hirdetés
hirdetés

2024-ben újra fogadhat utasokat Ferihegy 1-es terminál

Dinamikus ütemben zajlanak a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren történő fejlesztések; 2019-ben, 2020-ban és 2021-ben összesen több mint 70 milliárd forintot fordított a Budapest Airport kapacitásbővítésre, infrastrukturális és fenntarthatósági fejlesztésekre, továbbá egyéb, utasélményt növelő háttérfejlesztésekre és digitalizációra. A beruházások eredményei az utasok visszajelzésein is egyértelműen látszanak; 2021 utolsó negyedévében a budapesti repülőtér pontszámai a nemzetközi utaselégedettségi felmérésen – a legtöbb versenytársat megelőzve – a legmagasabbak között voltak a régióban - tájékoztatta lapunkat a Budapest Airport.

hirdetés
Kapcsolódó cikkek

Mint ahogyan arról a Budapest Airport már korábban is többször beszámolt, 2019-ben nagyszabású fejlesztéssorozat valósult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amely azóta is töretlenül, változatlan intenzitással folytatódik. Az elmúlt három évben megépült egy új, 14 beszállítókapuval rendelkező utasmóló, amely 11 500 négyzetméteren, 2500 ülőhellyel várja az utasokat. Elkészült a légi áruszállítás új bázisa, a BUD Cargo City, amely nagymértékben hozzájárult ahhoz, hogy 2021-ben minden idők legnagyobb mennyiségű, 183 000 tonnát is meghaladó áruforgalmát bonyolította a repülőtér. Harmadik óriásberuházásként új poggyászosztályozó csarnokkal bővült a meglévő infrastruktúra, közel három kilométer hosszúra bővítve ezzel a szalagrendszert, amely így sokkal gördülékenyebb és nagyobb kapacitású csomagkezelést tesz lehetővé. A terminálépületek megközelítése is biztonságosabb és gyorsabb lett az új kétsávos turbókörforgalomnak köszönhetően, amely szintén az elmúlt 3 év során készült el.



Chris Dinsdale, a Budapest Airport vezérigazgatója a fejlesztések kapcsán kiemelte: „Van mire büszkének lennünk, hiszen három év alatt, több mint 70 milliárd forintból hatalmas fejlesztéseket végeztünk a repülőtéren, amelyet az utasok pozitív visszajelzései is igazolnak. Ráadásul a repülőtéren zajló fejlesztések sorának még közel sincs vége; sőt, most a korábbiaknál is nagyobb beruházások következnek. 2021-ben megkezdődtek az 1. Terminál újranyitásának előkészületi munkálatai, amelynek már az engedélyezési szakaszában járunk. Az új 3. Terminál építése kapcsán is elindultak az előkészületek; a tervek készen vannak, a repülőteret folyamatosan készítjük fel a nagyszabású építkezésre.” Hozzátette: „Ha minden a terv szerint halad, akkor az 1. Terminál már 2024 nyarán köszöntheti az első utasait, míg a 3. Terminál várhatóan 2028-ra készül el. Vagyis a repülőtér látványos fejlesztése, a minőség folyamatos emelése nem áll meg; Magyarország kapuja a régió legjobb repülőtere kell, hogy maradjon.”


hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!

kapcsolódó cikkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

Minden, ami Klasszis TopDesign 2022 versenyünkről tudható: pályázati kiírás, kategóriák, a hazai és nemzetközi zsűri tagjai, a verseny menete, díjátadó gála, valamint a győztesek bemutatása.

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk