Túlhájpolt szállodai szolgáltatások

Ahogy újabb és újabb szolgáltatások lesznek egyre népszerűbbek, úgy próbálnak ezekkel lépést tartani a szállodák is. 

Megújulnak a belső terek dizájnjai, egyre több a szórakozási lehetőség, és az elérhető eszközök is folyamatosan bővülnek. A technikai megszállottak elcsábítására sok szálloda high-tech kütyükkel szereli fel szobáit. Egyes házak versenyre kelnek a szórakozóhelyekkel is, exkluzív bárokkal várják a vendégeket. A vendégszobák is különlegesebbek lettek. A Travel+Leisure most összegyűjtötte azokat az új szállodai trendeket, amelyek szerintük túl vannak értékelve. 

Párna menü

Normális esetben egy szálloda habszivacs vagy tollpárnákat kínál, attól függően, melyik vendég mit használ szívesebben. Egyes hotelek igyekeznek ebben is túllicitálni egymást: náluk úgynevezett "párna menüből" válogathatnak a vendégek, a fentieken túl lehet kérni henger alakú párnát, memóriahabos párnát, vagy "body hugger" derékaljakat. 

Szabad belátás a fürdőbe

A szolgáltatás kifejezetten párok számára készült, a fürdő alkalmatosság a szállodai szobában, vagy két helyiség között kap helyet, különlegessége, hogy fal helyett egy üveglap választja el a lakótértől. Így a hálótárs meglesheti hogyan tisztálkodik oldalbordája.

Kényeztetés a háziállatoknak

Voltak olyan idők, amikor egy jobb szállodába kizárt dolog volt bevinni a háziállatot, különösen egy kutyát. Mostanság az sem gyakori, hogy úgy kényeztessék őket, mintha emberek volnának. Olyan szolgáltatásokat is kínálnak kifejezetten a háziállat számára, mint a masszázs, a szobába kérhető húsos jutalomfalat, a rendszeres kutyasétáltatás, pedikűr, kisállat wellness.

Az ágy mint hitvallás

Sok szállodában az ágy nem pusztán a kényelemért van, a dizájn legalább annyira fontos, mint a funkció. Hatalmas fejtámlák, számtalan párna, különleges ágylábak, kendők, ágyterítők mind-mind gyakori eszközei a szállodai önkifejezesének.

Keleti kényelem, sátorban

Nem ritka, hogy a tengerpartokon exkluzív sátrakat állítanak fel, hogy védjék a nyaralókat az tűző napsugártól. Ezek a kis építmények valahogy a szállodákba is bejuttottak, ahol úgy vislekednek, mint VIP vendéghelyiségek. A fura, épületen belüli épületben ételeket, italokat szolgálnak fel, wifit kínálnak és nagy kijelzős televíziókat nézhetnek bennük a vendégek. 

Vers mindenkinek

Sok szálloda gondolhatja, hogy pusztán egy hívogató ágyat találni a szobában nem elég a becses vendég számára, ezért mindenféle bekészítésekkel igyekeznek meglepni őket. Nem várt meglepetés lehet például egy csokor virág. De ami még ennél is meglepőbb, egy olyan versike, amit személyesen a vendégnek írtak. 

Vízalatti hangfalak

Ezekkel akár táncolni is lehet úszás közben, de főleg zenét hallgatni úszás közben. Minden bizonnyal van olyan vendég, akinek ez vonzó, de legtöbbjük egész egyszerűen csak kíváncsi rá, hogy az milyen. 

Szakosított komornyikok 

Az egy dolog, hogy egy szállodában komornyik is jár a szobához, de egyes hotelek a külön feladatokra külön szakosodott komornyikokat alkalmaznak. Így például ha a vendég elakad valamilyen számítógépes feladattal, az e-komornyik segít neki. 

Szín- és illatterápia

Mindenki szereti, ha jó illatú a lakótere. Egyes szállodák ebbe jó mélyen belegondoltak, és a légkondícionálóval illatanyagokat is juttatnak a szoba levegőjébe. Mások fényterápia gyanánt különleges világítási rendszert kínálnak. 


Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?