Elindította Nagy-Britanniában a Nielsen az Online Campaign Ratings (OCR) nevű szolgáltatását, aminek segítségével állításuk szerint kevesebb költség mellett jelentősen növelhető lesz az online reklámkampányok hatékonysága - írja a Media Week.
A bevezetés előtt az Unilever és a Reckitt Benckiser, a két fmcg-óriás tesztelte a rendszert, az OMD és a PHD pedig elsőként regisztrált rá. A Nielsen szóvivője szerint 30 kampány elemzése alapján azt lehet állítani, hogy az OCR segítségével a ráfordított költség 11 százalékát meg lehet spórolni, miközben a kampány hatékonysága átlagosan 14 százalékkal nőtt.
A szóvivő szerint az OCR pontos adatokkal szolgál az elérésről, annak gyakoriságáról, valamint a kettő kombinációjából összeálló GRP-ről (Gross Rating Point) is. Elmondta azt is, hogy a kiadók is profitálhatnak a rendszerből, mert ezáltal pontosabban érhetnek el bizonyos demográfiai csoportokat.