Már a kávéfogyasztás is csökken idehaza az infláció miatt

Már a kávéfogyasztás is csökken idehaza az infláció miatt 

Az alapanyagok jelentős drágulása miatt a magyar kiskereskedelmi kávépiac értéke tavaly ugyan 20 százalékkal, 82,8 milliárd forintra bővült, a volumene azonban 11 százalékkal, 18,2 ezer tonnára csökkent, mondta Árok Gábor, a Coca-Cola HBC Magyarország kávé üzletág vezetője csütörtökön egy Budapesten tartott sajtótájékoztatón, amelyről laptársunk, az mfor.hu beszámolt.
3 millió hektoliter kóla fogyott egy év alatt

3 millió hektoliter kóla fogyott egy év alatt 

Magyarországon 2018 júliusa és 2019 júniusa között 3 millió hektoliter, vagyis több mint 50 milliárd forintnyi kóla fogyott, ami a szénsavas üdítők belföldi forgalmának több mint 60 százalékát jelenti - közölte a Nielsen az MTI-vel.

Az egészségük miatt aggódnak leginkább a magyarok 

Változatlan szinten áll a magyar fogyasztók bizalmi indexe 2016 utolsó negyedévében: hasonlóan a harmadik negyedévi eredményhez 64 ponton áll, és ezzel stabilizálódott a 2015 második felére elért hatvan pont feletti eredmény. Eközben Európában szerény növekedést regisztrált a Nielsen hatvanhárom országában végzett kutatása, ami a kontinensen átlagban 81 pontot mért év végén.

Interneten foglal szállást és repjegyet a magyar 

A Nielsen legfrissebb európai felmérése szerint honfitársaink túlnyomó többsége az interneten foglalja le szállását és repülőjegyét. A magyar adat még az európai átlagnál is magasabb. 
Versenyben az otthoni és az éttermi  étkezés a „gyomrok részesedéséért”

Versenyben az otthoni és az éttermi étkezés a „gyomrok részesedéséért” 

Étteremben nálunk száz megkérdezett közül tizennyolcan esznek hetenként legalább egyszer vagy többször. Száz magyar fogyasztóból további tizenhárom havonta kétszer-háromszor étkezik otthonán kívül, tizenkettő pedig egyszer. Így a vendéglátóhelyek komoly versenyt támasztanak az élelmiszer-kiskereskedőknek és gyártóknak a fogyasztók „gyomor részesedéséért” és pénzéért folyó versenyben. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen hatvanegy országban, köztük Magyarországon végzett felmérése. 

Nem árt, ha erre a vendéglátóhelyek is felkészülnek 

A magyarok több mint fele törekszik étrendjét úgy alakítani, hogy egyrészt bio élelmiszert, illetve kevés zsírt, szénhidrátot és hasonlókat tartalmazó ennivalókat fogyasszon. Másrészt pedig arra, hogy elkerüljön olyan összetevőket, amelyekre érzékeny, allergiás, vagy amelyek ütköznek valamilyen meggyőződésével. Nálunk a fogyasztók kétharmada  (68%) hajlandó többet is fizetni olyan ételekért és italokért, amelyekben nincs általuk nemkívánatosnak tartott alkotóelem. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen egészség és adalékanyagok megítélésére vonatkozó kutatása, amit hatvanhárom országban, köztük Magyarországon végeztek.

A magyarok előnyben részesítik a magyar termékeket 

A magyar fogyasztók 65 százaléka szerint a márkák származási helye jobban befolyásolja vásárlási döntéseiket, mint kilenc másik szempont, amelyek közé tartozik például az ár, íz, funkció vagy csomagolás is - derül ki a Nielsen piackutató vállalat globális felméréséből.

