Trendek cikkek
Elengedés, finomítás, felkészülés: ez vár a vendéglátóiparra a közeljövőben
Mi vár a vendéglátóiparra 2024-ben? Bár jósgömbünk nincsen, a kurrens vendéglátóipari és gazdasági folyamatok, valamint a rendelkezésre álló adatok alapján tudunk prognosztizálni bizonyos trendeket.
Melyek lesznek 2023 marketing trendjei?
Általánosan elmondható, hogy ösztönös reakció válság idején a költségek megtakarítása minden lehetséges szinten. Igen ám, de egy cég esetében nagyon nem mindegy, milyen területeket áldozunk be a spórolás jegyében, ugyanis a túlzott elővigyázatosság és a nem megfelelő válságkezelés végzetes lehet. Aki most úgy dönt, hogy a marketing tevékenységét helyezi háttérbe vagy éppen nullázza le, komoly versenyhátrányra tehet szert, amit később, a nehézségeken túljutva már nem lesz lehetősége behozni. Kiss Tamás, a teljeskörű marketingtanácsadással foglalkozó Kontext Group ügyvezetője a könnyebb tervezhetőség érdekében betekintést nyújt a 2023-as év marketing trendjeibe, és elárulja, milyen marketing stratégia hozhat sikert a vállalkozások számára.
Cukorborsó, savanyú káposzta és társai
Alapanyag trendek 2021-ben a vendéglátásban. Régi ismerősök mellett izgalmas alapanyagok is beköltöznek idén a kamrákba, hűtőszekrényekbe, delikátokba, ráadásul kurrensebb, még ismeretlenebb fűszerek, szószok, zöldségek is társulnak hozzá.
TOP 10 élelmiszertrend 2020-ban
Precíziós növénytermesztés a plázákban, műhúsok, nyugat-afrikai szuperfoodok, okostelefon-applikációkkal személyre szabott étrend és tintahaltinta-mánia. Ez mind nem a jövő, hanem a jelen. Listáztuk 2020 legfontosabb trendjeit, amelyek alapjaiban formálják át a fogyasztók viselkedését. Összeállításunk a Business Insider, a Forbes, a BBC és a Mintel elemzései alapján készült.
A britek adventezni, a görök karácsonyozni jöttek Budapestre
A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) 2019-ben kezdte meg működését. A szállodák decemberi adatszolgáltatása alapján már láthatóak az első trendek. Összeállításunk a budapesti szállodák külföldi vendégkörét vizsgálja a decemberi hétvégék és a karácsonyi időszakban.
Emelkedő foglalkoztatás, fokozódó szakemberhiány
Az IW kölni gazdaságkutató intézet szokásos, 48 gazdasági szervezet megkérdezése alapján készített év végi konjunktúrafelmérése szerint mérsékelt derűlátás jellemzi a német gazdaság 2017. évi várakozásait, ami továbbra is a magánfogyasztásnak részint a foglalkoztatás, részint a bérek emelkedésének köszönhető stabil bővülésén alapszik. Emellett a kamatszint egyelőre alacsony, megkönnyítve a hitelfinanszírozást, és fékezve a megtakarítási hajlandóságot.
Nem a név és a brand, hanem a szolgáltatás számít!
Óriási szakmai várakozást követően Boros Botond, a Google Magyarország marketingvezetője ismertette a hozzánk érkező turistákról készített átfogó Google kutatás eredményeit. A Google öt országra kiterjedő, nemrégiben befejezett, exkluzív, máshol még nem elérhető turisztikai kutatására a Business Klubnak helyszínt adó Hotel Nemzeti Budapest MGallery by Sofitelben derült fény. A kutatás számos meglepő eredményt hozott.
Nem csak a gazdagok kiváltsága az egészségturizmus
Dr. Puczkó Lászlóval készített interjút a Travel Market Report, nagysikerű egészségturizmus témájában megjelent könyve kapcsán. A turisztikai szakértő elárulta az egészségturizmus aktuális trendjeit és a legfelkapottabb útíicélokat egyaránt.
Tingo, tabu és a digitális detoxikáló
Idén is megjelent a WTM Global Trend Riport a hamarosan záruló londoni turisztikai seregszemlére, amely 2006 óta minden évben a turisztikai ágazat várható trendjeit igyekszik megjósolni.
Tudta-e Ön a világ turizmusáról?
Érdekességek a turizmus világából, amelyet immár 1 milliárd turista formál:
Túlhájpolt szállodai szolgáltatások
Ahogy újabb és újabb szolgáltatások lesznek egyre népszerűbbek, úgy próbálnak ezekkel lépést tartani a szállodák is.
Csökkenő optimizmus, tartósan alacsony átlagárak
A Horwath HTL Magyarországi Szállodapiaci Kilátások c. (on-line) felmérése, egy több mint 50 országra kiterjedő nemzetközi felmérés részeként, a magyarországi szállodavezetők véleményét kiértékelve, képet nyújt a szállodai szakemberek, szállodaigazgatók által vélelmezhető piaci várakozásokról 2012-re vonatkozóan. A felmérés eredményeit áprilisi lapszámunkban részletesen mutatjuk be.
Költséghatékonyság és wellness
The GBTA (Global Business Travel Association) a közelmúltban tette közzé a legfrissebb hivatásturizmussal kapcsolatos kutatásának eredményét, és vázolta fel a lehetséges trendeket.
Belföldi szállásfoglalás – egy éjszakás kaland?
Jelentősen csökkent a szállodák népszerűsége a belföldi szállástípusok körében, míg az olcsóbb szolgáltatásokat kínáló apartmanok és vendégházak a tavalyinál több vendéget fogadtak – derült ki a Szallas.hu szezonzáró adataiból. A legnépszerűbb belföldi utazási célok idén is a fürdővárosok voltak, azonban a többség már csak egy éjszakát nyaral.