Légitársaságok sosem hallott titkai

A pilóták kimerültségétől a fedélzeten kapott vízig mindenre ügyelnünk kell, mielőtt repülőre szállunk! - figyelmeztetett a tourexpi.com.

A nem megfelelő képzés mellett a kimerült személyzet jelent veszélyforrást a fedélzeten. Maguk a hajózó személyzet tagjai mondták el, túl gyakran előfordul a légi közlekedésben, hogy a hajózó személyzet kimerülten, kevés alvás után jelentkezik szolgálatra. Így volt ez 2009 februárjában, amikor is az USA-beli Buffalo-ban 49 utas halt meg a Colgan Air egy járatának lezuhanásakor.

Előfordulhat, hogy a felszolgált kávé baktériumokkal teli vízből fő. A fedélzeten kínált kávé és tea a repülőgép víztartályába a helyi vízszolgáltató által szivattyúzott víz felhasználásával készül. A tartályokban sok város sok vize keveredik össze. Az utasok többségének fogalma sincs arról, hogy a repülő vécé csapjából folyó víz ugyanaz, mint amiben a tea füve is ázik.

Az Amerikai Környezetvédelmi Hivatal (EPA) vizsgálata szerint 327 megvizsgált repülő 15%-án találtak coliform baktériumot a vízben. Jóllehet a baktérium önmagában nem jelent egészségre ártalmasságot, jelenléte az ivóvízben jelzi, hogy más kórokozók lehetnek a repülő vízellátó rendszerében – tájékoztat az EPA.

Mérges gázok, homokzsákok

Szintén veszélyt jelenthetnek a hajtóművekből az utastérbe szivárgó mérgező gázok. A repülő levegőellátását a hajtómű kompresszor lapátsorán átáramló levegő biztosítja, melyet a kabinba fújás előtt lehűtenek. A kabinban a levegő keveredik azzal a levegővel, amely a baktériumokat és egyéb kórokozókat eltávolító szűrőn keresztül áramlott. Ha a hajtóműben motorolaj, hidraulikus folyadék vagy üzemanyag szivárog, akkor az itt átáramló levegő kapcsolatba lép a szivárgó folyadékok párájával. Ez mérgezheti a kabin levegőjét, mert ezeket az anyagokat a szűrők nem képesek eltávolítani.

Ha kevesebb a gépen a feladott csomag, több homokzsákot kell a csomagtérbe pakolni. Minderre azért van szükség, hogy a gép repülés közbeni egyensúlyát biztosítsák. Adott számú utasra adott számú és tömegű csomaggal számolnak a pilóták felszállás előtt, mely alapján és az utasok kabinbeli elhelyezkedése szerint kiszámolják a gép ideális tömegközéppontját. Ha azonban kevesebb a csomag, mint az tervezték, akkor homokzsákokkal pótolják a kieső súlyt. Utóbbi időkben, különösen a feladott poggyászért sarcoló fapadosok esetében, egyre kevesebb feladott poggyász kerül a csomagtérbe, de annál több homokzsák. A problémának biztonsági kockázata ugyan nem sok, inkább üzleti etikai kérdéseket vet fel.

Jól meg kell fontolni, ha zokniban vagy uram bocsá’ mezítláb kíván az utas a vécére menni. Mivel nincs idő egy gép vécéjén hosszan elmélkedni kedvenc napilapunk fölött, nincs idő olyan rendben magunk mögött hagyni a vécét, mint – jó esetben – otthon. A vécék állapota pocsék – vallja egy névtelenséget kérő kapitány hozzátéve, hogy minden repülés után ki kéne azokat takarítani, de ez nem történik meg. A kapitány elárulta: légitársaságánál csak a három órát meghaladó repülések esetében történik ez meg.


Nosztalgiajáratok a Gyermekvasúton

Nosztalgiajáratok a Gyermekvasúton 

A tavaszi szünetben nosztalgiajáratok közlekednek.
Kína visszaküldött a gyártónak egy vadiúj Boeing repülőgépet

Kína visszaküldött a gyártónak egy vadiúj Boeing repülőgépet 

Az utasszállító gép 55 millió dolláros ára 125 százalékkal nőtt volna az Amerikai Egyesült Államokban bevezetett kétoldalú vámok miatt.
Elindult a dunai hajózási szezon

Elindult a dunai hajózási szezon 

Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.
A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit 

A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.
Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok 

2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.
Jönnek az új Bubik

Jönnek az új Bubik 

Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.
Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt 

A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS 

Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.
Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten! 

Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.
Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba 

Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.