Földrészünkön legkevésbé Skandinávia négy országában fogták vissza a költést otthonon kívüli szórakozásra.
A Nielsen munkatársai feltették azt a kérdést is, hogyha megjavulnak a gazdasági feltételek, akkor a takarékoskodási módszerek közül melyiket tartják fenn továbbra is. Otthonon kívüli szórakozásra a magyarok 33 százaléka a válságból való kilábalás után is kevesebbet szándékozik költeni, mint a recesszió előtt. Ez a legmagasabb arány a vizsgált európai országokban, ami mindenképpen intő jel a vendéglátó szakma számára. Kissé alacsonyabb ez az arány Írországban (29), majd következik Törökország (28), Csehország és Horvátország (27-27).
Európai átlagban 22 százalék tervezi, hogy az esetlegesen javuló gazdasági körülmények dacára is tovább takarékoskodna a vendéglátóhelyi fogyasztáson. - Vágyi Erik, a Nielsen fogyasztói kutatások osztályvezetője
Az esetlegesen javuló gazdasági körülmények között hányan tartják fenn az otthonon kívüli szórakozáson való spórolást. Bázis: az otthonon kívüli szórakozásra (benne a vendéglátásra) a válság előtti időszakhoz képest kevesebbet költő válaszadók. Az adatok százalékban értendők:
28 európai ország átlaga 22 %
Magyarország 33, Ausztria 22, Ukrajna 22, Románia 21, Horvátország 27, Csehország 27, Lengyelország 19, Görögország 24, Portugália 20 (Forrás: Nielsen)