Nem a név és a brand, hanem a szolgáltatás számít!

Óriási szakmai várakozást követően Boros Botond, a Google Magyarország marketingvezetője ismertette a hozzánk érkező turistákról készített átfogó Google kutatás eredményeit. A Google öt országra kiterjedő, nemrégiben befejezett, exkluzív, máshol még nem elérhető turisztikai kutatására a Business Klubnak helyszínt adó Hotel Nemzeti Budapest MGallery by Sofitelben derült fény. A kutatás számos meglepő eredményt hozott.

Ugyanazokért a piacokért folyik a verseny

A 2015-ös évre vonatkozó kutatás öt közép-európai országra (Csehország, Lengyelország, Szlovákia, Románia és Magyarországra) fókuszált, nem véletlenül. Ezek az országok, mint ahogy a Google felmérés eredményei is mutatják, elsősorban ugyanazt a piaci szegmenst (Németország, Ausztria, az Egyesült Királyság, Egyesült Államok és Olaszország) vonzzák, tehát egymás versenytársai a nemzetközi piacon. Hasonlóan a kifelé irányuló forgalom is lényegében ugyanazokra, a keleti blokkban népszerű turisztikai desztinációkra (Olaszország, Ausztria, Horvátország, Egyesült Államok, Németország) koncentrálódik.

A mobilkeresések száma rohamosan növekszik

Gondolták volna, hogy naponta átlagosan 200-szor tekintünk mobiltelefonunkra? – kezdte előadását Boros Botond a Google Magyarország marketingigazgatója, aki a Varsói Google által készíttetett Google Digital Tourism Trends kutatás adatait ismertette a szakmai közönséggel. Többet foglalkozunk mobiltelefonunkkal, mint bármi mással és ez már a turizmusban is jelentkezik – folytatta izgalmas bevezetőjét a szakember. A legtöbb közép-kelet európai országban, így Magyarországon is, a keresések egynegyede mobiltelefonról érkezik, sőt ez a tendencia még inkább folytatódni látszik, amit mi sem mutat jobban, mint hogy egy év alatt több mint 80%-os emelkedés tapasztalható a mobilkeresések terén.

Minden az úti célokról szól

Magyarországon a turisztikai keresések 56%-az úti célokról szól, hiszen a potenciális turisták elsősorban desztinációkat keresnek, 23% hotelekre keresett, 7% repülőre, 3% csomagajánlatokra, míg a bérlési lehetőségek, egyéb szállás, busz- és vonatközlekedés valamint a 'destination activities' (vagyis a desztináció által kínált szolgáltatások) teszik ki a maradékot. Az úti célokra való rákeresések száma 20%-kal növekedett, a hotelekre való keresések 22%-kal emelkedtek, míg a repülőjegyek esetében 16%-os a növekedés egy év alatt. Ami figyelemre méltó – hívta fel a Google Magyarország marketingigazgatója a turisztikai szakemberek figyelmét – a szolgáltatásokra való keresések arányának nagymértékű, mintegy 24%-os növekedése. Ez elsősorban az adott desztináció kínálatáról, szolgáltatásairól, programjairól szól (destination activities), tehát erre a területre mindenképpen érdemes odafigyelni és több energiát fektetni. A busz- és vonatközlekedésre való keresés is nőtt 13%-kal a 2015-ös évben és kimutathatóan növekszik a sharing economy szektorra, elsősorban az airbnb-re és überre vonatkozó keresések száma.

Mégis mennyit költsünk a brandre?

A szakember rámutatott, hogy a keresések egyértelműen alátámasztották, hogy nem a hotel neve a hívószó, hanem egyértelműen a desztinációé és egyre inkább az ahhoz kapcsolódó szolgáltatásoké. Jól teszi egy szálloda, ha a specializáció felé indul el, például családbarát hotelként pozícionálja magát. A legnagyobb húzóerőt azonban a kínált szolgáltatások jelentik a potenciális turistáknak. A légitársaságoknál teljesen más a helyzet, itt a brand jelenlét sokkal fontosabb, mint a hoteleknél. Ha repülőjegyet keres a turista, azt ugyanis általában rögtön az adott társaság oldalán keresi, és ott megy rá a desztinációra.

