A 2014. évi marketingterv – melyet magyar részről Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese látott el kézjegyével – az akciók hatásfokának növelésére helyezi a hangsúlyt. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a kiválasztott távoli országokban kevesebb számú, de nagyobb költségvetésű akciót bonyolítanak le az együttműködők.
Ezen elv mentén szerveznek például online képzést túraszervezők számára az USA-ban, és hívnak meg a térségbe egy egészségturizmus szakértői csoportot szintén az Egyesült Államokból. Prezentációkat és workshopok-at bonyolítanak le Azerbajdzsánban, Kazahsztánban, Fehéroroszországban és Georgiában, továbbá road show rendezvényeket szerveznek Oroszország ázsiai területein. Japánban folytatódik az elmúlt években nagy népszerűségnek örvendő közösségi média kampány, japán és angol nyelven. Közös „V4" stand épül majd áprilisban a Sao-pauloi „WTM Latin-America" kiállításon és októberben a szingapuri „ITB-Asia" vásáron is. A tavalyi tájékozódó lépéseket követően ismét megjelenik a közép-európai turisztikai együttműködés Ausztráliában és a Dél-afrikai Köztársaságban is két-két rendezvényen.
A 2013 júliusában kezdődött magyar soros V4 elnökség az e-marketing és a közösségi kommunikáció fontosságát hangsúlyozta, ezért a magyar fél egy nagyobb termékfejlesztési projekttel is készül az elnökség átadására Szlovákia számára. A magyar elnöki ciklus lezárásaként ugyanis megjelenik a magyar GPS Cityguide Kft. által okostelefonokra fejlesztett PocketGuide városnéző alkalmazás több új „V4-es" csomagja is. Az egyikben a négy tagállam fővárosainak tematikus útjai és hasznos információi lesznek elérhetőek cseh, szlovák, lengyel és magyar nyelven, a többi piacra szánt angol nyelvű verzió pedig a négy országra vonatkozó összes túraútvonalat és információt tartalmazza majd. Igen nagy várakozással tekintenek a szakemberek a mobil applikációra, amelynek felhasználási statisztikáiból további nagyon sok hasznos piaci információt nyerhetnek a távoli piacok utazási szokásairól.
A Visegrádi Együttműködés országainak turizmusmarketingért felelős szervezetei több mint tíz éve folytatnak szoros együttműködést a távoli piacokon. Közös marketingtevékenységük középpontjában azok az országok állnak, amelyek elérése a nagy földrajzi távolságok miatt nehézkes és igen drága. A tagországok egyetlen turisztikai célpontként népszerűsítik a közép-európai régiót ezeken a célpiacokon, megragadva a visegrádi térség közös történelmi gyökereit és kulturális hagyományait, de egyúttal kommunikálva az egyes országok egyediségét.
A V4 országok célpiacai: az Amerikai Egyesült Államok, Latin-Amerika, India, Japán, valamint az új piacok felé való nyitásként Szingapúr, Kazahsztán, Azerbajdzsán, Ausztrália, Dél-afrikai Köztársaság és az Arab-öböl menti országok.
A turisztikai együttműködés honlapja: www.european-quartett.com