A Canon ma ünnepli az első Canon fényképezőgép, a Kwanon megjelenésének 80. évfordulóját. Az első, japán 35 mm-es redőnyzáras kamera, a Kwanon prototípusa 1934-ben készült el a kor fényképezőgép-gyártásában élenjáró, Európát utolérni kívánó mérnökök munkájának eredményeként.
A készüléket megépítő mérnökök úgy döntöttek, hogy Kwanonról (más átírásban: Kannon vagy Kan-on), a könyörület buddhista istennőjéről kapja a nevét, remélve, hogy az istenség jóindulata segíti majd őket abban, hogy a világ legjobb kameráját tudják előállítani. A kamera objektívjének neve Kasyapa lett – Mahakasyapa, Buddha tanítványa után –, ami ugyancsak a buddhizmusból merített név. A kameraváz felső részét egy vésettel díszítették, amely az ezerkarú Kwanont ábrázolja.
1936-ban, két évvel a Kwanon születését követően, több zsákutca és új kísérlet után, a vállalat megjelentette a Hansa Canon készüléket, az első kereskedelmi forgalomba kerülő 35 mm-es redőnyzáras fényképezőgépet, és ezzel a vállalat belépett a fényképezőgép-gyártók körébe.
'59-ből származik a Canon első tükörreflexes gépe
1959-ben a Canon bemutatta az első tükörreflexes (SLR) gépét, a Canonflexet, amelyet 1961-ben a Canonet követett. Ez utóbbi egy rendkívül népszerű, távolságmérős gép volt, amely zajos sikert aratott; egy hétnyi raktárkészletet mindössze két óra alatt árusítottak ki. Ezeket a sikereket követően a cég iparágvezető szerepét több népszerű kameramodellel erősítette meg. Ilyen volt például az F-1, az 1971-ben bemutatott csúcskategóriás SLR-gép, vagy az 1976-ban bemutatkozó AE-1, amely a világ első beépített mikroszámítógéppel felszerelt tükörreflexes fényképezőgépe volt.
Masaya Maeda, a Canon Inc. Image Communication Products Operations részlegének vezér igazgatója a következőket mondta: „Immár 80 éve - a Kwanon kamera-prototípus születése óta - a Canon folyamatosan újít, és mindig egy cél vezeti: hogy megépítse a világ legjobb fényképezőgépeit. A hosszú idő alatt kidolgozott technológiáira és összegyűjtött tapasztalataira támaszkodva a vállalat a jövőben is szeretne hozzájárulni a fotó- és videorögzítés fejlődéséhez, és ezáltal megfelelni a vásárlók igényeinek.
Forrás: Turizmus Online