Mint írják, utasforgalmuk 7,9 százalékos növekedése némileg lemaradt a csoport 11,0 százalékos utaskapacitás-bővülésétől, így 86,4 százalékra csökkentette a csoport járatkihasználtsági mutatóját (PLF) – ezen belül
a SIA 85,7 százalékos, a Scoot 88,6 százalékos telítettséget ért el. A csoport bevétele 335 millió dollárral (+3,7%-kal) 9497 millió dollárra nőtt, az utasszállításból 118 millió dolláros, a szállítmányozásból 42 millió dolláros emelkedés származott.
A kiadások 1093 millió dollárral (+14,4%) 8702 millió dollárra emelkedtek, a nettó üzemanyagköltség 447 millió dolláros (+19,6%-os) és a nem üzemanyag-kiadások 646 millió dolláros (+12,1%-os) növekedése miatt.
Összességében
a csoport 796 millió dollár üzemi nyereséget, illetve 742 millió dolláros nettó nyereséget ért el a 2024/25-ös pénzügyi év első felében, ami 48,5 százalékkal kevesebb az előző éves eredményhez viszonyítva, elsősorban a gyengébb működési teljesítmény miatt.
Az egyéb tényezők között szerepelt az alacsonyabb nettó kamatbevétel, valamint a repülőgépek, alkatrészek és tartalék hajtóművek értékesítéséből származó veszteség. A tavalyi évhez képest ugyanakkor magasabb volt a társult vállalkozások nyereségrészesedése és alacsonyabb az adóköltség.
Hozzáteszik még,
a SIA az elmúlt félévben négy Boeing 787-10 típusú repülőgéppel bővítette flottáját. 2024. szeptember 30-án a csoport üzemben lévő flottája 205 repülőgépből állt, átlagéletkoruk hét év és öt hónap volt.
Ez magában foglalta a SIA 146 utasszállító és hét teherszállító repülőgépét, valamint a Scoot 52 utasszállító repülőgépét. A csoport 84 repülőgépet rendelt.
2024 szeptemberében a Scoot megkezdte működését Subangban és Kertajatiban.
A SIA csoport hálózatán belül számos célállomáson, köztük Ahmedabadban, Pekingben, Brisbane-ben, Koppenhágában és Da Nangban nőtt a járatok száma. A félév végén a SIA csoport utashálózata 36 országban 127 desztinációt fedett le, ezen belül a SIA 78 úti célt szolgált ki, míg a Scoot 71-et. A cargo hálózat 131 célállomást foglalt magában 37 országban.
A téli időszakban növekedni fog a járatsűrűrég többek között Hanoi, Ho Si Minh-város, Johannesburg, Melbourne, Perth, Phuket, Szöul (Incheon), Sydney és Tokió (Narita) felé, míg a nyári szezonban bővül majd a kapacitás Adelaide, Barcelona, London (Gatwick), Milánó és Róma irányába, tették hozzá legfrissebb jelentésükben.