elhelyezkedése szerint kiszámolják a gép ideális tömegközéppontját. Ha azonban kevesebb a csomag, mint az tervezték, akkor homokzsákokkal pótolják a kieső súlyt. Utóbbi időkben, különösen a feladott poggyászért sarcoló fapadosok esetében, egyre kevesebb feladott poggyász kerül a csomagtérbe, de annál több homokzsák. A problémának biztonsági kockázata ugyan nem sok, inkább üzleti etikai kérdéseket vet fel.

Jól meg kell fontolni, ha zokniban vagy uram bocsá’ mezítláb kíván az utas a vécére menni. Mivel nincs idő egy gép vécéjén hosszan elmélkedni kedvenc napilapunk fölött, nincs idő olyan rendben magunk mögött hagyni a vécét, mint – jó esetben – otthon. A vécék állapota pocsék – vallja egy névtelenséget kérő kapitány hozzátéve, hogy minden repülés után ki kéne azokat takarítani, de ez nem történik meg. A kapitány elárulta: légitársaságánál csak a három órát meghaladó repülések esetében történik ez meg.


Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán

Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán 

A listára valamennyi Suriname-ban és Tanzániában engedélyezett légi fuvarozó felkerült.
Épülhet a repülőtéri gyorsvasút

Épülhet a repülőtéri gyorsvasút 

A beruházás előkészítése az ezt részletező kormányhatározat alapján elkezdődött, a koncessziós pályázatokat fél éven belül kiírhatják.
Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között

Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között 

A politikus közölte, az új kompjárattal erősíteni kívánják a baráti és gazdasági kapcsolatokat a két ország között.
Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.