Kihirdették az Év Szállása 2020 verseny győzteseit

Rendhagyó keretek közé szorította a járvány-helyzet az idén 8. alkalommal rendezték meg az Év Szállása versenyt. Az Év Szállása 2020 fődíjat a Hotel Európa Fit Hévíz**** nyerte el. A Turizmus Szakma Példaképe címmel Darvas Zoltánt, a GRANDAR Csoport tulajdonos-ügyvezetőjét tüntették ki. Az Év Turisztikai Települése kategória elismeréseit Hévíz, Debrecen és Pécs kapták.

A kieső tavaszi és előnyári időszak, majd a csúcsszezon robbanásszerű beindulása és az év végi korlátozások nehéz körülményeket teremtettek sok más szektor és képviselőik mellett a szállásadóknak is. Váratlan és sokféle probléma várt megoldásra, melyek gyors és rugalmas közbeavatkozást igényeltek, és sok esetben a kapacitásokat is felemésztették. „Talán soha nem volt még ilyen fontos felhívni a figyelmet a szakma újítóira, jeles képviselőire, mint ebben a küzdelmes évben” – mondta Szigetvári József, a Szallas.hu Csoport vezérigazgatója.

Ebben az évben is minden olyan szálláshely megmérettette magát, aki aktív regisztrációval elérhető a Szallas.hu kínálatában. A rendkívüli körülmények miatt a népszerűségi kategória, amely a verseny ideje alatt leadható vendégszavazatok alapján áll össze, ezúttal nem lett meghirdetve. „Sajnos jó néhány szálláshely kényszerült bezárásra vagy üzemszünetre, így nem tartottuk volna igazságosnak, hogy ők emiatt hátrányba kerüljenek a szavazás során, és talán ebben a nehéz időszakban a szavazásra buzdításnak sincs helye” – mondta a vezérigazgató. Azonban ez nem azt jelenti, hogy csak a zsűri szakmai véleménye alapján álltak össze a ranglisták, ugyanis a Szallas.hu rendszerében elérhető szállásadatlapokon lévő közel másfél millió vendégértékelés mennyisége és pontszáma is számításba kerültek.

Az idei év nyertesei

Az Év Szállása 2020 fődíjat a Hotel Európa Fit Hévíz**** zsebelte be. “Bár ez a szálláshely elveszítette a vendégköre zömét a külföldiek kiesésével a járvány első hulláma során, de képes volt elkezdeni egy teljesen új vendégkört felépíteni, és megfelelően pozícionálni magát, egy nagyon kemény piacon. Mindezt erősen javuló vendégkiszolgálással és transzparens kommunikációval tette”– mutatta be a fődíj nyertesét Szigetvári József.

A minőségi kategóriában (több mint 1 361 500 valós vendégértékelésből a szálláshelyre jutó darabszám és pontszám), a 70 szobaszám feletti 4-5 csillagos hotelkategóriában a mórahalmi Colosseum Hotel**** lett az első helyezett. Az érdekes építészeti megoldásokkal önmagában is figyelemfelkeltő szálláshely folyamatosan magas vendégelégedettséggel büszkélkedhet. “Öröm látni, hogy a vélemények között visszatér a kedvesség és a tisztaság is, ami az utóbbi időben kiemelten fontos”– mondta a vezérigazgató.

Ugyanebben a kategóriában, 70 szobaszám alatt 4-5 csillagos hotelek közül a Pangea Hotel Nyíregyháza győzött. A hotel teljesen egyedülálló itthon: 35 hektáros tölgyerdőben fekszik, földtörténeti utazásra invitálja vendégeit, akik bölények, gibbonok, vagy akár fehér tigrisek hangjára is ébredhetnek reggelente.

A minőségi kategóriában, az 1-3 csillagos hotelek közül a Hotel Harka Harkány, míg a non-hotelek közül az Erzsébet Apartman Gyula végeztek az első helyen. Míg előbbinél a családias hangulat, a vendégek iránti szeretet és a magas szakmai színvonal kerültek kiemelésre, utóbbi 216 vendég véleménye alapján maximális, 10-es értékelést kapott, ami kifogástalan vendégélményről tanúskodik.

A szakmai kategóriában, azaz a zsűri döntése szerint, a 70 szobaszám feletti 4-5 csillagos hotelek közül az Ensana Thermal Hévíz**** bizonyult a legjobbnak. Barátságos, gondos személyzet, széles körű és magas minőségű wellness- és gyógyszolgáltatások jellemzik. 70 szobaszám alatt, a 4-5 csillagos hotelek közül az Imola Hotel Platán Eger végzett az előkelő első helyen. “A turizmus trendek részben átalakulóban vannak, előtérbe kerülhetnek szűkebb célcsoportok igényei – mint például a felnőttbarát lehetőség. Díjazottunk ideális helyszíne lehet a romantikus nyugalomra és az igazi gasztronómiai élményutazásra vágyóknak” – mondta Szigetvári József. Az 1-3 csillagos hotelek közül az Alfa Hotel & Wellness Miskolctapolca nyert. Családi vállalkozás és légkör jellemzi, amiről nemcsak a vendégek, de az ott dolgozók is tanúskodnak. A non-hotel kategóriában kettős győzelem volt: a Villa Citadella Wellness Panzió Egert 1500 kitűnő vendégértékelés méltatja, így a zsűrit is meggyőzte, de a 4 Évszak Vendégház Bogács is az első helyre került.

