hirdetés
hirdetés

Budapest a tíz legkedveltebb európai bevásárlóváros között

A nemzetközi bevásárolóturizmus szempontjából Budapest egyike Európa 10 legközkedveltebb városának – derült ki a The Economist magazin kutatórészlegének felméréséből.

hirdetés

Az Economist Intelligence Unit (EIU) által készített legújabb kutatás, a Globe Shopper City Index – Europe felmérést a nemzetközi vásárlás elismert szakértője, a Global Blue szponzorálta. Budapest az összesítést tekintve a 10. helyen áll az index szerint, kevéssel megelőzve a 11. helyre sorolt Milánót. Budapest az „árszínvonal” kategóriájában érte el az egyik legjobb eredményt, a vizsgált városok közül 6. lett.

2011GlobeShopperCityIndex
2011GlobeShopperCityIndex

A magyar főváros kiemelkedő helyezését megalapozta, hogy az „árszínvonal” kategóriában vizsgált szempontok közül a négycsillagos szállodai szobák árának rangsorában a lista harmadik helyére került. Az „árszínvonal” kategóriában a város annak is köszönheti magas pontszámát, hogy Budapesten kedvező az ételek és italok árfekvése, a magyar főváros itt az első öt város között szerepel. Budapest annak ellenére szerezte meg a 6. helyet az „árszínvonal” kategóriában, hogy a forint nemzetközi valutapiacokon jellemző volatilitása erősen lefelé húzta az eredményt.

A „szállodák és a közlekedés” kategóriájában Budapest Prágával osztozik a 11. helyen. Budapest itt nagyrészt a jó minőségű szállodai helyeknek köszönheti jó eredményét; az elérhető szálláshelyek szerinti rangsorban a város a 4. helyre került. Ugyanebben a kategóriában Budapest több mint tucatnyi más várossal együtt a 6. helyen áll a tömegközlekedés minőségét tekintve.

Budapest összesített pozícióját rontotta a „kényelem” kategóriában elért gyenge eredmény. Itt a 33 vizsgált helyszín közül a 21. helyen áll. Ebben a kategóriában a főváros alacsony pontszámot kapott az idegen nyelv használhatósága szempontjából, mivel a világnyelveket (angol, francia, orosz, kínai, arab, spanyol) beszélő látogatók valószínűleg nehezen tudnak kommunikálni a budapesti üzletek és szállodák személyzetével. A gyenge eredményhez az is hozzájárul, hogy a városban található üzletek viszonylag rövid ideig tartanak nyitva hétköznap.

Az EIU Globe Shopper City Index – Europe felmérés 33 európai nagyváros vonzerejét méri a nemzetközi bevásárlóturizmust vizsgálva. Minden várost 5 kategória – üzletek, árszínvonal, kényelem, szállodák és közlekedés, illetve kultúra és klíma – 38 szempontja szerint rangsorol. „A Globe Shopper City Index – Europe felmérés megmutatja, hogy melyik európai város alkalmas arra, hogy előnyt kovácsoljon a kontinens nemzetközi vásárlói körében megalapozott hírnevéből” – mondta el a kutatásról Alasdair Ross, az Economist Intelligence Unit globális termékigazgatója. „Az eredményekből egyértelműen kiderül, hogy a nemzetközi bevásárlóturizmus szempontjából elengedhetetlen, hogy meglegyen a kényelem, az elérhetőség és az ár megfelelő egyensúlya" – tette hozzá Ross.

A felmérés eredményei

Az alábbiakban találhatók a felmérésben résztvevő 33 város eredményei. Az öt kategória teljes és részletes listája a http://globeshopperindex.eiu.com/ weboldalon érhető el. A pontszámok 0-tól 100-ig terjednek, ahol a 100 pont jelenti a legjobb vásárlási környezetet.

A legnépszerűbb bevásárló célpontok toplistája Európában


1

London

67,3

 

12

Bécs

59,1

 

23

Pozsony

52,3

=2

Madrid

67,1

13

Isztambul

58,4

=24

Szófia

52,2

=2

Barcelona

67,1

14

Dublin

57,6

=24

Bukarest

52,2

4

Párizs

65,5

15

Brüsszel

56,8

26

Edinburgh

51,5

5

Róma

62,9

16

Athén

56,2

27

Kijev

51,4

6

Berlin

62,3

17

München

55,5

28

Varsó

50,9

7

Lisszabon

61,6

18

Koppenhága

54,1

29

Szentpétervár

49,1

8

Amszterdam

61,3

19

Moszkva

53,9

30

Helsinki

48,2

9

Prága

59,7

=20

Stockholm

53,4

31

Belgrád

43,6

10

Budapest

59,6

=20

Hamburg

53,4

32

Oslo

43,1

11

Milánó

59,3

22

Lyon

53,3

33

Genf

41



Melyik európai város számomra a legalkalmasabb?

A mai naptól a vásárlók bármikor felfedezhetik, hogy melyik az egyéni igényeiknek leginkább megfelelő, ideális európai bevásárlóváros. A http://globeshopperindex.eiu.com/ weboldalon áttekinthető a Globe Shopper City Index felmérésből készített lista.

A weboldal készítői megalkottak néhány tipikus bevásárló személyiségtípust, legyen szó a Felfedezőkről (Explorers), Gondos tervezőkről (Perfect Planners) vagy Trendvadászokról (Cool Hunters), a Globe Shopper City Index mindenkinek személyre szabottan mutatja meg, hol keressék a számukra legalkalmasabb vásárlási lehetőségeket.

A felmérés módszertana

Az EIU Globe Shopper City Index – Europe felmérés 33 európai nagyváros vonzerejét méri a nemzetközi bevásárlóturizmus szempontjából. Minden várost 38 szempont szerint rangsoroltak, ezeket 5 kategóriába rendszerezték: üzletek, árszínvonal, kényelem, szállodák és közlekedés, illetve kultúra és klíma.

A kritériumokat többek között olyan kvantitatív módszerekkel értékelték, mint az utasszállító repülőgépek éves száma, az elemzésben helyet kaptak olyan kvalitatív mutatók is, mint a sikeres alkura való lehetőség a különböző üzletekben.

A rangsorolt városokat látogatószám és gazdasági jelentőség alapján választották ki, de ügyeltek a földrajzi sokszínűségre is. A városokat 50 milliárd eurónál nagyobb GDP-vel rendelkező országokból választották, a nagyobb gazdaságokat pedig egynél több város képviselte.

A Global Blue-ról

A Global Blue olyan pénzügyi szolgáltató vállalat, amely egyszerűbbé és mindenki számára előnyösebbé kívánja tenni a kereskedők és külföldi vevőik közötti tranzakciókat. A Global Blue harminc éve alkotta meg a Tax Free Shopping koncepcióját, amelyre alapozva mára szolgáltatások széles körét kínálja.

A Global Blue több mint 270 000 közkedvelt kiskereskedővel, bolti márkával és szállodával működik együtt a világ több mint 40 országában, és naponta 60 000 utazót szolgál ki.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai