A szövetség csütörtöki, MTI-hez eljuttatott közleményében rámutatott, hogy Kína átveszi Amerikától az első helyet 2030-ra, az ázsiai országban 2034-re 1,3 milliárdra emelkedik az utasforgalom, ami 856 millióval nagyobb az idénre várhatónál és 5,5 százalékos éves bővülési rátát feltételez. Ehhez képest az Egyesült Államokban az IATA becslése szerint a forgalom 3,2 százalékos évi ütem mellett 1,2 milliárdra emelkedik 2034-ig.
Indiában 2034-re 266 millióval, Indonéziában 183 millióval, Brazíliában pedig 170 millióval nőhet az éves utasforgalom. Az ázsia-óceániai térség utasainak száma 2,9 milliárdra emelkedhet, míg a legkisebb mértékben, 2,7 százalékkal az európai utasforgalom nőhet, 1,4 milliárdra húsz éven belül. A jelenleg legnagyobb mértékben bővülő közel-keleti régió forgalma 4,9 százalékkal nőhet évente 2034-re.
Az országpárokat vizsgálva az IATA szerint az Indonézia és Kelet-Timor közötti légi forgalom nő majd a legnagyobb mértékben, évi 15 százalékkal, és általában az ázsiai és dél-amerikai országok között élénkül a legjobban a forgalom. Az európai országok pár helyet visszaesnek majd az éves utasforgalmi listán: Németország az ötödikről a nyolcadikra, Spanyolország a hatodikról a hetedikre, Franciaország pedig a hetedikről a tizedikre.
Az IATA szerint a növekedést támogatja a repülési költségek további csökkenése is: becslésük szerint évi 1-1,5 százalékkal fog kevesebbe kerülni a repülés.
Forrás: MTI