AirHorse: új magyar légitársaság vagy valami más?

Fura cikk jelent meg a mai Metropol újságban, arról szól, hogy új magyar légitársaság indul AirHorse néven, első járatait Burgaszba és Krétára indítja. Mielőtt rohanna jegyet venni, azért olvassa végig cikkünket!

Az írás - amelynek jobb felső sarkában kis betűvel, ámde jól látható módon az olvasható, hogy Promóció –szerint az AirHorse már megvásárolta első gépét egy ukrán légitársaságtól – közölte a vállalkozás képviselője egy sajtóreggelin a ferihegyi SkyCourt közelében –, októbertől pedig a tervek szerint utasokat is szállít.

Fura felütéssel indul a promószöveg második bekezdése: „Az AirHorse a magyar lovas hagyományokat testesíti meg. Ahogy elődeink is kalandoztak Európában, úgy fogjuk mi is bejárni a kontinenst, természetesen nem fosztogatva. Első számú desztinációnk Burgasz lesz, de fontolgatjuk Krétát és más, turisták által kedvelt helyek kiszolgálását is” – jegyezte meg újságírói kérdésre a légitársaság vezetője.

Gyanúnk erősödik az új magyar légitársaság valódiságát illetően, mivel látjuk, hogy a közlemény nem nevezi meg a légitársaság vezetőjét. És kevés a tényszerű információ a későbbiekben is: A gép átvétele már megtörtént, sőt a tesztrepülésre is sor került. A hatósági engedélyek hamarosan megérkezhetnek a légitársaság új irodáiba, amelyeket Budapesten és Mátészalkán rendeztek be. A fuvarozónak egyetlen gépe van, ám e számot őszre akár meg is duplázhatja, viszont a végső cél egy 10-180 gépes flotta felépítése. A társaság finanszírozását független pénzügyi befektetők biztosítják, az általuk rendelkezésre bocsátott tőke akár hosszabb időre is elegendő lehet. Tíz-180 gépes flotta? Nő bennünk a kétely, hogy itt valami nincs rendjén!

A sajtótájékoztatón bemutatták a légitársaság arculatát és a menedzsmentcsapatot is, amelynek minden tagja – bizonyos területeken – rendelkezik tapasztalatokkal. „Az arculatunkban dominál a ló, amely gyors, kitartó, hűséges és növényevő állat. Tulajdonságai közül csak ez utóbbi nem az induló légitársaság sajátja. Szeretem a repülést, mert kiskoromtól azon gondolkodtam, hogy lehet pénzt csinálni a levegőből” – ironizált a szokatlan hangvételű sajtóeseményen a társaság vezérigazgatója. Bár a légi közlekedésben ismeretlenek, informátoraink szerint más üzletágakban nagyon is aktívak a cég mögött álló befektetői csoportok, legyen szó az állatifehérje-feldolgozásról vagy éppen a vendéglátásról. Iparági forrásaink szerint az első lényeges megmérettetés a szükséges engedélyek beszerzése lesz, ugyanis üzembentartási, működési és műszaki alkalmassági engedélyek nélkül a légitársaság nem kezdheti meg működését. Ehhez pedig elengedhetetlen a megfelelő felkészültségű szakembergárda, amely jelentős bérterheket ró egy induló vállalkozásra.

A ló nem repül! Ez itt egy sitcom hoax

Mindezek után pedig lássuk, mi a valóság? Értesüléseink szerint egy médiahackről van szó, egy hamarosan induló tévéfilmsorozat reklámját olvashattuk az ingyenes napilapban. A 2 x 24 részes sitcom 26 perces epizódokból áll, a Liszt Ferenc repülőtéren forgatták, és tematikájában visszaköszön a Sólyom Airlines tavalyi története. Így aztán végképp nem véletlen a két cégnév: Air Horse – Sólyom Airlines hasonlósága.

Időközben az Indexen megjelent, hogy a médiahack vélhetően az ősszel induló, Fapad című magyar sorozat promóciója, melynek főszereplője Anger Zsolt, és amely egy szerencsétlenkedő diszkont légitársaságról fog szólni. A Fapad című sorozathoz már előzetes is készült:

{youtube|id=WaEAN1GFNLo}


Augusztusban Szabadság Szigete

Augusztusban Szabadság Szigete 

Az idei Sziget Fesztivál minden eddiginél fenntarthatóbb és higiénikusabb lesz – ígérte a szervezőcsapat a csütörtöki sajtótájékoztatón.
Hamarosan Európa Fesztivál - 20 éves az EU-s csatlakozás

Hamarosan Európa Fesztivál - 20 éves az EU-s csatlakozás  

A Helló Európa! Fesztivál programjai a szabadság, az európaiság és a sokszínűség jegyében keltik életre Budapest ikonikus helyszíneit, köztereit és épületeit.
Szegeden rendezik a Hőlégballon Világbajnokságot

Szegeden rendezik a Hőlégballon Világbajnokságot 

A sportág legrangosabb versenyére a világ több mint 30 országából várnak résztvevőket.
Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon

Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon 

Kerékpáros kishajók teszik még vonzóbbá a Tisza-tavi aktív turizmust.
Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját

Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját 

A veszprémi Szent Mihály Főszékesegyház Szentháromság harangját 300 év után először mozdítják el a helyéről.
15 milliárd forintra pályázhatnak a hazai turisztikai ágazat szereplői

15 milliárd forintra pályázhatnak a hazai turisztikai ágazat szereplői 

Új programot indít a kormány a turisztikai szolgáltatók megsegítése érdekében.
Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben

Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben 

Május 12-én, vasárnap rendezi az "Alapítvány a Budapesti Állatkertért" a tavaszi Nevelőszülők Találkozóját, ahová mindenkit sok szeretettel várnak.
Famászó bajnokságot rendeznek Tatán

Famászó bajnokságot rendeznek Tatán 

Igen, ilyen is van: a Magyar Faápolók Egyesülete nemzetközi előírásoknak megfelelő famászó bajnokságot rendez Tatán, az Öreg-tó partján.
Erre kell számítania annak, aki munkát keres

Erre kell számítania annak, aki munkát keres 

Szinte minden vármegyében lelassult a munkaerő-felvétel.
A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot

A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot 

Egyre nehezebb helyzetben a munkáltatók.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?