Rosszabbak a szingapúriak eredményei, mint tavaly, de nincs okuk panaszra

Összességében a csoport 796 millió dollár üzemi nyereséget, illetve 742 millió dolláros nettó nyereséget ért el a 2024/25-ös pénzügyi év első felében, ami 48,5 százalékkal kevesebb az előző éves eredményhez viszonyítva, elsősorban a gyengébb működési teljesítmény miatt, derül ki a Singapore Airlines legfrissebb jelentéséből.

Mint írják, utasforgalmuk 7,9 százalékos növekedése némileg lemaradt a csoport 11,0 százalékos utaskapacitás-bővülésétől, így 86,4 százalékra csökkentette a csoport járatkihasználtsági mutatóját (PLF) – ezen belül

a SIA 85,7 százalékos, a Scoot 88,6 százalékos telítettséget ért el. A csoport bevétele 335 millió dollárral (+3,7%-kal) 9497 millió dollárra nőtt, az utasszállításból 118 millió dolláros, a szállítmányozásból 42 millió dolláros emelkedés származott.

A kiadások 1093 millió dollárral (+14,4%) 8702 millió dollárra emelkedtek, a nettó üzemanyagköltség 447 millió dolláros (+19,6%-os) és a nem üzemanyag-kiadások 646 millió dolláros (+12,1%-os) növekedése miatt.


Fotó: singaporeair.com

Összességében

a csoport 796 millió dollár üzemi nyereséget, illetve 742 millió dolláros nettó nyereséget ért el a 2024/25-ös pénzügyi év első felében, ami 48,5 százalékkal kevesebb az előző éves eredményhez viszonyítva, elsősorban a gyengébb működési teljesítmény miatt.

Az egyéb tényezők között szerepelt az alacsonyabb nettó kamatbevétel, valamint a repülőgépek, alkatrészek és tartalék hajtóművek értékesítéséből származó veszteség. A tavalyi évhez képest ugyanakkor magasabb volt a társult vállalkozások nyereségrészesedése és alacsonyabb az adóköltség.

Hozzáteszik még,

a SIA az elmúlt félévben négy Boeing 787-10 típusú repülőgéppel bővítette flottáját. 2024. szeptember 30-án a csoport üzemben lévő flottája 205 repülőgépből állt, átlagéletkoruk hét év és öt hónap volt.

Ez magában foglalta a SIA 146 utasszállító és hét teherszállító repülőgépét, valamint a Scoot 52 utasszállító repülőgépét. A csoport 84 repülőgépet rendelt.

2024 szeptemberében a Scoot megkezdte működését Subangban és Kertajatiban.

A SIA csoport hálózatán belül számos célállomáson, köztük Ahmedabadban, Pekingben, Brisbane-ben, Koppenhágában és Da Nangban nőtt a járatok száma. A félév végén a SIA csoport utashálózata 36 országban 127 desztinációt fedett le, ezen belül a SIA 78 úti célt szolgált ki, míg a Scoot 71-et. A cargo hálózat 131 célállomást foglalt magában 37 országban.

A téli időszakban növekedni fog a járatsűrűrég többek között Hanoi, Ho Si Minh-város, Johannesburg, Melbourne, Perth, Phuket, Szöul (Incheon), Sydney és Tokió (Narita) felé, míg a nyári szezonban bővül majd a kapacitás Adelaide, Barcelona, London (Gatwick), Milánó és Róma irányába, tették hozzá legfrissebb jelentésükben.

 

 

 


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.