A Montreali Egyezmény keretében a poggyászszállítás során bekövetkező megsemmisülés, elvesztés, kár vagy késedelem esetén a fuvarozó felelőssége utasonként 1000 különleges lehívási jogra (SDR) korlátozódik. (Az SDR, azaz a különleges lehívási joggal kapcsolatban említett összegek esetében a Nemzetközi Valutaalap által meghatározott különleges lehívási jog alkalmazandó. Így ezen összegeket kell a nemzeti valutákra átváltani. Jelenleg 1 SDR, kb. 390 Ft.)
FEOSZ felhívja rá a figyelmet, hogy a jog szerint az utazók kötelessége bizonyítani, mekkora kár érte őket. A szövetség tanácsa , hogyha a csomag késése miatt az utazóknak bármit vásárolniuk kell, arról kérjenek számlát, hogy utóbb azt be tudjuk nyújtani. Továbbá azt is tanácsolják, hogy ne csak a feladott poggyászuban legyenek az alapvető fontosságú holmik, hanem adott esetben a kézipoggyászban is.
A szövetség kiemelte, hogy a Ryanairnek nincs telefonos magyar nyelvű ügyfélszolgálata, nincs magyarországi fióktelepe, vagy legalább egy kézbesítési címe, ahova fordulhatnának a magyar utasok.
"A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége évek óta szorgalmazza, hogy a kormány készítse el az új fogyasztóvédelmi politikáját. Ebben az esetben a jogalkotó számára meg lehetne határozni, hogy pontosan mely területek fogyasztóvédelmi szabályozását kell felülvizsgálni. Például a fogyasztóvédelmi törvényben a közszolgáltatási tevékenységet folytató vállalkozások esetében szigorú szabályokat találunk az ügyfélszolgálatok működtetésével kapcsolatosan, legyen szó személyes panaszkezelésről, vagy az öt percen belüli kötelező élőhangos telefonos elérhetőségről. Hasonló előírások vonatkozhatnának a légi társaságokra is"-olvasható a szövetség honlapján.
Forrás: FEOSZ