A Turizmus Szakma Példaképe, az Év Turisztikai Attrakciója és az Év Turisztikai Települései

A Turizmus Szakma Példaképe – ifj. Papp Imre-emlékdíjat idén 5. alkalommal adták át. Darvas Zoltánt, a mátrafüredi Avar, a siófoki Panoráma és a gárdonyi Nautis Hotelt üzemeltető GRANDAR csoport tulajdonosát és egyben ügyvezetőjét tüntették ki. Ezzel a díjjal olyan személyt jutalmaznak, aki szálláshelyével, turisztikai attrakciójával vagy rendezvényével kiemelkedő és példaértékű belföldi turisztikai terméket hozott létre. “Darvas Zoltán 3 különböző turisztikai desztinációban is maradandót alkotott, igazi vállalkozószellem, aki nem ismeri a lehetetlent. Folyamatosan megújul és fejleszti környezetét, mindezt az önnön erejéből tette – mutatta be a Turizmus Szakma Példaképét a vezérigazgató. – Szilárd, 30 éve megingathatatlan elvei, amelyek a vendégek tökéletes kiszolgálását hivatottak szolgálni soha nem törtek meg.”

A vendégvélemények alapján az európai színvonalú, az egykori Almásy-kastély természetvédelmi területté nyilvánított parkjában elhelyezkedő Gyulai Várfürdő nyert, míg a zsűri pontozása alapján hazánk egyik kiemelkedő történelmi emlékhelye, egyházi és művészettörténeti központja, a Pannonhalmi Főapátság került az előkelő első helyre.

Az Év Turisztikai Települése első három helyezettjei pedig Hévíz, Debrecen és Pécs városa lettek.

Az ítészek

A Szallas.hu képviseletében Szigetvári József, vezérigazgató és Papp István, termékmenedzser pontoztak. A bírák között volt idén újra Hegedűs Attila, a BDOnline ügyvezetője, Szántó Zoltán, a Turizmus.com főszerkesztője, Vágó Ágnes, a Pont Itt magazin főszerkesztője és Pataki Zita, televíziós, rádiós műsorvezető is. Idén a zsűritagok között kapott helyet Tóth Zoltán is, az Év Szállása 2019 nyertes képviselője, az Art Hotel Zalakaros ügyvezető igazgatója, és a tavalyi év Turizmus Szakma Példaképe, Nagy Júlia, az InnoTime Hungary Kft. ügyvezetője. A verseny során a Szallas.hu partnere az OTP SZÉP-kártya és a Google voltak.

.

A verseny díjazottjainak teljes listája

Az Év Szállása 2020        

                Hotel Európa Fit Hévíz****

               

Turizmus Szakma Példaképe    

                Darvas Zoltán

               

Év Turisztikai Települése           

1.            Hévíz

2.            Debrecen

3.            Pécs

               

 

Minőségi díjak 

4-5 hotel 70 szoba felett            

1.            Colosseum Hotel ****, Mórahalom

2.            Hunguest Hotel Palota****, Lillafüred

3.            Gotthard Therme Hotel & Conference****, Szentgotthárd

 

4-5 hotel 70 szoba alatt               

1.            Pangea Hotel Nyíregyháza

2.            Residence Hotel Balaton Siófok

3.            Wellness Hotel Gyula

 

1-3 hotel            

1.            Hotel Harka Harkány

2.            Art Hotel Zalakaros

3.            Szinbád Hotel Pécs

 

Non-hotel         

1.            Erzsébet Apartman Gyula

2.            Kinga Apartman Zirc

3.            Silver Apartman Eger

               

Szakmai             

4-5 hotel 70 szoba felett            

1.            Ensana Thermal Hévíz****

2.            Hotel Európa Fit Hévíz****

3.            Hotel Eger & Park****

 

4-5 hotel 70 szoba alatt               

1.            Imola Hotel Platán Eger

2.            Elizabeth Hotel Gyula

3.            Residence Hotel Balaton Siófok

 

1-3 hotel            

1.            Alfa Hotel & Wellness Miskolctapolca

2.            Hotel Lövér Sopron

2.            Erzsébet Park Hotel Parádfürdő

 

Non-hotel         

1.            Villa Citadella Wellness Panzió Eger

1.            4 Évszak Vendégház Bogács

2.            Csa-Li Apartmanház Nyíregyháza

               

               

Év Turisztikai Attrakciója            

Minőségi díjak 

1.            Gyulai Várfürdő

2.            Füzér Vára

3.            Tapolcai-Tavasbarlang

               

Szakmai díjak  

1.            Pannonhalmi Főapátság

2.            Zalaszabari Kalandpark

3.            Tündérkert - Miskolc


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?