hirdetés

Látszatintézkedés „a turizmus fejlesztésére”?

Véget vetett az Országos Turisztikai Hatóság annak a módinak, hogy a szállodák, motelek, ifjúsági szállók, villák, panziók, fogadók saját maguk osztályozzák szolgáltatásaik minőségét csillagokkal, illetve margarétákkal. Az új rendelkezést Albert Zoltán, a Kovászna Megye Turizmusáért Egyesület munkatársa ismertette a Székely Hírmondóval.

hirdetés

2011 óta 5947 szállást kínáló egység „csillagozta” be magát, ezek közül a hatóságoknak eddig 1868-at sikerült ellenőrizni, akik sokszor jelentős eltérést tapasztaltak a feltüntetett csillagok száma és a nyújtott szolgáltatás minősége között. Egy júniusi rendelettel azt akarják elérni, hogy a szállótulajdonosok ne értelmezhessék szubjektíven a törvényt, ezért a turisztikai hatóság úgy döntött, június közepétől csak az állam adhatja a csillagokat, nyilatkozta nemrég Răzvan Filipescu, a hatóság elnöke. A maradék négyezer vendéglátó intézményt is ellenőrizni fogják, és – ha szembetűnő eltérést tapasztalnak – újraminősítik azokat.

Június 14-e óta a szállásadó egységeknek besorolási kérvényt kell benyújtaniuk a hatóságnak, amely 30 napon belül ideiglenes működési engedélyt bocsát ki, amely 30 napig érvényes. Ebben az időszakban a turisztikai hatóságnak ki kell szállnia a helyszínre ellenőrzésre, majd 15 napon belül ki kell állítania a végleges működési engedélyt - emeli ki a Székely Hírmondó. 

Albert Zoltán, a Kovászna Megye Turizmusáért Egyesület munkatársa elmondta, hogy a júniusban megjelent változtatások újdonságokat is hoznak a minősítés folyamatában. Most már kérik az alkalmazottak bejelentését igazoló kivonatot, ha nincs közművesítve a terület, környezetvédelmi engedélyt kell kiváltani. Ezentúl minden tervet és módosítást jóvá kell hagyatni az illetékes minisztériummal – eddig csak az új építésű épületek esetében volt erre szükség. Újdonság az is, hogy műemlék épületeknél – megfelelő indoklással – eltekintenek bizonyos építkezési kötöttségek betartásától, mert az ilyen típusú ingatlanokat nehezebb vendéglátásra alkalmas helyiséggé átalakítani. Be akarnak vezetni egy központosított vendég-nyilvántartási rendszert is, hogy véget vessenek a feketeturizmusnak. Kötelezővé vált a „pro natura” üzenet kifüggesztése is, ez a tisztítószerek környezetbarát felhasználását jelenti.

A minősítési folyamatban pontokat lehet gyűjteni, és ezek száma függvényében dől el, hogy egy-egy szálláshely hány csillagot ér. Pontotozzák, ha fogyatékkal élőknek is megfelel a bejárata, a szobákból erkélyre lehet kilépni, a parkolóhelyek száma megegyezik a szobák számával, a személyzet szakképzett, a recepción állandó jelleggel dolgoznak, a szobákban bőséges a fényforrás, van tévé, telefon stb., ha minél több a kiegészítő szolgáltatás (pl. kozmetikaszalon, autóbérlési lehetőség, fitneszterem stb.)

Hegedűs Ferenc, a kézdivásárhelyi Hotel Atrium tulajdonosa az újdonságokra így reagált a Székely Hírmondónak:

– Csillagháborúval nem lehet megoldani a turizmust. A szigorú előírások, kritériumok az osztályozáshoz teljesen fölöslegesek, mert egy-egy hotelnek, illetőleg szálláshelynek el kell nyernie a vendég tetszését. Ha tetszik neki, fizet érte, ha nem, máshová megy.

(forrás: Székely Hírmondó)
hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

Minden, ami Klasszis TopDesign 2022 versenyünkről tudható: pályázati kiírás, kategóriák, a hazai és nemzetközi zsűri tagjai, a verseny menete, díjátadó gála, valamint a győztesek bemutatása.

Találkozzunk a Facebookon!

Mit vár 2023-tól?

Partnerünk