Kutatást készített a Nielsen az Egyesült Államok lakóinak internet- és közösségimédia-használati szokásairól. Eszerint az okostelefonokon és személyi számítógépeken online eltöltött idő júliusban 21 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakában mért adatokat.
Eredmények eszközökre bontva
Eszközökre bontva az látszik, hogy míg júliusban a PC-ken keresztül mért forgalom csak 4 százalékkal növekedett tavalyhoz képest, addig a mobilforgalom 22 százalékkal 28,1 milliárd percre, a mobilalkalmazásokon keresztüli internethasználat pedig 120 százalékkal 129,4 milliárd percre nőtt. Az is kiderül az elemzésből, hogy az emberek számítógép előtt eltöltött idejük 20 százalékát, mobilon pedig 30 százalékát töltik el közösségi oldalakon.
Mobilon keresztül idén júliusban 95,1 millió felhasználó (82 százalékos növekedés), mobilalkalmazáson keresztül 101 millió ember (85 százalékos növekedés) csatlakozott az internetre, míg számítógépen keresztül a tavalyihoz képest 4 százalékkal kevesebb, 204,7 millió felhasználó volt online.
Az okostelefonon keresztül 88 százalékkal (81,1 millió fő), mobilapplikáción keresztül 91 százalékkal (85,8 millió fő) több felhasználó volt jelen közösségi oldalon, mint tavaly júliusban, a három eszközön ilyen oldalakon eltöltött idő együttesen 121,1 milliárd perc volt.
Eredmények korcsoportok és nemek szerint
Nemekre bontva az mondható el a felhasználókról, hogy a férfiak 6 óra 13 percet töltenek el egy hónapban közösségi oldalakon a számítógépükön, okostelefonon keresztül pedig 6 óra 44 percet. A nők PC-n keresztül 8 óra 37 percet, mobilon keresztül 9 óra 43 percet töltenek közösségi szájtokon.
Korcsoportokat nézve a férfiak körében elmondható, hogy minél idősebb valaki, annál kevesebbet használ ilyen oldalakat: a 18-24 éves férfiak 11 óra 1 percet, a 25-34 évesek 9 óra 4 percet, a 35-44 évesek 8 óra 12 percet töltöttek el közösségi oldalakon, az egyetlen kivétel a 36-45 évesek csoportja, akik közösségimédia-használata júliusban 8 óra 34 percet tett ki. Az 55-64 évesek 6 óra 57 percet, a 65 év felettiek 4 óra 18 percet töltöttek ilyen oldalakon.
A 18-24 éves nők 10 óra 15 percet, a 25-34 évesek 11 óra 5 percet, a 35-44 évesek viszont már csak 8 óra 46 percet töltöttek el júliusban a közösségi oldalakon. A 45-54 éves nők 5 óra 20 percet, az 55-64 évesek már csak 4 óra 6 percet , a 65 évnél idősebbek pedig csak 3 óra 42 percet töltöttek egy hónapban ezeken az oldalakon.
Eredmények etnikai hovatartozás szerinti bontásban
Az adatokat etnikai hovatartozás szerinti bontásban vizsgálva az látszik, hogy míg a férfiak körében nagyjából minden csoport (fehér, afro-amerikai, spanyolajkú és ázsiai) tagjai ugyanannyi időt töltenek közösségi oldalakon (az adatok 7 óra 19 perc és 8 óra 7 perc között mozognak), addig az ázsiai nők a többi csoporthoz képest minimum egy órával kevesebbet használják ilyen célra az internetet (6 óra 42 perc), míg a spanyolajkú nők töltötték messze a legtöbb időt a közösségi oldalakon (11 óra 13 perc).
Érdekesség, hogy az amerikaiak majdnem egyharmada aktívan használja a közösségi oldalakat a fürdőszobában és a wc-n, a 25-34 éves csoport tagjainak fele pedig munkaidőben is rendszeresen ott vannak ezeken az oldalakon.
Reklámok
A felhasználók 33 százaléka ért egyet azzal az állítással, hogy a közösségi oldalakon megjelenő reklámok idegesítőbbek a többi online hirdetésnél, 26 százalékuk viszont több figyelmet fordít olyan hirdetésekre, amelyeket ismerősei posztoltak. A netezők 26 százaléka lájkolt már, 15 százaléka pedig megosztott már megjelenő hirdetéseket, 14 százalékuk pedig vásárolt már egy hirdetés alapján. Mindhárom kategóriában nagyobb arányban szerepelnek az ázsiaiak, mint a többi csoport képviselői.
A legmenőbb oldalak
A Facebooknak az Egyesült Államokban 152,2 millió felhasználója volt júliusban, ami 4 százalékos visszaesést jelent tavalyhoz képest. Csökkent még a Blogger és a Myspace felhasználói tábora. A Twitter-felhasználók száma 13 százalékkal, a Wordpressé 10 százalékkal növekedett. A legnagyobb növekedést a Tumblr (55 százalék), a Google+ (80 százalék) és a Pinterest (1047 százalék) oldalak könyvelhették el, az utóbbi kettő tábora azért nőtt ilyen mértékben, mert mindkettő új oldal, a Pinterest több mint tízszeres növekedését például a tavaly júliusi nulla közeli forgalmi adatok miatt mérték. A Linkedin volt az egyetlen oldal, ahol stagnált a felhasználók száma.
A kutatás teljes anyaga ezen az oldalon keresztül érhető el, a főbb eredmények rövid ismertetése pedig itt olvasható.
Forrás: Kreatív Online