A nem megfelelő képzés mellett a kimerült személyzet jelent veszélyforrást a fedélzeten. Maguk a hajózó személyzet tagjai mondták el, túl gyakran előfordul a légi közlekedésben, hogy a hajózó személyzet kimerülten, kevés alvás után jelentkezik szolgálatra. Így volt ez 2009 februárjában, amikor is az USA-beli Buffalo-ban 49 utas halt meg a Colgan Air egy járatának lezuhanásakor.
Előfordulhat, hogy a felszolgált kávé baktériumokkal teli vízből fő. A fedélzeten kínált kávé és tea a repülőgép víztartályába a helyi vízszolgáltató által szivattyúzott víz felhasználásával készül. A tartályokban sok város sok vize keveredik össze. Az utasok többségének fogalma sincs arról, hogy a repülő vécé csapjából folyó víz ugyanaz, mint amiben a tea füve is ázik.
Az Amerikai Környezetvédelmi Hivatal (EPA) vizsgálata szerint 327 megvizsgált repülő 15%-án találtak coliform baktériumot a vízben. Jóllehet a baktérium önmagában nem jelent egészségre ártalmasságot, jelenléte az ivóvízben jelzi, hogy más kórokozók lehetnek a repülő vízellátó rendszerében – tájékoztat az EPA.
Mérges gázok, homokzsákok
Szintén veszélyt jelenthetnek a hajtóművekből az utastérbe szivárgó mérgező gázok. A repülő levegőellátását a hajtómű kompresszor lapátsorán átáramló levegő biztosítja, melyet a kabinba fújás előtt lehűtenek. A kabinban a levegő keveredik azzal a levegővel, amely a baktériumokat és egyéb kórokozókat eltávolító szűrőn keresztül áramlott. Ha a hajtóműben motorolaj, hidraulikus folyadék vagy üzemanyag szivárog, akkor az itt átáramló levegő kapcsolatba lép a szivárgó folyadékok párájával. Ez mérgezheti a kabin levegőjét, mert ezeket az anyagokat a szűrők nem képesek eltávolítani.
Ha kevesebb a gépen a feladott csomag, több homokzsákot kell a csomagtérbe pakolni. Minderre azért van szükség, hogy a gép repülés közbeni egyensúlyát biztosítsák. Adott számú utasra adott számú és tömegű csomaggal számolnak a pilóták felszállás előtt, mely alapján és az utasok kabinbeli elhelyezkedése szerint kiszámolják a gép ideális tömegközéppontját. Ha azonban kevesebb a csomag, mint az tervezték, akkor homokzsákokkal pótolják a kieső súlyt. Utóbbi időkben, különösen a feladott poggyászért sarcoló fapadosok esetében, egyre kevesebb feladott poggyász kerül a csomagtérbe, de annál több homokzsák. A problémának biztonsági kockázata ugyan nem sok, inkább üzleti etikai kérdéseket vet fel.
Jól meg kell fontolni, ha zokniban vagy uram bocsá’ mezítláb kíván az utas a vécére menni. Mivel nincs idő egy gép vécéjén hosszan elmélkedni kedvenc napilapunk fölött, nincs idő olyan rendben magunk mögött hagyni a vécét, mint – jó esetben – otthon. A vécék állapota pocsék – vallja egy névtelenséget kérő kapitány hozzátéve, hogy minden repülés után ki kéne azokat takarítani, de ez nem történik meg. A kapitány elárulta: légitársaságánál csak a három órát meghaladó repülések esetében történik ez meg.