2011 első felében a prémium osztályokon repülő üzletemberek száma Európán kívül minden régióban emelkedett: 34%-ról 46-ra Észak-Amerikában, az ázsiai csendes-óceáni térségben 28%-ról 38-ra, India, Közel-Kelet és Afrika térségében 38%-ról 50-re.
A válság következményeként a cégek 72%-a maximálja, hogy mennyit költhet az utazó üzletember egy szállodai hotelszobára és a válaszadók 35%-a elvárja, hogy alkalmazottja az olcsóbb ajánlatokat vegye igénybe. 2011-re az 5-ről 20%-ra nőtt azoknak a cégeknek a száma, melyeknek nincs szállodákkal kötött keretmegállapodása.
Az európai cégek 63%-nál követik az utazó egyéb költségeinek a nagyságát, és az el nem fogadott költségelemek aránya a tavalyi 14-ről 21%-ra nőtt.
A cégek 60% -ának van preferált gépkocsi kölcsönző partnere, s ez a szám 5%-kal nagyobb a tavalyi adatnál. Az utazók 39%-a középkategóriájú járműnél nem bérelhet drágábbat.
Üzlet és wellness
Azok az alkalmazottak, akik több mint 20 üzleti utat tesznek meg havonta, számos betegséggel kell megküzdjenek: többek között az elhízás a leggyakoribb következmény. Ezt felismerve egyre több hotel kínál sportolási lehetőséget és nyújt étkezési tanácsokat vendégeinek. Az alábbiakban a legfontosabb trendek olvashatók, mellyekkel a szállodák a hivatásturizmus résztvevőinek kedveskednek:
Az Államokban lévő luxusszállodák minden ötödike már rendelkezik un. fitnesz szobákkal, melyek kardiógépekkel és szobakerékpárokkal is felszereltek. Egyre gyakoribbak a “stay fit kit” bekészítések, mely egy sporteszközöket tartalmazó csomag az aktív vendégek számára. Egyre több házban lehetséges személyre szabott fitnesz-programot is igényelni.
Néhány luxusszállodában, például a Four Seasons egységeiben étkezési tanácsadók és wellness trénerek is dolgoznak, akik egyénileg és csoportosan is foglalkoznak a vendéggel. A mozgást számos helyen wellness konyha egészíti ki, ahol a vendégek nem csak egészséges étkeket kapnak, de tanácsokkal is ellátják őket, és workshopokon az ételek elkészítését is elsajátíthatják.
Az alacsony zsírtartalmú és kalóriatartalmú, organikus ételek után a helyi specialitások népszerűsége is növekszik. Egyre több szálloda szerzi be alapanyagait a helyi piacokról és farmokról, és helyezi előnybe a természetes összetevőket.
A nyomtatott térképek helyett a promóciós anyagok ma már okos telefonokon is elérhetőek. A túrázóknak és futóknak digitális útvonalak és térképek állnak rendelkezésre.
A konferenciák alatti szünetekben relaxáló jellegű csapatépítő gyakorlatok, illetve szelíd sport tevékenységek teszik a hosszú ülés és koncentrálás megpróbáltatásait elviselhetővé.
‘Pure’ rooms, azaz tiszta, hypoallergén szobák is rendelkezésre állnak természetes teaolajos légfrissítéssel az allergiás vendégek számára. A parabén-mentes szappanok, samponok és tusfürdők is egyre kelendőbbek.