Még a vécén ülve is Facebookoznak

Sokkal többet használják okostelefonjukat és számítógépüket internetezésre és a közösségi oldalak látogatására az amerikaiak tavalyhoz képest. A mobilalkalmazások használata is jelentősen megnőtt a Nielsen közösségimédia-használati kutatásából.

Kutatást készített a Nielsen az Egyesült Államok lakóinak internet- és közösségimédia-használati szokásairól. Eszerint az okostelefonokon és személyi számítógépeken online eltöltött idő júliusban 21 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakában mért adatokat.

Eredmények eszközökre bontva

Eszközökre bontva az látszik, hogy míg júliusban a PC-ken keresztül mért forgalom csak 4 százalékkal növekedett tavalyhoz képest, addig a mobilforgalom 22 százalékkal 28,1 milliárd percre, a mobilalkalmazásokon keresztüli internethasználat pedig 120 százalékkal 129,4 milliárd percre nőtt. Az is kiderül az elemzésből, hogy az emberek számítógép előtt eltöltött idejük 20 százalékát, mobilon pedig 30 százalékát töltik el közösségi oldalakon.

Mobilon keresztül idén júliusban 95,1 millió felhasználó (82 százalékos növekedés), mobilalkalmazáson keresztül 101 millió ember (85 százalékos növekedés) csatlakozott az internetre, míg számítógépen keresztül a tavalyihoz képest 4 százalékkal kevesebb, 204,7 millió felhasználó volt online.

Az okostelefonon keresztül 88 százalékkal (81,1 millió fő), mobilapplikáción keresztül 91 százalékkal (85,8 millió fő) több felhasználó volt jelen közösségi oldalon, mint tavaly júliusban, a három eszközön ilyen oldalakon eltöltött idő együttesen 121,1 milliárd perc volt.

Eredmények korcsoportok és nemek szerint

Nemekre bontva az mondható el a felhasználókról, hogy a férfiak 6 óra 13 percet töltenek el egy hónapban közösségi oldalakon a számítógépükön, okostelefonon keresztül pedig 6 óra 44 percet. A nők PC-n keresztül 8 óra 37 percet, mobilon keresztül 9 óra 43 percet töltenek közösségi szájtokon.

Korcsoportokat nézve a férfiak körében elmondható, hogy minél idősebb valaki, annál kevesebbet használ ilyen oldalakat: a 18-24 éves férfiak 11 óra 1 percet, a 25-34 évesek 9 óra 4 percet, a 35-44 évesek 8 óra 12 percet töltöttek el közösségi oldalakon, az egyetlen kivétel a 36-45 évesek csoportja, akik közösségimédia-használata júliusban 8 óra 34 percet tett ki. Az 55-64 évesek 6 óra 57 percet, a 65 év felettiek 4 óra 18 percet töltöttek ilyen oldalakon.

A 18-24 éves nők 10 óra 15 percet, a 25-34 évesek 11 óra 5 percet, a 35-44 évesek viszont már csak 8 óra 46 percet töltöttek el júliusban a közösségi oldalakon. A 45-54 éves nők 5 óra 20 percet, az 55-64 évesek már csak 4 óra 6 percet , a 65 évnél idősebbek pedig csak 3 óra 42 percet töltöttek egy hónapban ezeken az oldalakon.

Eredmények etnikai hovatartozás szerinti bontásban

Az adatokat etnikai hovatartozás szerinti bontásban vizsgálva az látszik, hogy míg a férfiak körében nagyjából minden csoport (fehér, afro-amerikai, spanyolajkú és ázsiai) tagjai ugyanannyi időt töltenek közösségi oldalakon (az adatok 7 óra 19 perc és 8 óra 7 perc között mozognak), addig az ázsiai nők a többi csoporthoz képest minimum egy órával kevesebbet használják ilyen célra az internetet (6 óra 42 perc), míg a spanyolajkú nők töltötték messze a legtöbb időt a közösségi oldalakon (11 óra 13 perc).

Érdekesség, hogy az amerikaiak majdnem egyharmada aktívan használja a közösségi oldalakat a fürdőszobában és a wc-n, a 25-34 éves csoport tagjainak fele pedig munkaidőben is rendszeresen ott vannak ezeken az oldalakon.

Reklámok

A felhasználók 33 százaléka ért egyet azzal az állítással, hogy a közösségi oldalakon megjelenő reklámok idegesítőbbek a többi online hirdetésnél, 26 százalékuk viszont több figyelmet fordít olyan hirdetésekre, amelyeket ismerősei posztoltak. A netezők 26 százaléka lájkolt már, 15 százaléka pedig megosztott már megjelenő hirdetéseket, 14 százalékuk pedig vásárolt már egy hirdetés alapján. Mindhárom kategóriában nagyobb arányban szerepelnek az ázsiaiak, mint a többi csoport képviselői.

A legmenőbb oldalak

A Facebooknak az Egyesült Államokban 152,2 millió felhasználója volt júliusban, ami 4 százalékos visszaesést jelent tavalyhoz képest. Csökkent még a Blogger és a Myspace felhasználói tábora. A Twitter-felhasználók száma 13 százalékkal, a Wordpressé 10 százalékkal növekedett. A legnagyobb növekedést a Tumblr (55 százalék), a Google+ (80 százalék) és a Pinterest (1047 százalék) oldalak könyvelhették el, az utóbbi kettő tábora azért nőtt ilyen mértékben, mert mindkettő új oldal, a Pinterest több mint tízszeres növekedését például a tavaly júliusi nulla közeli forgalmi adatok miatt mérték. A Linkedin volt az egyetlen oldal, ahol stagnált a felhasználók száma.

A kutatás teljes anyaga ezen az oldalon keresztül érhető el, a főbb eredmények rövid ismertetése pedig itt olvasható.

Forrás: Kreatív Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.