Magyarázatra a három járat közül leginkább Reykjavík szorul. Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója elmondása szerint a tavaly indított Gdansk-Reykjavík járat tapasztalatai alapján döntöttek úgy, hogy egy budapesti járatnyitás is beváltaná a hozzáfűzött reményeket. A jegyeladások szerint a gdanski járatra a légitársaság számos piacáról vásároltak jegyeket. Váradi úgy látja, hogy a járat mindkét oldalról tölthető, elsősorban turistákkal. Valóban az eddig csak átszállással elérhető Izlandot számos hazai kiutaztató programozza évek óta. A beutazó forgalmat illetően a KSH tavaly óta méri az izlandi érkezéseket és vendégéjszakákat. Előbbi mintegy 2 500 volt, míg az éjszakák száma 8 ezer körüli - tudtuk meg a térséget jól ismerő ágazati szakértőtől. Székely György, a Magyar Turizmus Zrt. korábbi észak-európai külképviselője úgy véli, a közvetlen járat hatására ez a szám könnyen emelkedésnek indul. A kiutazók számára pedig azzal a jó hírrel szolgált, hogy a válság hatására a korábban drága Izland árai mára egészen barátivá váltak. Ez nagyjából a svéd áraknak felel meg, ami olcsóbb mint a több kiutaztató által szintén programozott Norvégia.
„Méltán tekinthetjük magunkat Magyarország nemzeti légitársaságának” - mondta Váradi József. Magyarázatképp hozzátette: cége elkötelezett a magyar gazdaság és utazási piac mellett. Szavainak nyomatékot adva arról tájékoztatott, hogy a hazai utasforgalom 27,8%-át a Wizz Air viszi, míg a diszkont vetélytársak közül a Ryanair 14,6, az easyJet 4,7%-ot szállít. „2016 legalább olyan nagy év lesz, mint 2015” - adott hangot Váradi optimizmusának. Tavaly valóban sok minden történt a vállalat háza táján: tőzsdére mentek, új dizájnt alkottak, forgalomba állították a keskeny törzsű Airbus-ok legnagyobbikát, az A321-est, melyből idén a meglévő 2 géphez további kettő érkezik a budapesti bázisra, valamint Debrecenben megnyitották második magyarországi bázisukat. A cívisváros repülőterén 1 gép állomásozik, 6 útvonal érhető el és tavaly 153 ezer utast csak a Wizz fuvarozott. A budapesti utasaik száma 2,7 millió volt 46 útvonalon, míg a tavalyi teljes utasszámuk 19,2 millió volt 22%-os növekedéssel 2014-hez képest.
Arra a kérdésünkre, hogy vetélytársaikhoz hasonlóan tervezik a GDS-ekkel való együttműködést Váradi József nemmel felelt. Elmondta: utasaikat szeretnék továbbra is maguknak megtartani, nem a GDS-eknek, nincs rajtuk olyan pénzügyi nyomás, amiért ehhez az értékesítési formához kéne nyúlniuk. Hozzátette: a GDS-ek díja a kiegészítő bevételeikből csípne le jelentős mértékben. A kiegészítő bevételek aránya Váradi József tájékoztatása szerint mintegy 1/3-nyit tesz ki.
Forrás: Turizmus Online