Hazánkban a gyorséttermek kedveltebbek, mint Európában 

A Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat hatvan országban, köztük hazánkban végzett felmérése a fogyasztók különböző generációinak életstílusáról szól. Ebben a fizetésen és a munkához való viszonyunkon kívül téma volt még, hogy honnan szerzünk információt, mivel töltjük a szabadidőnket, és milyenek az étkezési szokásaink. Megint érdekes dolgok derültek ki rólunk - olvasható az 24.hu oldalán.
Bizakodóbbak a magyar fogyasztók

Bizakodóbbak a magyar fogyasztók 

Nőtt a magyarok fogyasztói bizalmi indexe, bár a visegrádi országok bőven lehagynak minket, és az értékünk kevesebb mint a fele az európai listavezető Dániáénak - derül ki a Nielsen tanulmányából.

Díjazzák a magyarok a hűségprogramokat 

Magyarországon a fogyasztók 46 százaléka vásárol olyan üzletben, amely hűségprogramot kínál lojális vevőinek, miközben a magyar kifejezetten lojális a boltjához – derül ki a Nielsen kutatásából.

Nagyon lojálisak vagyunk a márkákhoz 

Magyarországon a fogyasztók 46 százaléka vásárol olyan üzletben, amely hűségprogramot kínál lojális vevőinek, miközben a magyar kifejezetten lojális a boltjához – derül ki a Nielsen kutatásából.

100-ból 88-an vélik úgy, hogy a gazdaság válságban van 

Nőtt azok aránya, akik szerint országunk gazdasági válságban van, és abból a következő tizenkét hónap során nem lábal ki.

Ha több pénzünk lenne, leginkább élelmiszerre költenénk 

Ha a magyar fogyasztók havonta a jelenleginél 10 százalékkal több pénzt költhetnének el, akkor abból átlagosan a legnagyobb részt, 2,4 százalékot otthon elfogyasztható élelmiszerre és italra, ruházati cikkre adnák ki, továbbá félretennék vagy befektetnék.

Még a vécén ülve is Facebookoznak 

Sokkal többet használják okostelefonjukat és számítógépüket internetezésre és a közösségi oldalak látogatására az amerikaiak tavalyhoz képest. A mobilalkalmazások használata is jelentősen megnőtt a Nielsen közösségimédia-használati kutatásából.

Újfajta digitális mérés a briteknél 

A Nielsen Nagy-Britanniában is elindította az Online Campaign Ratings szolgáltatását, amellyel digitális kampányok mérését teszik lehetővé hirdetőknek és médiaügynökségeknek.

Negyedik éve csökken a vendéglátóhelyek száma 

Negyedik éve csökken a vendéglátóhelyek száma, ha csak kis mértékben is. Összesen 34 393 vendéglátóipari üzlet működik Magyarországon, a Nielsen piackutató vállalat új cenzusa szerint; 1 százalékkal kevesebb, mint az egy évvel korábbi 34 855. Ezen belül a piackutatók személyesen mérték fel a 10 ezer lakosúnál nagyobb városokban mind a 20 221 helyet, ahol ételt, italt szolgálnak ki.

Nielsen: kevesebbet költünk otthonon kívüli szórakozásra 

Az otthonon kívüli szórakozáson, beleértve a vendéglátóhelyek látogatását, tíz magyar megkérdezett közül négyen spóroltak az elmúlt év során. Ugyanez huszonnyolc fejlett európai ország átlagában csak minden harmadik válaszadóra érvényes. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen 54 országban végzett online felmérése a költési szokások változásáról.

Négy százalékos visszaesés az égetett szeszek forgalmában 

Az égetett szeszesitalok éves vendéglátóipari piaci mintegy 78 milliárd forint. Értékben a forgalom 4 százalékkal csökkent 2009. október-2010. szeptemberben az előző hasonló időszakhoz viszonyítva - olvasható a Nielsen legújabb kutatásában.
Feliratkozás a Turizmus Online hírlevelére

Álláshirdetések

Munkatársat vagy munkát keres?

Adja fel hirdetését a Turizmus Online portálon, a turisztikai szakma honlapján! Leendő kollégái is minket olvasnak - válasszon csomagjaink közül!