A magyarok előnyben részesítik a magyar termékeket

A magyar fogyasztók 65 százaléka szerint a márkák származási helye jobban befolyásolja vásárlási döntéseiket, mint kilenc másik szempont, amelyek közé tartozik például az ár, íz, funkció vagy csomagolás is - derül ki a Nielsen piackutató vállalat globális felméréséből.

Európában a márka származási helyét a válaszadók 67 százaléka tartja fontosabbnak, mint a vásárlási döntés további kilenc kritériumát, globálisan pedig még nagyobb, csaknem 75 százalék ez az arány.

A Nielsen hétfői tájékoztatása szerint a friss élelmiszereknél a helyi márkák élveznek előnyt. Világszerte a válaszadók 68 százaléka dönt inkább helyi márka mellett, amikor friss zöldséget vásárol, és 66 százaléka hús, 64 százaléka gyümölcs, 52 százaléka joghurt vásárlásakor.

Magyarországon a friss zöldségnél a megkérdezett fogyasztók 79 százaléka preferál belföldi márkát, friss gyümölcsnél 76, míg a joghurtok esetében 54 százalék.

Mindenhol inkább helyi márkákat választanak a válaszadók a gyümölcslé, a víz és a tej esetében. A szénsavas üdítőitalok vásárlói körében viszont majdnem mindenhol a globális márkák népszerűbbek. Itt kivétel Európa, ahol legnagyobb arányban mondják azt, hogy a márka eredete nem fontos.

A test- és szépségápoló szereknél világszerte globális márkák a fogyasztók kedvencei. Érvényes ez a borotvák, a samponok és hajápolók, a kozmetikumok, valamint a dezodorok esetében minden régióban. Szintén inkább globális márkákat preferálnak a fogyasztók a fogkrémeknél, a szappanoknál, továbbá a kéz- és testápoló szereknél.


A magyar válaszadók közül fogkrémnél 45 százalék vesz inkább globális márkát, és 33 százalék számára nem számít az eredet, míg a samponok esetében ez az arány 43, illetve 35 százalék.

A Nielsen globális felmérését tavaly augusztus 10. és szeptember 4. között 61 országban, több mint 30 ezer fogyasztó körében végezték Európában, Ázsia-Óceániában, Latin-Amerikában, Közép-Keleten és Afrikában, valamint Észak-Amerikában. A minta összetétele minden országban reprezentatív az életkor és a nemek szempontjából az online hozzáféréssel rendelkezők körében. Az internethez hozzáférők aránya országonként különbözik, a Nielsen a kutatást olyan országokban végzi, ahol az internet elterjedtsége legalább 60 százalék, vagy minimum 10 millió lakos rendelkezik internet hozzáféréssel.

Forrás: MTI


Megújult a legendás gemenci kőkereszt

Megújult a legendás gemenci kőkereszt 

A település központi részén, az árvízvédelmi töltés mellett, az egykori keselyűsi csárda előtt álló emlékművet bárki megcsodálhatja.
Indul a Muslinca Bringakör

Indul a Muslinca Bringakör 

A Muslinca Bringakör egy ingyenes, játékos, felfedező jellegű kerékpáros kihívás.
 Érdekes belföldi úti célok a hosszú hétvégén

Érdekes belföldi úti célok a hosszú hétvégén 

Siófok a legnépszerűbb pünkösdi úti cél belföldön az egyik szállásfoglaló portál friss foglalási adatai szerint a közelgő hosszú hétvégén.
Közel félezer pályázat az idei Virágos Magyarország versenyen

Közel félezer pályázat az idei Virágos Magyarország versenyen 

Az országos környezetszépítő verseny legnépszerűbb kategóriái 2025-ben az Év főtere és az Év fasora.
 Nyugdíjasok megpróbálják beállítani Phileas Fogg rekordját

Nyugdíjasok megpróbálják beállítani Phileas Fogg rekordját 

Negyven nap, majdnem 30.000 kilométer, 3274 gyalogló.
Kulturális randevú Göcsejben

Kulturális randevú Göcsejben 

Az eseménysorozat a göcseji dombok között idén 22 településen több mint 60 programot és közel 100 élményt kínál a „fenntartható lassúság” jegyében.
Indul a nyári szezon a Tisza-tó fővárosában

Indul a nyári szezon a Tisza-tó fővárosában 

Ezen a nyáron is rengeteg kalanddal és élménnyel vár Tiszafüred.
Megvan az Év kerékpárútja

Megvan az Év kerékpárútja  

Az Év kerékpárútja címet hatodik éve dönti el szavazással a nagyközönség, idén a Murakeresztúr kör nyerte el a címet 2938 szavazattal.
Nosztalgiagőzös és galambröptetés Fehérváron

Nosztalgiagőzös és galambröptetés Fehérváron 

A pünkösdi hétvégén tovább pezseg a székesfehérvári kulturális élet.
Felgyorsult a Balaton vizének melegedése

Felgyorsult a Balaton vizének melegedése 

A klímaváltozás nemcsak a vízmelegedést hozta el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.