Rosszabbak a szingapúriak eredményei, mint tavaly, de nincs okuk panaszra

Összességében a csoport 796 millió dollár üzemi nyereséget, illetve 742 millió dolláros nettó nyereséget ért el a 2024/25-ös pénzügyi év első felében, ami 48,5 százalékkal kevesebb az előző éves eredményhez viszonyítva, elsősorban a gyengébb működési teljesítmény miatt, derül ki a Singapore Airlines legfrissebb jelentéséből.

Mint írják, utasforgalmuk 7,9 százalékos növekedése némileg lemaradt a csoport 11,0 százalékos utaskapacitás-bővülésétől, így 86,4 százalékra csökkentette a csoport járatkihasználtsági mutatóját (PLF) – ezen belül

a SIA 85,7 százalékos, a Scoot 88,6 százalékos telítettséget ért el. A csoport bevétele 335 millió dollárral (+3,7%-kal) 9497 millió dollárra nőtt, az utasszállításból 118 millió dolláros, a szállítmányozásból 42 millió dolláros emelkedés származott.

A kiadások 1093 millió dollárral (+14,4%) 8702 millió dollárra emelkedtek, a nettó üzemanyagköltség 447 millió dolláros (+19,6%-os) és a nem üzemanyag-kiadások 646 millió dolláros (+12,1%-os) növekedése miatt.


Fotó: singaporeair.com

Összességében

a csoport 796 millió dollár üzemi nyereséget, illetve 742 millió dolláros nettó nyereséget ért el a 2024/25-ös pénzügyi év első felében, ami 48,5 százalékkal kevesebb az előző éves eredményhez viszonyítva, elsősorban a gyengébb működési teljesítmény miatt.

Az egyéb tényezők között szerepelt az alacsonyabb nettó kamatbevétel, valamint a repülőgépek, alkatrészek és tartalék hajtóművek értékesítéséből származó veszteség. A tavalyi évhez képest ugyanakkor magasabb volt a társult vállalkozások nyereségrészesedése és alacsonyabb az adóköltség.

Hozzáteszik még,

a SIA az elmúlt félévben négy Boeing 787-10 típusú repülőgéppel bővítette flottáját. 2024. szeptember 30-án a csoport üzemben lévő flottája 205 repülőgépből állt, átlagéletkoruk hét év és öt hónap volt.

Ez magában foglalta a SIA 146 utasszállító és hét teherszállító repülőgépét, valamint a Scoot 52 utasszállító repülőgépét. A csoport 84 repülőgépet rendelt.

2024 szeptemberében a Scoot megkezdte működését Subangban és Kertajatiban.

A SIA csoport hálózatán belül számos célállomáson, köztük Ahmedabadban, Pekingben, Brisbane-ben, Koppenhágában és Da Nangban nőtt a járatok száma. A félév végén a SIA csoport utashálózata 36 országban 127 desztinációt fedett le, ezen belül a SIA 78 úti célt szolgált ki, míg a Scoot 71-et. A cargo hálózat 131 célállomást foglalt magában 37 országban.

A téli időszakban növekedni fog a járatsűrűrég többek között Hanoi, Ho Si Minh-város, Johannesburg, Melbourne, Perth, Phuket, Szöul (Incheon), Sydney és Tokió (Narita) felé, míg a nyári szezonban bővül majd a kapacitás Adelaide, Barcelona, London (Gatwick), Milánó és Róma irányába, tették hozzá legfrissebb jelentésükben.

 

 

 


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.