Légitársaságok sosem hallott titkai

A pilóták kimerültségétől a fedélzeten kapott vízig mindenre ügyelnünk kell, mielőtt repülőre szállunk! - figyelmeztetett a tourexpi.com.

A nem megfelelő képzés mellett a kimerült személyzet jelent veszélyforrást a fedélzeten. Maguk a hajózó személyzet tagjai mondták el, túl gyakran előfordul a légi közlekedésben, hogy a hajózó személyzet kimerülten, kevés alvás után jelentkezik szolgálatra. Így volt ez 2009 februárjában, amikor is az USA-beli Buffalo-ban 49 utas halt meg a Colgan Air egy járatának lezuhanásakor.

Előfordulhat, hogy a felszolgált kávé baktériumokkal teli vízből fő. A fedélzeten kínált kávé és tea a repülőgép víztartályába a helyi vízszolgáltató által szivattyúzott víz felhasználásával készül. A tartályokban sok város sok vize keveredik össze. Az utasok többségének fogalma sincs arról, hogy a repülő vécé csapjából folyó víz ugyanaz, mint amiben a tea füve is ázik.

Az Amerikai Környezetvédelmi Hivatal (EPA) vizsgálata szerint 327 megvizsgált repülő 15%-án találtak coliform baktériumot a vízben. Jóllehet a baktérium önmagában nem jelent egészségre ártalmasságot, jelenléte az ivóvízben jelzi, hogy más kórokozók lehetnek a repülő vízellátó rendszerében – tájékoztat az EPA.

Mérges gázok, homokzsákok

Szintén veszélyt jelenthetnek a hajtóművekből az utastérbe szivárgó mérgező gázok. A repülő levegőellátását a hajtómű kompresszor lapátsorán átáramló levegő biztosítja, melyet a kabinba fújás előtt lehűtenek. A kabinban a levegő keveredik azzal a levegővel, amely a baktériumokat és egyéb kórokozókat eltávolító szűrőn keresztül áramlott. Ha a hajtóműben motorolaj, hidraulikus folyadék vagy üzemanyag szivárog, akkor az itt átáramló levegő kapcsolatba lép a szivárgó folyadékok párájával. Ez mérgezheti a kabin levegőjét, mert ezeket az anyagokat a szűrők nem képesek eltávolítani.

Ha kevesebb a gépen a feladott csomag, több homokzsákot kell a csomagtérbe pakolni. Minderre azért van szükség, hogy a gép repülés közbeni egyensúlyát biztosítsák. Adott számú utasra adott számú és tömegű csomaggal számolnak a pilóták felszállás előtt, mely alapján és az utasok kabinbeli elhelyezkedése szerint kiszámolják a gép ideális tömegközéppontját. Ha azonban kevesebb a csomag, mint az tervezték, akkor homokzsákokkal pótolják a kieső súlyt. Utóbbi időkben, különösen a feladott poggyászért sarcoló fapadosok esetében, egyre kevesebb feladott poggyász kerül a csomagtérbe, de annál több homokzsák. A problémának biztonsági kockázata ugyan nem sok, inkább üzleti etikai kérdéseket vet fel.

Jól meg kell fontolni, ha zokniban vagy uram bocsá’ mezítláb kíván az utas a vécére menni. Mivel nincs idő egy gép vécéjén hosszan elmélkedni kedvenc napilapunk fölött, nincs idő olyan rendben magunk mögött hagyni a vécét, mint – jó esetben – otthon. A vécék állapota pocsék – vallja egy névtelenséget kérő kapitány hozzátéve, hogy minden repülés után ki kéne azokat takarítani, de ez nem történik meg. A kapitány elárulta: légitársaságánál csak a három órát meghaladó repülések esetében történik ez meg.


Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben

Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben 

Erős havazás bénítja a gépek fel- és leszállását.
Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.