Az Air Berlin megerősítette azokat a német sajtóértesüléseket, amelyek szerint körülbelül százezer darab repülőjegy veszítette el érvényességét a járatok jelentős részének törlése miatt, a jegyek tulajdonosai nem reménykedhetnek abban, hogy visszakapják a befizetett összeget - írja az fvw.com.
A fizetésképtelenné vált légitársaság október 15-ével leállítja hosszú távú járatait, emellett számos rövid- és középtávú járatát is törölte az utóbbi hetek során.
Az air berlin honlapján olvasható információk szerint fokozatosan állnak le a hosszú távú járatok párhuzamosan azzal, ahogy a lízingcégek visszaveszik a légitársaságtól az Airbus A330-as típusú repülőgépeket. A Düsseldorf és Los Angeles közötti járat szeptember 25-én repült utoljára. Szeptember 29-én leállt a Hamburg és München, továbbá a Köln/Bonn és München közötti járat is.
Elsősorban azok az utasok jártak rosszul, akik augusztus 15-e, vagyis a légitársaság fizetésképtelenségének bejelentése előtt foglalták le hosszú távú útjukat. Az ő befizetéseik ugyanis a fizetésképtelenségi készpénzalapba kerülnek, és nagyon kicsi a remény arra, hogy bármilyen kompenzációt is kapjanak, mint kishitelezők. Egészen más a helyzet azon utasok esetében, akik augusztus 15. után foglaltak maguknak helyet valamelyik járaton. Az Air Berlin szóvivője szerint az ő pénzüket "félreteszik" és őket teljes mértékben kártalanítják, ha a járatuk törlésre kerül.
Sali Sándor, az Air Berlin magyarországi képviselője kérdésünkre annyit válaszolt, hogy mivel az új tulajdonosokkal még folynak a tárgyalások így pontosabb információt csak ezek lezárása után lehet kijelenteni.
A német fogyasztóvédelmi szövetség élesen kritizálta azt a helyzetet, hogy olyan utasok, akik sok pénzt fizettek interkontinentális repülőjegyekért, nem kapnak semmilyen kártérítést. "Ez is azt mutatja, hogy a légitársaságoknak is inszolvencia biztosításra lenne szükségük akárcsak a tour-operátoroknak a csomagtúrák vonatkozásában - mondta Klaus Müller, a szövetség elnöke. Norbert Fiebig, a Német Utazási Szövetség (DRV) elnöke támogatta az elgondolást, de véleménye szerint egy nemzetközi szabályozásra lenne szükség, nem nemzeti vagy uniós szintű regulációra, hogy egy ilyen lépés ne befolyásolhassa a piaci versenyt. A Német Léigközlekedési Szövetség (BDL) ellenben elutasított a javaslatot. Azzal érvelnek, hogy a légitársaságokkal kapcsolatban az utasjogok biztosítva vannak, megfelelő szabályozás által.
2017 első félévében az Air Berlin 433,8 millió eurós adósságot halmozott fel, míg tavaly ugyanekkor 271,5 millós volt a vesztesége. Bevételei közben 1,5 milliárd euróról 1,7 milliárdra nőttek.