Túlhájpolt szállodai szolgáltatások

Ahogy újabb és újabb szolgáltatások lesznek egyre népszerűbbek, úgy próbálnak ezekkel lépést tartani a szállodák is. 

Megújulnak a belső terek dizájnjai, egyre több a szórakozási lehetőség, és az elérhető eszközök is folyamatosan bővülnek. A technikai megszállottak elcsábítására sok szálloda high-tech kütyükkel szereli fel szobáit. Egyes házak versenyre kelnek a szórakozóhelyekkel is, exkluzív bárokkal várják a vendégeket. A vendégszobák is különlegesebbek lettek. A Travel+Leisure most összegyűjtötte azokat az új szállodai trendeket, amelyek szerintük túl vannak értékelve. 

Párna menü

Normális esetben egy szálloda habszivacs vagy tollpárnákat kínál, attól függően, melyik vendég mit használ szívesebben. Egyes hotelek igyekeznek ebben is túllicitálni egymást: náluk úgynevezett "párna menüből" válogathatnak a vendégek, a fentieken túl lehet kérni henger alakú párnát, memóriahabos párnát, vagy "body hugger" derékaljakat. 

Szabad belátás a fürdőbe

A szolgáltatás kifejezetten párok számára készült, a fürdő alkalmatosság a szállodai szobában, vagy két helyiség között kap helyet, különlegessége, hogy fal helyett egy üveglap választja el a lakótértől. Így a hálótárs meglesheti hogyan tisztálkodik oldalbordája.

Kényeztetés a háziállatoknak

Voltak olyan idők, amikor egy jobb szállodába kizárt dolog volt bevinni a háziállatot, különösen egy kutyát. Mostanság az sem gyakori, hogy úgy kényeztessék őket, mintha emberek volnának. Olyan szolgáltatásokat is kínálnak kifejezetten a háziállat számára, mint a masszázs, a szobába kérhető húsos jutalomfalat, a rendszeres kutyasétáltatás, pedikűr, kisállat wellness.

Az ágy mint hitvallás

Sok szállodában az ágy nem pusztán a kényelemért van, a dizájn legalább annyira fontos, mint a funkció. Hatalmas fejtámlák, számtalan párna, különleges ágylábak, kendők, ágyterítők mind-mind gyakori eszközei a szállodai önkifejezesének.

Keleti kényelem, sátorban

Nem ritka, hogy a tengerpartokon exkluzív sátrakat állítanak fel, hogy védjék a nyaralókat az tűző napsugártól. Ezek a kis építmények valahogy a szállodákba is bejuttottak, ahol úgy vislekednek, mint VIP vendéghelyiségek. A fura, épületen belüli épületben ételeket, italokat szolgálnak fel, wifit kínálnak és nagy kijelzős televíziókat nézhetnek bennük a vendégek. 

Vers mindenkinek

Sok szálloda gondolhatja, hogy pusztán egy hívogató ágyat találni a szobában nem elég a becses vendég számára, ezért mindenféle bekészítésekkel igyekeznek meglepni őket. Nem várt meglepetés lehet például egy csokor virág. De ami még ennél is meglepőbb, egy olyan versike, amit személyesen a vendégnek írtak. 

Vízalatti hangfalak

Ezekkel akár táncolni is lehet úszás közben, de főleg zenét hallgatni úszás közben. Minden bizonnyal van olyan vendég, akinek ez vonzó, de legtöbbjük egész egyszerűen csak kíváncsi rá, hogy az milyen. 

Szakosított komornyikok 

Az egy dolog, hogy egy szállodában komornyik is jár a szobához, de egyes hotelek a külön feladatokra külön szakosodott komornyikokat alkalmaznak. Így például ha a vendég elakad valamilyen számítógépes feladattal, az e-komornyik segít neki. 

Szín- és illatterápia

Mindenki szereti, ha jó illatú a lakótere. Egyes szállodák ebbe jó mélyen belegondoltak, és a légkondícionálóval illatanyagokat is juttatnak a szoba levegőjébe. Mások fényterápia gyanánt különleges világítási rendszert kínálnak. 


Átadták az idei Aranynap-díjakat

Átadták az idei Aranynap-díjakat 

Hat magyarországi konferencia és wellness szálloda, valamint rendezvényhelyszín kapott elismerést.
Napfényes fejezet – a Danubius-lánc, köztük a Hotel Helia megújulásáról

Napfényes fejezet – a Danubius-lánc, köztük a Hotel Helia megújulásáról 

A Danubius Hotel Helia – nevéhez méltóan, hiszen a „Helia” a Naphoz kötődőt jelenti – fénylő pont a főváros szállodai kínálatában.
Újabb négy ház a Hilaris Hotels portfóliójában

Újabb négy ház a Hilaris Hotels portfóliójában 

Négy magyarországi szálláshellyel bővül a szállodalánc.
Megkezdődött a 44. Országos Borverseny

Megkezdődött a 44. Országos Borverseny 

Mintegy 2700 palack bor versenyez.
Már fogad vendégeket Hévíz legújabb szállodája

Már fogad vendégeket Hévíz legújabb szállodája 

Az ötcsillag superior minősítésű hotel 285 szobájában több mint 600 vendéget tud fogadni.
Turisztikai fejlesztés Nógrádban

Turisztikai fejlesztés Nógrádban 

Jelentős felújításon esik át az 1973 óta működő Salgó Hotel.
Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen

Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen 

A Hunguest Hotels szállodaláncnál a lánc számos szállodája teljes körűen megújult, köztük hévízi egységeik is.
Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken

Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken 

A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint eddig 2,4 millió belföldi és 2,6 millió nemzetközi turistát regisztráltak a hazai szálláshelyek.
Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén

Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén  

Két észak-magyarországi szálláshely nyerte el ma a nemzetközi Good Travel Seal minősítést, amelyet a világ egyik vezető fenntarthatósági turisztikai értékelőrendszereként tartanak számon.
MSZÉSZ márciusi trendriport – kevesebb belföldi vendég, mint tavaly

MSZÉSZ márciusi trendriport – kevesebb belföldi vendég, mint tavaly 

Márciusi trendriport a KSH adatai alapján.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.