Költséghatékonyság és wellness

The GBTA (Global Business Travel Association) a közelmúltban tette közzé a legfrissebb hivatásturizmussal kapcsolatos kutatásának eredményét, és vázolta fel a lehetséges trendeket.

2011 első felében a prémium osztályokon repülő üzletemberek száma Európán kívül minden régióban emelkedett: 34%-ról 46-ra Észak-Amerikában, az ázsiai csendes-óceáni térségben 28%-ról 38-ra, India, Közel-Kelet és Afrika térségében 38%-ról 50-re.

A válság következményeként a cégek 72%-a maximálja, hogy mennyit költhet az utazó üzletember egy szállodai hotelszobára és a válaszadók 35%-a elvárja, hogy alkalmazottja az olcsóbb ajánlatokat vegye igénybe. 2011-re az 5-ről 20%-ra nőtt azoknak a cégeknek a száma, melyeknek nincs szállodákkal kötött keretmegállapodása.

Az európai cégek 63%-nál követik az utazó egyéb költségeinek a nagyságát, és az el nem fogadott költségelemek aránya a tavalyi 14-ről 21%-ra nőtt.

A cégek 60% -ának van preferált gépkocsi kölcsönző partnere, s ez a szám 5%-kal nagyobb a tavalyi adatnál. Az utazók 39%-a középkategóriájú járműnél nem bérelhet drágábbat.

Üzlet és wellness

Azok az alkalmazottak, akik több mint 20 üzleti utat tesznek meg havonta, számos betegséggel kell megküzdjenek: többek között az elhízás a leggyakoribb következmény. Ezt felismerve egyre több hotel kínál sportolási lehetőséget és nyújt étkezési tanácsokat vendégeinek. Az alábbiakban a legfontosabb trendek olvashatók, mellyekkel a szállodák a hivatásturizmus résztvevőinek kedveskednek:

Az Államokban lévő luxusszállodák minden ötödike már rendelkezik un. fitnesz szobákkal, melyek kardiógépekkel és szobakerékpárokkal is felszereltek. Egyre gyakoribbak a “stay fit kit” bekészítések, mely egy sporteszközöket tartalmazó csomag az aktív vendégek számára. Egyre több házban lehetséges személyre szabott fitnesz-programot is igényelni.

Néhány luxusszállodában, például a Four Seasons egységeiben étkezési tanácsadók és wellness trénerek is dolgoznak, akik egyénileg és csoportosan is foglalkoznak a vendéggel. A mozgást számos helyen wellness konyha egészíti ki, ahol a vendégek nem csak egészséges étkeket kapnak, de tanácsokkal is ellátják őket, és workshopokon az ételek elkészítését is elsajátíthatják.

Az alacsony zsírtartalmú és kalóriatartalmú, organikus ételek után a helyi specialitások népszerűsége is növekszik. Egyre több szálloda szerzi be alapanyagait a helyi piacokról és farmokról, és helyezi előnybe a természetes összetevőket.

A nyomtatott térképek helyett a promóciós anyagok ma már okos telefonokon is elérhetőek. A túrázóknak és futóknak digitális útvonalak és térképek állnak rendelkezésre.

A konferenciák alatti szünetekben relaxáló jellegű csapatépítő gyakorlatok, illetve szelíd sport tevékenységek teszik a hosszú ülés és koncentrálás megpróbáltatásait elviselhetővé.

‘Pure’ rooms, azaz tiszta, hypoallergén szobák is rendelkezésre állnak természetes teaolajos légfrissítéssel az allergiás vendégek számára. A parabén-mentes szappanok, samponok és tusfürdők is egyre kelendőbbek.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.