Újabb megszorítások és elbocsátások várhatók az Air France-nál

Lehet, hogy soha nem talál magára az egyre nehezebb anyagi helyzetben lévő Air France, amely napokon belül újabb létszámcsökkentést és megszorító programot jelenthet be - írta Pierre Sparaco légügyi szakértő az ATW.com szakportálon hétfőn megjelent cikkében.

A probléma fő oka, hogy több megszorítás után sem tudja a francia légitársaság visszanyerni jövedelmezőségét részben azért, mert forgalmának növekedése az európai átlag alatt maradt, másrészt az európai piacon a diszkont légitársaságok egyre több utast visznek el a hagyományos légitársaság elől. Az elbocsátás első sorban a földi kiszolgálókat és légiutas-kísérőket érintheti.

Az Air France gyengélkedése a KLM-mel és a Transaviával közös vállalatcsoportot is nehéz helyzetbe hozta, a három fő piaci szereplő, a Lufthansa-csoport, a British Airwayst, az Iberiát és a Vuelinget magába foglaló International Airlines Group és az Air France-KLM közül utóbbi szállítja a legkevesebb utast, és az IAG az ír Aer Lingus felvásárlásával tovább is erősödhet. Eközben a KLM rentábilisan működik, és a Transavia is dinamikusan emelkedik, de a francia cég üzleti eredménye lefelé húzza a csoportot is.

Nem készültek fel a fapadosok térhódítására

Pierre Sparaco szerint a légitársaság korábban alábecsülte a diszkont légitársaságok keltette versenyt, és ezért most "kemény árat fizet". A cég jövője most legnagyobb részben a Transavia francia leányvállalatán múlik, akik idén 4,6 milliós utasforgalommal számolnak, de jelentős piaci szereplő nem válhat belőle mérete miatt, és 2017-nél korábban a cég vezetői sem várják működésének rentábilissá válását.

Emellett a francia hálózatos légicég amiatt is aggódhat az elemzés szerint, hogy a jelenlegi stratégia a hosszú távú útvonalhálózaton nyugszik, de erre a piacra is kezdenek betörni a diszkont légitársaságok, köztük a Norwegian, amely ellen többen is tiltakoznak.

A Star Alliance légi szövetség egyik alapító légitársasága, az Air France 1933. óta üzemel, jelenleg 245 gépes flottájával mintegy 170 repülőtérre közlekedik, és mintegy 70 ezer munkavállalót foglalkoztat. A tavalyi év üzleti jelentését február 19-én hozza nyilvánosságra, 2013-at a cégcsoport 1,8 milliárd euró adózás utáni veszteséggel zárta.

Forrás: MTI


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.