Az új csatornából 35 kilométeres lesz a teljesen új rész: ezt most fogják kiásni - írja a KeletPort. A maradék 37 kilométer már meglévő vizek mélyítése és szélesítése révén jön létre - közölte a szakember. A munkálatokkal a Reuters szerint legalább 1 millió új munkahelyet remélnek teremteni.
A hatóság székhelyén, Iszmailiában tartott sajtóértekezleten ott volt Sziszi elnök is. Ő arról beszélt, hogy Egyiptom az idővel fut versenyt, és mindössze egy év alatt elkészül a beruházással.
Konzorcium építi az új csatornát
A régi, történelmi csatorna évente 5 milliárd dolláros bevételt hoz Egyiptomnak, és ezzel kulcsfontosságú bevételi forrása az országnak. Mindmáig ez a leggyorsabb hajózási útvonal Ázsia és Európa között.
Az új csatornát egy konzorcium fogja építeni, ennek összetételét rövidesen bejelenti az államfő. A korábbi hírek úgy szóltak, hogy az egyiptomi hadsereg és a Dar Al-Handaszah nemzetközi építési cég lesz a tagja.
A csatorna mentén 76 ezer négyzetkilométeren terveznek fejlesztéseket, hogy még több hajót és még több pénzt vonzzanak Egyiptomba.
A Szuezi-csatornát 10 éven át építették, 25 ezer munkással, háromhavi váltásban. Megnyitása 1869. november 16-án világra szóló esemény volt, 6 ezer előkelőség és híresség kapott rá meghívót. A csatorna úgy átalakította a kereskedelmet és a geopoltikát, mint a 15. századi spanyol felfedezések. A Szuezi Csatorna Társaság részvényeit Európában is lehetett jegyezni, de a 25 millió fontos összköltség kétharmadát Egyiptom állta. Amely aztán adósságai miatt kénytelen volt eladni a részvényeit 4 millióért az angol kormánynak. London csak 1954-ben egyezett bele, hogy kivonja katonáit a Szuezi-csatornától, és Nasszer elnök két évvel később államosította a stratégiai jelentőségű víziutat.
Forrás: KeletPort