Szezonalitásban eltérések mutatkoznak

Általánosságban igaz, hogy márciusban még viszonylag kevés a keresés a közép-kelet európai országokban, májustól júniusig azonban egyáltalán nem panaszkodhatunk. Ezeket az adatokat a szállodák ki is használják, hiszen a google statisztikákból pontosan tudják, hogy mikor kell kommunikálniuk egy-egy célcsoport felé, hogy az hatékony legyen. Eltérés azonban a környező piacokhoz képest, hogy Magyarországra vonatkozóan a keresési szezon hosszabb, mely több okra, például az időjárás különbözőségére, eltérő szolgáltatási struktúrára és kommunikációra vezethető vissza. A szállodákkal kapcsolatos keresések 66%-a helyszínre és nem a szállodára vonatkozik. Ebből levonható, hogy mennyire érdemes a szállodának saját nevére hirdetni illetve milyen tartalmakra kell koncentrálnia –jegyezte meg Boros Botond marketingigazgató. 

A Google kutatásából megállapíthatók a trendek

  • jelentősen növekedtek és növekednek a mobileszközről történő megkeresések
  • a hazai szakmának el kell kezdeni mobilon hirdetni, illetve olyan felületeket teremteni, melyek mobilra optimalizáltak
  • a hotel nevénél ma már sokkal többet számít a desztináció és az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások
  • a légitársaságoknál sokkal fontosabb a brandjelenlét, mint a hoteleknél
  • ugyanazokkal az országokkal versenyzünk a turistákért, míg a kiutazó magyarok is hasonló desztinációkat keresnek a közép-európai szomszédjaikhoz.

A kérdésekre válaszolva Boros Botond elmondta, hogy a vásárlásoknál nem csak a keresések, de a fizetések is egyre inkább online módon történnek, az offline fizetés visszaszorul. A szezonális keresések desztinációtól függően változnak, a májusi hétvégéket általában már februárban lefoglalják, a last minute utakra pedig két héttel előtte foglalnak. Ami nagyon szembetűnő változás, hogy a felhasználók lényegesen kevesebb időt töltenek kereséssel. A mai utazó már nem a desktopnál írja össze, tervezi és mérlegeli az ajánlatokat, mint régen, hanem a buszmegállóban, dugóban várakozva, inkább többször rövid ideig, 15-20 másodperc alatt keresi, majd 1-2 másodperc alatt választja ki és foglalja le az utazást a 'hüvelykujjkattintás' módszerével.

Forrás: Vendég & Hotel Online


Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét

Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét 

Ausztráliából hozta haza a Virág Judit Galéria, a Madame Tussauds Budapestben mutatták be a csodálatos portrét.
Máté Bence az év madárfotósa

Máté Bence az év madárfotósa 

A második fordulóba került képek összesen 170 különböző madárfajt örökítettek meg.
Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben

Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben 

Idén már 11. alkalommal került megrendezésre az Év kutyabarát helye kampány a Kutyabarát.hu szervezésében, ismét hatalmas érdeklődés övezte a kutyabarát szállások, vendéglátóhelyek és munkahelyek megmérettetését.
Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók

Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók 

Szajkók segítenek a faültetésben Pesterzsébeten és Veresegyház határában.
Nyílik a képzőművészeti galéria karácsonyi vására

Nyílik a képzőművészeti galéria karácsonyi vására 

Hetedik alkalommal jelentkezik a Resident Art Fair karácsonyi vására, ezúttal Allegro Barbaro címmel.
Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!

Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!  

Lehet, hogy az Ön szavazata dönti el, melyik szálloda vagy vendéglátóegység kapja a rangos közönségdíjat az idei döntőbe került pályázók közül.
Adománygyűjtő akció a Bazilika800 emlékév végén Pannonhalmán

Adománygyűjtő akció a Bazilika800 emlékév végén Pannonhalmán 

Az évfordulót a bencések egész évben számos lelkiségi, kulturális és turisztikai, programmal ünnepelték.
Új kiállítás a kortárs művészeti központban

Új kiállítás a kortárs művészeti központban 

Újabb időszaki kiállítás megnyitására készül az MBH Bank Művészeti Alapítvány támogatásával működő Hungarian Art & Business (HAB) művészeti központ, amely ezúttal a kert mint ember által alakított természet világába invitálja majd a látogatókat.
Reklámfilm az ünnepekre: az egyik leghíresebb karácsonyi dal története– videóval

Reklámfilm az ünnepekre: az egyik leghíresebb karácsonyi dal története– videóval 

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott.
Megérkeztek Budapestre az ősi szimbólumokkal teli alkotások

Megérkeztek Budapestre az ősi szimbólumokkal teli alkotások 

A latin-amerikai absztrakt művészet úttörőjének alkotásai a Cervantes Intézetben.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.